Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Installera spel på HDD

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Installera spel på HDD

    När jag använder Xbox Image Browser på min PC tar det nått så fruktansvärt lång tid att packa upp filen, ska det vara så? (Vi pratar timmar)

    Gör följande:
    Öppnar XIB
    File --> Open Image--> Spel.iso

    Högerklickar högst upp i "trädet" och väljer "Extract" väljer sedan path till den externa HDDn.

    Gör jag rätt?

    Ett annat problem: Kör win 7 på hemmadatorn vilket krånglar till det med att formatera i FAT32. Någon som har en smidig lösning på detta.
    Att göra detta i dos tar 100 år det med...


    Snälla hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    När jag använder Xbox Image Browser på min PC tar det nått så fruktansvärt lång tid att packa upp filen, ska det vara så? (Vi pratar timmar)

    Gör följande:
    Öppnar XIB
    File --> Open Image--> Spel.iso

    Högerklickar högst upp i "trädet" och väljer "Extract" väljer sedan path till den externa HDDn.

    Gör jag rätt?

    Ett annat problem: Kör win 7 på hemmadatorn vilket krånglar till det med att formatera i FAT32. Någon som har en smidig lösning på detta.
    Att göra detta i dos tar 100 år det med...


    Snälla hjälp!
    Hur lång tid det tar med XIB beror på ett flertal olika saker; Hur mycket data ska packas upp, hur snabb är datorn, hur snabb är hårddisken... om datorn är väldigt upptagen tar det lång tid, är det mycket data som ska packas upp tar det lång tid och är hårddisk långsam eller arbetar för fullt tar det även då lång tid...

    Vad gäller FAT32 formatering finns det ett jätte bra program som kan fixa detta åt dig; http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...at32format.htm
    Last edited by Swizzy; 2010-09-07 at 12:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    För att inte tala om Antivirusprogram som måste gå igenom varje paket eller routrars pakethantering
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack som fan för de snabba svaren, skönt att höra att det kan ta tid, även om det nu känns sjukt jobbigt att det kan ta SÅ lång tid )=

    Så, när det är gjort är det bara att spela som jag förstår det?
    Har tagit hem spel från nätet (som jag självklart äger *blink blink*) som skall vara enbart för JTAG Boxar, vet ni vad det är för skillnad på dessa?
    Som detta tex: http://thepiratebay.org/torrent/5784070/[JTAG]_Halo_Reach_RF_ISORip_XBOX360-XB3

    En till sak som riktar sig till PSXcare (där jag Jitagat boxen)
    Uppdaterar ni även till senaste mjukvaran så alla nya spel kan spelas? Missade att fråga dessa sist när jag lämnade in det.

    I övrigt, fan vilken bra butik ni har. Bra service, bemötande och att ni dessutom drivet ett kompetent forum är grymmt!

    Tack!
    Last edited by Swestar; 2010-09-07 at 16:08.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Tack som fan för de snabba svaren, skönt att höra att det kan ta tid, även om det nu känns sjukt jobbigt att det kan ta SÅ lång tid )=

    Så, när det är gjort är det bara att spela som jag förstår det?
    Har tagit hem spel från nätet (som jag självklart äger *blink blink*) som skall vara enbart för JTAG Boxar, vet ni vad det är för skillnad på dessa?
    Som detta tex: http://thepiratebay.org/torrent/5784070/[JTAG]_Halo_Reach_RF_ISORip_XBOX360-XB3

    En till sak som riktar sig till PSXcare (där jag Jitagat boxen)
    Uppdaterar ni även till senaste mjukvaran så alla nya spel kan spelas? Missade att fråga dessa sist när jag lämnade in det.

    I övrigt, fan vilken bra butik ni har. Bra service, bemötande och att ni dessutom drivet ett kompetent forum är grymmt!

    Tack!
    XB3 releaserna är uppackade, och gjorde till en ISO, oftast brukar dom ha tagit bort någon data också för att minska på storleken, detta tycker jag enbart är dumt då dom inte sitter och spelar igenom hela spelet så dom kan ha raderat data som krävs senare i spelet som då gör att spelet helt enkelt börjar bugga...

    Med alla modifieringarna vi gör slänger vi alltid in den senaste versionen av dashboards och sådant som vi testat och som vi vet fungerar bra, i fallet med JTAG slänger vi in FreeBOOT 0.032 (9199 kernel) tidigare la vi in XBR (8955 kernel) i dagsläget finns det inga spel som kräver 9199 (förutom kanske några XBLA/DLC)
    Last edited by Swizzy; 2010-09-07 at 16:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Funkade klockrent!
    När jag packat upp och pluggat in dyker dem upp i menyn, underbart!

    fantastiskt att slippa alla skivor och laddtider!!!

Liknande diskussioner

  1. Spel på Skiva?
    By JxLoader in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 18:01
  2. Installera till HDD från backup
    By lolitarainking in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 11:13
  3. Installera spel på HDD men IXTREME 5x
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:04
  4. Startar Spel och all blir SVART
    By MrT-2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 09:17
  5. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •