Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: Teensy 2.0 Kom igång guide

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaderna är:

    Större utrymme för kod på ++
    Fler I/O portar på ++
    Annan USB controller...

    Specification Teensy 2.0 Teensy++ 2.0
    Processor ATMEGA32U4 AT90USB1286
    Flash Memory 32256 130048
    RAM Memory 2560 8192
    EEPROM 1024 4096
    I/O 25 46
    Analog In 12 8
    PWM 7 9
    UART,I2C,SPI 1,1,1 1,1,1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Uppdaterat mer info i första posten nu
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Har googlat lite och hittar inte riktigt. Ända sen den fejkade PSP emulatorn som brickade konsoller släpptes så blir man lite rädd ju.

    Så är det "psgroove1.1_TEENSY2.0.762.hex" tillsamans med Teensy 2.0" (Som Swizzy skrev) som skall användas för att spela mina lagliga backups? Annars kan någon vänlig skäl skicka mig ett PM med länken till den patchade? ;P

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Har googlat lite och hittar inte riktigt. Ända sen den fejkade PSP emulatorn som brickade konsoller släpptes så blir man lite rädd ju.

    Så är det "psgroove1.1_TEENSY2.0.762.hex" tillsamans med Teensy 2.0" (Som Swizzy skrev) som skall användas för att spela mina lagliga backups? Annars kan någon vänlig skäl skicka mig ett PM med länken till den patchade? ;P
    såvida inget har ändrats på länken jag skrivit i den här tråden är den safe att använda, jag programmerade min polares teensy med den och det fungerar hur bra som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    kan ni lägga upp en länk för att skaffa hex som funkar med den nya backup loadern ? (den som inte kräver en skiva).
    Har ni någon ny information om Leveransen av teensy 2.0 som ni har angivit på sidan, också om det kommer räcka till alla.

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Allt jag vet är att leverantören av Teensy sitter och packar så fingrarna blöder och att dom mailar trackingnummer när dom fått iväg vår beställning. Det är fler chip beställda än vad vi har bokningar, och de flesta beställer ps3key just nu så det lär vara hur lugnt som helst.

    Sonys advokater håller på och bråkar med oss just nu, så tills vidare ger vi bara support/svarar på frågor på det som krävs för att köra FTP-server och PONG vilket är den huvudsakliga funktioner för de donglar vi marknadsför. Blir det så att vi måste sluta leverera ps3key och psjailbreak så lär trycket bli mycket högre på teensy igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Innebär detta att ni säljer ps3key utan problem? Och isf när kommer de in?

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Allt jag vet är att leverantören av Teensy sitter och packar så fingrarna blöder och att dom mailar trackingnummer när dom fått iväg vår beställning. Det är fler chip beställda än vad vi har bokningar, och de flesta beställer ps3key just nu så det lär vara hur lugnt som helst.

    Sonys advokater håller på och bråkar med oss just nu, så tills vidare ger vi bara support/svarar på frågor på det som krävs för att köra FTP-server och PONG vilket är den huvudsakliga funktioner för de donglar vi marknadsför. Blir det så att vi måste sluta leverera ps3key och psjailbreak så lär trycket bli mycket högre på teensy igen.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
    Innebär detta att ni säljer ps3key utan problem? Och isf när kommer de in?
    Vi säljer PS3Key, PSJailbreak, Teensy 2.0, Teensy 2.0 ++ och AT90USBKEY men vi marknadsför dom som lösningar man kan använda för att köra homebrew program, det vill säga program folk kodat själva men som man av någon anledning inte velat skicka till Sony för att få signerat...

    Vi får förhoppningsvis in PS3Key inom ett par dagar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
    Innebär detta att ni säljer ps3key utan problem? Och isf när kommer de in?
    Vi säljer dom MED problem, tar jag bort allt från hemsidan så slipper jag springa hos advokater och riskera att bli stämd till marknadsdomstolen. :-)

    Dom kommer in 1-2 dagar efter att vår leverantör skickar dom. Pengarna jag betalt för dom borde ligga på deras bankkonto sedan igår, och dom lovade att skicka så fort pengarna syns. Men det kan ju vara så att "kineserna" kör sina vanliga trick och egentligen inte har chippen på lager utan väntar på sin tur i chipfabriken eller har något annat problem som orsakar en försening, och skyller på att banken inte fått in överföringen än osv... Eller så får jag mail med trackingnummer så fort dom vaknat på sin sida jordklotet, det är lite tidsdiff, lokala helgdagar som vi inte har här m.m. som påverkar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    några nyheter om leveransen av teensy?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sandie Visa Inlägg
    några nyheter om leveransen av teensy?
    Vi lär skriva om det på sidan för Teensy så fort vi har någonting nytt som är säkert att tala om det vill säga när vi vet med säkerhet att det kommer bli så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Sandie Visa Inlägg
    några nyheter om leveransen av teensy?
    Istället för att leverera det stora antal chip som vi beställde, en order som låg väldigt bra till i "kön", så har tillverkaren/leverantören fått för sig att skicka max 5st per kund så att "alla" som beställt fram till ett visst datum åtminstonde skall få några chip. Så nu sitter dom och slickar kuvert så dom blöder i ansiktet och alla får vänta skitlänge. Istället för att skicka stora leveranser till några butiker som i sin tur kan skicka vidare till i praktiken samma kunder vilket hade gått mycket snabbare för alla inblandade...

    Tro det eller ej men vill man ha en utvecklingsdongel hyffsat snabbt av oss verkar det vara psjailbreak som gäller...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Guide: Få igång emulatorer på xboxen
    By rejjo in forum Emulatorer
    Inlägg: 66
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 02:09
  2. Hur får man igång dev hook?
    By Turbis in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 20:29
  3. Guide till Tv-guide?
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33
  4. IGR, Hur får jag igång det?
    By DwD in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 20:55
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •