Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: En fråga ang. kvalité på brända skivor!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16

En fråga ang. kvalité på brända skivor!

Hejsan!

Har tidigare bränt alla spel med en intern Pioneer brännare tillsammans med Aone Gold, vilket har fungerat super! Kört i 6x och aldrig haft problem med dirty disc eller nåt.

Köpte mig en ny bärbar för någon vecka sedan och på skoj testade ifall det gick att bränna Aone Gold med min interna brännare, vilket faktiskt resulterade i ett OK från imgburn. Detta har aldrig fungerat med tidigare bärbara/interna brännare jag har haft liggandes hemma.

Jag kan installera skivan till konsollen, så den borde ju vara riktig. Men kan det skilja nåt (mest XBL-säkerheten) på att bränna i en "sämre" brännare? Eller är det lugnt så länge jag kan installera spelen till hårddisken på xboxet?

Ev. kan jag ju koppla in min interna Pioneer externt till min bärbara via USB (har kablarna hemma) och testa att verifiera skivan i abgx? Men borde ju inte vara några problem.

Så vad tror ni? Spelar det någon roll?

Mvh. Jonathan

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det ska inte ha någon betydelse med XBL säkerheten vad du bränner på för media... eller vad du använder för brännare... mjukvaran ska vara gjord på så vis att du får samma värden oavsett media...

Det ända som det ska spela någon roll med media kvalité är dirty disc samt hur mycket du sliter på lasern...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    okej okej, då vet jag det

finns det något sätt att kolla kvallen då? så jag vet ifall jag kan använda min interna brännare eller måste koppla in min pioneer via USB till varje spel? inte så skoj att slita på lasern..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Om det går att installera skivan på HD så kör på.
    Kör du mycke spel från skiva direkt kan det va bra att kolla kvalite.

För att kolla kan du köra nero discspeed,inte alla läsare som har stöd för test dock.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av laledan Visa Inlägg
    Om det går att installera skivan på HD så kör på.
    Kör du mycke spel från skiva direkt kan det va bra att kolla kvalite.

För att kolla kan du köra nero discspeed,inte alla läsare som har stöd för test dock.
    NERO suger get*** - *skratt*
    IMGBurn som ni hittar på .com som är gratis är det man skall använda sig av i alla lägen...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Nero discspeed för att testa kvalite,inte att bränna med.
    Givetvis bränner man med Imgburn

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Du bör kunna validera skivor med IMGBurn med
    Tänk dock på att andra DVD läsare kan tycka mindre bra om skivor än den läsaren du validerar skivorna på
    Last edited by Pendragon; 2010-09-13 at 11:18.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Har samsungs 233c och en laptop brännare inte säker på märke med de har alltid gått genom för mig, jag kör alltid 2x hastighet det tar såklart tid men jag är nog paranoid.

Har i övrigt aldrig kollat dvd jag brännt utan bara iso filen, kanske en dålig vana.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
    Har samsungs 233c och en laptop brännare inte säker på märke med de har alltid gått genom för mig, jag kör alltid 2x hastighet det tar såklart tid men jag är nog paranoid.

Har i övrigt aldrig kollat dvd jag brännt utan bara iso filen, kanske en dålig vana.
    2x är inte optimalt för DL skivor, kör dom i 4x istället, lär fungera lika bra även då plus att det tar hälften så lång tid
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av robbaz Visa Inlägg

Om skivorna är certifierade för 8x och din brännare klarar 8x så bränn dem i 8x.
    Högre hastighet än skivorna är certade för är inte att rekommendera, inte läggre hastigheter med.
    Det var på 90 talet man skulle bränna i så låg hastighet som möjligt men inte ni på 2000 talet _
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om skivorna är certifierade för 8x och din brännare klarar 8x så bränn dem i 8x.
    Högre hastighet än skivorna är certade för är inte att rekommendera, inte läggre hastigheter med.
    Det var på 90 talet man skulle bränna i så låg hastighet som möjligt men inte ni på 2000 talet _
    jag brukar bränna 8x skivor i 4x också då det finns risk för att hårddisken inte hänger med om man bränner i 8x
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Fråga ang analog bild
    By fogmod in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 10:33
  2. Fråga ang. Region kodning.
    By Shadenim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 15:55
  3. Fråga ang CK3.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 14:41
  4. Fråga ang firmware val
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 18:18
  5. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt