Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Hack your PS3 with your Android: NexusOne or Desire

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    Hack your PS3 with your Android: NexusOne or Desire

    Confirmed working on my N1 running CM6. It?s also reported to work on Desire (Bravo) running OpenDesire 4.0.4 and possibly other HTC phones sporting the MSM72K USB controller. I?m not 100% on whether or not Cyanogen Mod 6.00 (CM6) is required, but I know your phone must be rooted. All right, lets do this:

    Download the package, extract it.
    Extract N1-CM6-PSFreedom.tar.gz and copy the contents to your SD card.
    Copy PS3-signed.zip and PS3-No-More-signed.zip to your SD card.
    Reboot into the recovery console.
    Install/flash PS3-signed.zip.
    Reboot your phone.
    Use ConnectBot or any terminal app and type:
    cd /mnt/sdcard
    su
    insmod psfreedom.ko
    Kill the power to your PS3, switch on the back (PS3 Fat) or unplug from the wall (PS3 Slim), and connect your phone via USB.
    Re-enable power and press the PS3 power button followed by the eject button in quick succession.
    Your PS3 is now hacked! You?ll see ?Install Package Files? under GAME on the XMB.
    To return your phone to normal just boot back to recovery and flash PS3-No-More-signed.zip. It?s that easy.


    http://www.ps3-hacks.com/2010/09/06/...androiddesire/
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag har gjort det här och vad jag tror så funkar det då jag fick upp de mapparna under games mappen. Har lyckats installera backupmanager. Men jag får inte igång ferrari spelet som jag laddade ner. Jag packade upp spelet och la mapparna i root på en extern disk. Man ser mapparna och filerna i backupmanager men när jag fattar inte vilken fil man ska starta? Tips nån?

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag har gjort det här och vad jag tror så funkar det då jag fick upp de mapparna under games mappen. Har lyckats installera backupmanager. Men jag får inte igång ferrari spelet som jag laddade ner. Jag packade upp spelet och la mapparna i root på en extern disk. Man ser mapparna och filerna i backupmanager men när jag fattar inte vilken fil man ska starta? Tips nån?

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
    Tydligen vad jag läst måste man dumpa spelen från blålaser till HDD eller extern enhet. Har du provat det ?

    Fick tag på en Desire igår som kör Android 2.2 men den har tydligen blivit uppdaterad så man kan ju backa bootloader på den o roota, måste bara få tummen ur o roota den vilket verkar vara ett krav för att kunna köra detta

    Enda undran är ifall man skriver över mjukvaran helt i telefonen eller bara tillfällig boot ?
    Last edited by Pendragon; 2010-09-07 at 08:58.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tydligen vad jag läst måste man dumpa spelen från blålaser till HDD eller extern enhet. Har du provat det ?

    Fick tag på en Desire igår som kör Android 2.2 men den har tydligen blivit uppdaterad så man kan ju backa bootloader på den o roota, måste man roota en Desire t.ex för att kunna köra detta ?
    Och skriver man över mjukvaran helt i telefonen eller bara tillfällig boot ?
    om jag har förståt det rätt så ska det bara vara att packa upp jb rls på en usb disk i GAMEZ katalogen, och de ska fungera, dock har jag inte haft ork att dra hem nått och testa. så jag vet inte.

    Om du har lite is i magen så kan du nog använda unrEVOed 3.2
    som är en one click root.
    In case you missed it, unrEVOked 3.2 is out: http://bit.ly/dshrgQ Windows users, drivers here: http://bit.ly/bQ4vFN

    We're seeing some strange problems with Unrevoked 3.2, so we've pulled the release for a bit. Please hold on!
    dock var det strul med nått så de tog tillbaka den.
    Det stämmer att du måste ha root access för att köra detta. och du kan inte ha en htc sense rom på heller, utan en vanilla android rom.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Nja en-klicks rootningar är nog inget för mig då den metoden inte verkade stabil alls
    Det glömde nog dumpa configfilerna som orsakade semibrickningar på desire för länge sedan antar jag

    Hmm.. inte Sense heller... vad nedrigt
    Jag skall kika med en god vän som är mer fena på nyare HTC än mig då han rootat många vänners nallar utan att bricka dem o se om inte jag kan bjuda på lite fika mot en genomgång Hade nog labbat mer om jag hade haft mer tid men sjuka djur tar rätt mycket energi o lust ut en
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    skulle snarare säga att unrevoked är det säkraste du kan göra idag. De vet vad de gör
    men hör med din kompis annars =)

    sjuka djur, låter inget trevligt...hoppas allt gick bra?

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Så man kan inte spela nerladdade spel utan man måste ha original skivan och själv göra backup?

    Ska du ha bra guider för att roota gå in till swedroid forumet .

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    skulle snarare säga att unrevoked är det säkraste du kan göra idag. De vet vad de gör
    men hör med din kompis annars =)

    sjuka djur, låter inget trevligt...hoppas allt gick bra?
    Bara en tidsfråga innan min Desire är rootad o jag får tid över o prova tricket själv

    Sony släppte Fw 3.42 nu för att förhindra boot från usb som jag trodde...
    http://www.ps3-hacks.com/2010/09/06/...3-42-released/

    Vovven min har blödande magsår o kräver handpåläggning var annan timme ungefär, så butiksvakthunden Bamse ( som nog är den snällaste o mest kidnappsvänliga lilla skiten ) är lite slö men spelar bra när han får besök o låtsas piggna till. Senaste turen till veterinären så tyckte dom att magen fortf var lite stökig så det vart fortsatt behandling o medecinering. men han är en tuff liten fransk bulldog
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jag provade detta på min Desire med Defrost 3.8 och nu är den typ halvbrickad...

    Den fastnar bara vid boot screen och jag försöker hitta något sätt att flasha tillbaks den med Defrost. Jag kommer in i recovery men den låter mig inte flasha defrost då den vill ha signerad rom fil. Jag har försökt trixa med fastboot men kommer ingen vart.

    edit:

    Jag flashade in Amon Ra recovery och nu fick jag in Defrost 4.0.

    edit:

    Jag fick det att fungera nu med pfsMod-0.6.img efter att jag installerat AlphaRev HBOOT 0.93.0001 bootloader.
    Last edited by razor1394; 2010-09-30 at 22:41.

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag kör med Cynagonmod 6 RC 3 på Nexus one och funkar skit bra. Lyckats installera och spela spel.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    nu har det kommit en recovery image istället så du kan köra den oberoende vilken rom du kör.
    har även psgroove 1.1 på den.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    nu har det kommit en recovery image istället så du kan köra den oberoende vilken rom du kör.
    har även psgroove 1.1 på den.
    japp
    http://www.ps3-hacks.com/2010/09/19/...recovery-mode/

    Länkar är bra, länkar är nyttiga, länkar hjälper
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Verkar som om wlan funkar också
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Verkar som om wlan funkar också
    Har jag missat något ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Verkar som om wlan funkar också
    vad jag förstår ska det mer eller mindre vara såhär; du har den antingen i telefon läge (du kan ringa och göra allt du kan annars) eller så kan du ha den i recovery mode (som då gör så att du kan köra PSFreedom med nallen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Swizzy: Det är precis så det fungerar, man bootar nallen i Recovery mode, stegar ned o väljer Groove kompileringen, ansluter USB, bootar sin PS3... Men w-lan biten var jag lite fundersam över ?
    Ps3ans eller ladda Groove via W-lan.

    Man kan ju inte använda sin nalle som det är tänkt om man laddar groove kompileringen
    Köpte en Desire själv o rootade den, kastade in paketet men tyckte det var så bökigt så jag kastade funktionen o tycker hellre man kan köpa en billig Teensy 2.0a för under 400 kr o köra med istället.

    5.000 kr telefon som man inte kan ringa till kontra 400 kr logikbräda som man kan använda till mycket är mer värt pengarna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Mhmm, så det är inte som den andra då? Att man kan köra telefonen som vanligt fast wlanet funkar inte? Drygt.
    E ju lite omständigt att starta om luren och fixa varje gång man ska starta ps3:an :P
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  18. #18
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Någon som testat detta hack med en HTC legend?

  19. #19
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Hacket fungerade bra med min Legend. Har redan beställt en PS3KEY, men nu klarar man sig i alla fall tills den dyker upp

  20. #20
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Är det bara jag som tycker det är sjukt omständigt? Stänga av luren, köra recovery installera zip. Boota om, starta botconnect, stänga av ps3 osv osv
    tar typ 10min innan man kan börja spela. Visst 10 min låter inte som mycket, men när man jobbat hela dan, suttit i 1 timmas kö och vill chilla lite och spela så orkar man inte göra allt detta.. Funderar på skita i det och uppdatera ps3:an.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Är det bara jag som tycker det är sjukt omständigt? Stänga av luren, köra recovery installera zip. Boota om, starta botconnect, stänga av ps3 osv osv
    tar typ 10min innan man kan börja spela. Visst 10 min låter inte som mycket, men när man jobbat hela dan, suttit i 1 timmas kö och vill chilla lite och spela så orkar man inte göra allt detta.. Funderar på skita i det och uppdatera ps3:an.
    eller så köper du en dongel och helt enkelt stänger av PS3:an och kör igång, tar dig max 1 minut o göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Word

    Förut var det värre att hacka med Desire, då var man tvungen att ha en rootad enhet så klart men sen flasha om mjukvaran, boota ps3, flasha tillbaka o sen använda som nalle igen.

    Nuförtiden är det bara gå in i recovery, välja ett val, boota ps3 o spela, sen när man är klar starta om nallen...

    Dock är jag lite emot o låta min nya Desire inte kunna ta emot samtal o tycker att 500 kr lätt är värt en dongel oavsett o när Jailbreak kiommer även införskaffa dessa. ( Donglarna alla klonar/urfadern )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Håller med. Att använda telefonen ser jag som en nödlösning tills PS3KEY kommer. På min Legend har de inte heller kommit lika långt som med Desire, så det krävs fortfarande att den är rootad,
    samt att man - efter att man flashat psfreedom - behöver starta en terminal och köra ett kommando som superuser. Kul dock att det fungerar

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Japp, jag köpte en Desire för strax under 5.000 bara för o testa
    Den ligger rootad i kartong med skärmskydd o väntar på bättre tider
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PS3 Felkoder - PS3 Error codes
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 19:07
  2. PS3 Service Manuals
    By int21 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 01:08
  3. JTAG hack FAQ efterfrågas.
    By fArGo_sWe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 08:51
  4. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 10:02
  5. Ny HD i PS3
    By kenta2 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 09:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •