Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 67

Diskussion: PS3 FTP Server

  1. #31
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Har inte hunnit testa den nya FTP servern ännu, men de låter helt underbart. Ska föra över lite spel senare ikväll, då får man se va den går för

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Den funkar kanon
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #33
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Har testat den nu och satan i gatan vilken skillnad i hastighet. Förut har de överförts i ca: 2mb/s, nu går de mellan 5 och 9mb/s

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Det har kommit en uppdatering till blackbox ftp server Nu uppe i version 1.1b

    Citat Original inlägg av PSgroove.com
    Changelog:

    1.1b
    + Added new mount points: /dev_ms, /dev_sd, /dev_cf, /dev_ps2disc, /devps2disc1
    + Added IP address display for ease of use
    + Added screensaver to darken screen after 1m, reawaken on controller input
    > Fixed bug in relative paths for RNFR_Command (renaming bug)
    > Fixed (..) parser to allow filenames with (.)
    > Fixed CDUP from root directory bug.
    Nedladdningslänk till den nya verionen ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Hej alla teknikfreaks.
    Jag har nu köpt en ps3 slim 120gb och lyckats lägga in v.41 (fast jag inte är teknikfreak).
    Jag har även beställt ps3key från psxcare (hoppas det kommer nästa vecka) , och undrar nu vilket som är det bästa och absolut lättaste sättet att föra över ps3 spelen från min hårdisk till ps3.
    Har sett att det finns : PS3 Proxy Server GUI , PS3 Proxy by 3r1c , PS3 FTP Server 1.1b med mycket mera.
    Behöver något som inte kräver en massa krångliga inställningar ;-)
    Tacksam för svar.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    Hej alla teknikfreaks.
    Jag har nu köpt en ps3 slim 120gb och lyckats lägga in v.41 (fast jag inte är teknikfreak).
    Jag har även beställt ps3key från psxcare (hoppas det kommer nästa vecka) , och undrar nu vilket som är det bästa och absolut lättaste sättet att föra över ps3 spelen från min hårdisk till ps3.
    Har sett att det finns : PS3 Proxy Server GUI , PS3 Proxy by 3r1c , PS3 FTP Server 1.1b med mycket mera.
    Behöver något som inte kräver en massa krångliga inställningar ;-)
    Tacksam för svar.
    Proxy grejerna har INGET med filöverföring att göra, det handlar enbart om anslutningar...

    Den FTP servern vi snackar om i den här tråden på senare tid (PS3 FTP Server 1.1b) är den som du vill ha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Tack för svar , då kör jag på den....
    En annan fråga:
    Testade precis att packa upp ett spel (Assassins.Creed.2.PS3-DUPLEX) , fick då upp 2st nya mappar och en annan fil:
    PS3_GAME
    PS3_UPDATE
    PS3_DISC.SFB
    För man över allting till nån speciell "mapp" på backup manager eller hur funkar det?
    Tack på förhand.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    Tack för svar , då kör jag på den....
    En annan fråga:
    Testade precis att packa upp ett spel (Assassins.Creed.2.PS3-DUPLEX) , fick då upp 2st nya mappar och en annan fil:
    PS3_GAME
    PS3_UPDATE
    PS3_DISC.SFB
    För man över allting till nån speciell "mapp" på backup manager eller hur funkar det?
    Tack på förhand.

    För att spelen ska hittas av Backupmanager måste dom läggas här: /dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ/

    Lägg varje spel i en separat mapp, spelar egentligen ingen roll om du lägger dom med dess ID eller något annat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    å herre gud!!
    nu börjar min lilla hjärna balla ur.
    har laddat ner och packat upp PS3 FTP Server 1.1b , får då fram ftpserver_11.pkg.
    är det "bara" att lägga den filen på usb minne och sätta i ps3?
    det är mycket nu........

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    å herre gud!!
    nu börjar min lilla hjärna balla ur.
    har laddat ner och packat upp PS3 FTP Server 1.1b , får då fram ftpserver_11.pkg.
    är det "bara" att lägga den filen på usb minne och sätta i ps3?
    det är mycket nu........
    Japp, lägg den på usb:n, sätt in i ps3:an å välj pkgfilen så installeras programmet

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    å herre gud!!
    nu börjar min lilla hjärna balla ur.
    har laddat ner och packat upp PS3 FTP Server 1.1b , får då fram ftpserver_11.pkg.
    är det "bara" att lägga den filen på usb minne och sätta i ps3?
    det är mycket nu........
    Du lägger den på ett USB minne som är formaterat i FAT32, därefter går du in på menyn "Install Package Files" under games, där väljer du .pkg filen du vill installera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Tack för era svar , då är det bara att invänta leveransen från psxcare (å dunka ner lite mer games).
    NI ÄR UNDERBARA!!

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Har några frågor i förebyggande syfte innan jag börjar FTP:a spel till interna hdd. När man FTP:ar får man ju tillgång till alla system mapparna. Vad händer om man fuckar upp saker där? (Lägger till fel mappar, ta bort fel mapp/fil osv osv.) Kan man formatera hårddisken och återställa allting igen?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan formatera om disken ja ändra inget i flash mapparna bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Ok, så med andra ord, skiter det sig i flash mapparna finns det ingen återvändo?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, flash mapparna är ju liksom nanden, så risken är överhängande stor att om du gör ngt fel där skiter det sig totalt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    ajdå, personligen gillar jag inte att orientera bland system mappar, så jag håller mig tillsvidare till Backup manager/Open manager BD-skivor och extern hdd till intern hdd. En off-topic fråga om det går bra; open manager, jag provade att plugga i en usb hårddisk med ett spel i roten; Game-id map->PS3-game, PS3-updates osv. men open manager verkar inte hitta den.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    GAMEZ mapp FTW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    GAMEZ mapp FTW
    Jävlar, jag får prova det. Tack!
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  20. #50
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    har köpt en 500gig hdd nu, hade tänkt att ftpa över allt från min gamla hdd till min dator o sen ftpa över det när jag väl har bytt. Men räcker det att föra över dev_hdd0/game mappen? det är väl där singstar sångerna o save filerna o det finns?

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    eller måste jag göra det i från ps3an?

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Hej! En ny fråga!

    Det är såhär att jag har inte riktigt förstått hur man överför spelen via ftp.

    Jag googlade efter en tutorial (se nedan) och följde den.
    (Tittade här efter en Guide men det fanns inte).

    Jag får mitt IP från PS3'ans ftp server 1.2 och skriver in den i filezilla etc.
    Jag kan gå in till katalogerna utan problem men så fort jag försöker föra över ett spel eller en patch, så försöker den "connecta" men till slut tar det för lång tid och det står failed på allt.

    Har gjort det här ett antal gånger nu och förstår inte vad jag ska göra.

    Sen använder jag Mac men det ska inte göra någon skillnad tycker man.

    Försöker få igång Disgaea 3 samt kunna föra över Uncharted 2.



    "Taken from another forum: First you need to download the PS3-FTP-Server.pkg file. Then download FileZilla, you can google this.

    * Place the PS3-FTP-Server.pkg on an external
    * Turn on your PS3 with the dongle in, using whichever way you normally use depending on your PS3
    * When your PS3 starts up plug in the external
    * Make sure your PS3 is hooked up to the internet, wired or wireless(DO NOT UPDATE TO 3.2) You don't have to be signed into your profile you just want to make sure your PS3 has internet access
    * Now go to Install Packages under the games tab, Install PS3-FTP-Server
    * Once finished it will have it's own icon, like the Backup Manager, start up FTP Server App by clicking on it
    * Now you will be on the main page, at the top is the IP Address you will need and the Port, which will be 21.
    * Hit Start and now is the time to go to your PC
    * Start up FileZilla
    * At the top is: Host, Username, Password, Port, Quickconnect

    Host: (IP ADDRESS that is listed on the PS3-FTP-Server APP)
    Username: FTPD12345
    Password: (Leave Blank)
    Port: 21
    Then hit Quickconnect

    * It will now detect your PS3 (I had a couple errors when I first tried but just kept retrying until it got it, then it never gave me a problem after that)

    * The files are now listed on the right side, then one you want is "dev_hdd0" Double click it

    1. Themes go in: dev_hdd0/theme
    2. Games go in: dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ (If you don't have a GAMEZ folder inside LAUN12345, right click and create directory: GAMEZ)

    * Now you can put your games inside of there just drag and drop the one big folder inside of there.
    * At the bottom is Queued files, Failed transfers, Successful transfers
    * Make sure every file goes to the Succesful transfer section
    * If any go into Failed transfers right click on it and hit Reset to queue (bottom option)

    If ever at the top it disconnects you or says Connection Failed, go to your PS3, hit Stop Server, then right after hit Start again, and it should restart the connection.
    You can also try hitting Quickconnect again, and choose the Abort option(Bottom option)

    Tip: Inside of Edit -> Settings -> Connection -> FTP, Change Passive to Active, just click it. After doing this I never have gotten another disconnect at all yet, and it seems to go a bit faster transferring

    Hope you like the tut, I know it's not very pretty and long, but I tried to do it very basic and lay it all out there. Let me know if I missed anything!

    Not my tutorial but a pretty good one indeed!

    Read more: http://www.ps3news.com/forums/ps3-help-support/tutorial-how-use-ps3-ftp-112679.html#ixzz12pTzs6gS"
    No Comments..!

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Först och främst så verkar flera ha problem när de använder Filezilla för att föra över spelen. Skulle rekommendera WInSCP (också gratis)
    som funkar för mig iallafall

    Installera Blackb0x FTP server på din PS3 och starta den. På skärmen kommer då IPn upp som du behöver för att connecta.

    Kör sen med den IPadressen på port 21 utan login och lösen. (FTPD12345 användes bara för den första buggiga servern som släpptes)

    Beroende på vilken Backupmanager du har och kör med så ska spelen ligga i dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ (om det är vanliga backupmanager) eller dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ (om du använder Open Backup Managers alternativ)
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Först och främst så verkar flera ha problem när de använder Filezilla för att föra över spelen. Skulle rekommendera WInSCP (också gratis)
    som funkar för mig iallafall

    Installera Blackb0x FTP server på din PS3 och starta den. På skärmen kommer då IPn upp som du behöver för att connecta.

    Kör sen med den IPadressen på port 21 utan login och lösen. (FTPD12345 användes bara för den första buggiga servern som släpptes)

    Beroende på vilken Backupmanager du har och kör med så ska spelen ligga i dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ (om det är vanliga backupmanager) eller dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ (om du använder Open Backup Managers alternativ)
    Tack för hjälpen!

    WInSCP fungerar säkert jätte bra, har hört gott om den.
    Tyvärr så sitter man med en Mac

    Men FTP programet "Transmit" till Mac fungerar perfekt! Så om det är någon med Mac därute så rekommenderar jag den!

    Dock suger min uppkoppling då transfer hastigheten ligger runt 650 kbs

    Har läst att någon gammal version av filezilla ska fungera bra det med men den skippar jag.
    No Comments..!

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Tack för hjälpen!

    WInSCP fungerar säkert jätte bra, har hört gott om den.
    Tyvärr så sitter man med en Mac

    Men FTP programet "Transmit" till Mac fungerar perfekt! Så om det är någon med Mac därute så rekommenderar jag den!

    Dock suger min uppkoppling då transfer hastigheten ligger runt 650 kbs

    Har läst att någon gammal version av filezilla ska fungera bra det med men den skippar jag.
    Eller så kör du på första FTP servern som kom med aktivt läge och keep-alive i filezilla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    har köpt en 500gig hdd nu, hade tänkt att ftpa över allt från min gamla hdd till min dator o sen ftpa över det när jag väl har bytt. Men räcker det att föra över dev_hdd0/game mappen? det är väl där singstar sångerna o save filerna o det finns?
    backup från ps3:an är klart smidigare. man kan inte ftpa runt filer mellan olika diskar hur som helst.

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Har testat den nu och satan i gatan vilken skillnad i hastighet. Förut har de överförts i ca: 2mb/s, nu går de mellan 5 och 9mb/s
    Oj, skojar du? Jag har gigabit-lan här hemma, allt trådat, men får endast ut 1-1.3MB/s som bäst till min 80gbare med FTP server 1.2

  28. #58
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Kimball Visa Inlägg
    Oj, skojar du? Jag har gigabit-lan här hemma, allt trådat, men får endast ut 1-1.3MB/s som bäst till min 80gbare med FTP server 1.2
    Det beror lite på hur han menar. Normalt sätt brukar man skriva Megabits som Mb och MegaBytes som MB. 1 MB=8 Mb
    Jag får själv ut ca 25 MB/s vilket är samma som 200 Mbps
    Ett spel på 10 GB tar mig ungefär 8-10 minuter att FTP:a till PS3:an. Använder Black box FTP server och flashfxp som klient.
    Last edited by samplehead; 2010-10-21 at 08:43.

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kimball Visa Inlägg
    Oj, skojar du? Jag har gigabit-lan här hemma, allt trådat, men får endast ut 1-1.3MB/s som bäst till min 80gbare med FTP server 1.2
    Kör du aktivt eller passivt läge? jag brukar få ut upp till 50Mb/s ungefär (enligt filezilla) då kör jag gigabit router/switch samt gigabit i datorn, men CAT5 UTP kablar (ej gigabit kabel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Det beror lite på hur han menar. Normalt sätt brukar man skriva Megabits som Mb och MegaBytes som MB. 1 MB=8 Mb
    Jag får själv ut ca 25 MB/s vilket är samma som 200 Mbps
    Ett spel på 10 GB tar mig ungefär 8-10 minuter att FTP:a till PS3:an. Använder Black box FTP server och flashfxp som klient.
    Ja jo, det är klart. Men jag får bara ut 1.2MB/s som sagt, mao runt ~10Mbps skumt nog Kvittar om jag kör trådat eller över wifi, får samma hastighet.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör du aktivt eller passivt läge? jag brukar få ut upp till 50Mb/s ungefär (enligt filezilla) då kör jag gigabit router/switch samt gigabit i datorn, men CAT5 UTP kablar (ej gigabit kabel)
    Kör aktivt läge, har dock använt Windows Commander då jag alltid använt de som FTP-klient, får testa WinSCP för skojs skull och se om det gör ngn skillnad, för nu tar det ju runt 1h eller så för ~6gb att överföras, lite onödigt känns det som.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. FTP server
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 17:15
  2. ftp server
    By swedenmicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 16:53
  3. FTP-server?
    By Ern in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •