Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: PS3 Media Server - MKV errors

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    PS3 Media Server - MKV på PS3 utan konvertering

    PS3 Media Server kan spela upp MKV filmer/videos i 720p om du gör såhär:

    1. Gå in på "Konverterings inställningar"

    2. Välj Mencoder i listan till vänster

    3. Bocka ur "Använd tsMuxer (sker automatiskt) när H264 video är PS3 Kompatibelt och det ej finns undertexter [TS/M2T/MOV/MP4/AVI/MKV]"

    4. Tryck på verkställ

    Voila! du kan nu spela upp 720p MKV!

    Alternativ enkel lösning för er som inte orkar leta upp inställningen och fixa på datorn kan även göra det på PS3:an (då är det dessutom lättare att fixa det i linux ) såhär gör ni då:

    1. Starta Ps3:an, gå in på Servern i fråga

    2. Gå nu in på "#- Video Settings -#"

    3. Stega ner till "Default H264 Remux with Mencoder*" och tryck på X knappen

    4. Du kommer nu se "Option disabled!" på skärmen, tryck på O knappen och stega ner till "Save configuration*" och tryck på X

    Voila! du kan nu se 720p MKV filmer på din PS3:a utan att behöva göra om filerna till något annat format!
    Last edited by Swizzy; 2010-09-08 at 03:15.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Jag har stora problem att spela upp .mkv filer. För det första så prövade jag med ps3 media server i xbm efter jag gjort exakt som denna guide. Då fick jag skadad data, så provade en annan .mkv film. Den funkade men hade inget ljud.

    Då prövade jag att streama genom windowsmediaplayer istället, likadant. Laddade då hem tversity media server och samma skit! Dom .mkv filer jag kan spela kommer utan ljud. Prövade köra i showtime med samtliga streams och antingen blev det invalid eller utan ljud.
    Är det någon codec på datorn som saknas eller? Jag har endast windows mediaplayer classic på datorn... dvdripar osv funkar jätte bra.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Jag har stora problem att spela upp .mkv filer. För det första så prövade jag med ps3 media server i xbm efter jag gjort exakt som denna guide. Då fick jag skadad data, så provade en annan .mkv film. Den funkade men hade inget ljud.

    Då prövade jag att streama genom windowsmediaplayer istället, likadant. Laddade då hem tversity media server och samma skit! Dom .mkv filer jag kan spela kommer utan ljud. Prövade köra i showtime med samtliga streams och antingen blev det invalid eller utan ljud.
    Är det någon codec på datorn som saknas eller? Jag har endast windows mediaplayer classic på datorn... dvdripar osv funkar jätte bra.
    Prova att installera CCCP (Combined Community Codec Pack) jag har haft det installerat på datorn sedan day one i princip, så kanske blir bättre om du kör det också samtidigt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Prova att installera CCCP (Combined Community Codec Pack) jag har haft det installerat på datorn sedan day one i princip, så kanske blir bättre om du kör det också samtidigt?
    Rätta mig om jag har fel men följer inte CCCP med när man installera Homecinema windows mediaplayer classic? Ska titta när jag kommer hem iaf.. hoppas det är så lätt lösning. Det skönaste vore att kunna köra ps3 media server i showtime eller xmc utan problem

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning om det hänger med i något annat, CCCP är ju ett stort paket med codecs och ngra media spelare bland annat Classic Windows Media Player, som sagt det fungerar ju bra för mig med inställningarna ovan ^ med allt jag testat, det är främst serier jag kört i 720p diverse olika release gruppers releaser, och även några 1080p varianter har jag kört med och det har fungerat utan problem... vet att showtime inte var speciellt bra på att spela upp MKV i början, men nu är det mycket bättre, när jag testade det första gången laggade ljudet efter, vart en stor skillnad där, nu ska det stödet vara mycket mycket bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    La iaf in cccp på datorn och nu är läget såhär

    I showtime:
    Tversity - .mkv filmer. Bild & ljud, ingen sub. .avi går inte spela
    Mediaplayer - Hittar inte .mkv filmer ändå att dom är i mp biblioteket. .avi går inte spela
    ps3 media server - .mkv filmer, står invalid på samtliga. .avi går inte spela

    I XMC:
    Tversity - .mkv filmer. Bild & ljud, ingen sub. .avi funkar
    Mediaplayer - Hittar inte .mkv filmerna exakt som i showtime.
    ps3 media server - .mkv filmer, vissa kan spelas och dom som går har bild/ljud och sub. .avi funkar

    Med andra ord så är jag inte fullt nöjd med något. Sub är ett krav och man vill ju att alla filmer ska funka. Är väl ps3 media server i xmc som funkar bäst, synd bara att inte varenda film funkar.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Asså vad är detta? Har försökt se på 720p filmer i helgen. Oavsett om jag varit i xmc eller showtime med tversity eller ps3 media server så hackar dom efter några sekunder. Bara lägga ner det här med film för mig.. :S

    Hur sjutton får man subben att funka i showtime, har döpt .srt filen exakt som filmen i samma mapp och subben funka i xmc med t.ex ps3 m s. Om jag trycker triangel och går till video och submenyn så står det att det inte finns någon sub.

    Är showtime bättre? eller ska inbyggda spelarn funka lika bra? I showtime funkar väldigt få 720, inga .avi! Står invalid.

    I övrigt måste jag säga att .avi funkar fint i xmc.
    Last edited by icqdevil; 2011-05-02 at 08:35.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Asså vad är detta? Har försökt se på 720p filmer i helgen. Oavsett om jag varit i xmc eller showtime med tversity eller ps3 media server så hackar dom efter några sekunder. Bara lägga ner det här med film för mig.. :S

    Hur sjutton får man subben att funka i showtime, har döpt .srt filen exakt som filmen i samma mapp och subben funka i xmc med t.ex ps3 m s. Om jag trycker triangel och går till video och submenyn så står det att det inte finns någon sub.

    Är showtime bättre? eller ska inbyggda spelarn funka lika bra? I showtime funkar väldigt få 720, inga .avi! Står invalid.

    I övrigt måste jag säga att .avi funkar fint i xmc.
    Vilken version av Showtime kör du med? det har kommit ut 3-4 versioner efter det att ps3 stödet kom, den första var rätt kass vad gäller stöd för högupplöst (720p och uppåt) laggade satan med bilden... men nu är det stödet hyffsat bra =)

    PS3 Media Server och XMB är väl det bästa egentligen, men Showtime är bättre om du kör filmerna direkt på konsollen (inte via stream)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken version av Showtime kör du med? det har kommit ut 3-4 versioner efter det att ps3 stödet kom, den första var rätt kass vad gäller stöd för högupplöst (720p och uppåt) laggade satan med bilden... men nu är det stödet hyffsat bra =)

    PS3 Media Server och XMB är väl det bästa egentligen, men Showtime är bättre om du kör filmerna direkt på konsollen (inte via stream)
    Jag har faktiskt senaste versionen av showtime. Synd det ska hacka även i xmb. Kändes inte så aktuellt att flytta filmerna till ps3:an hdd. Tar ju lååång tid att skicka en 4gb film. Min router skicka 2-3mb/s max

    Edit : Håller på att skicka över en 720p på 7gb för att testa om det blir någon skillnad i hacken. Hur sjutton får man subben att funka i showtime då?

    Edit 2: .mkv filmen flyter på utmärkt när jag har den på disken och konstigt nog funkar subben direkt, hur kan det komma sig? tog 1h att skicka över, inte okej!
    Last edited by icqdevil; 2011-05-02 at 17:52.

Liknande diskussioner

  1. PS3 Felkoder - PS3 Error codes
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 19:07
  2. Hack your PS3 with your Android: NexusOne or Desire
    By PhR34k in forum Playstation 3
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 15:06
  3. PS3 Service Manuals
    By int21 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 01:08
  4. Media Server till PSP (filmer, musik etc etc)
    By Padishar77 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 19:54
  5. PS3 media..
    By CorelBlue in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 23:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •