Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 67 av 67

Diskussion: PS3 FTP Server

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Hej jag har problem som ovan. får ut max 2,10 MB/s ska de ta så länge och skicka över ett spel? har provat FlashFXP, Filezilla och WinSCP. Allt är trådat med cat 6 kablar till en gigabyte router (belkin n+). Använder Blackbox FTP i PS3an. Har bredband 100 från BBB med ett 10/100 nätverks kort.
    Last edited by swifter; 2010-10-28 at 18:37.

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag kom på / märkte att mitt överföringsproblem berodde på min HTPC som användes för överföringarna. Från min "huvuddator" får jag 10-13MB/s istället, så allt är frid och fröjd här

    Edit: Snarare 30-35MB/s vart det visst, trevlig överraskning.
    Last edited by Kimball; 2010-10-29 at 20:23.

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej alla!

    Ny här på forumet och har precis jailbreakat min ps3! Har lusläst denna tråden då jag som en del andra har problem med hastigheten för att överföra spel till den interna disken. Jag kommer i nuläget upp i runt 1,2 - 1,3mb/s vilket tar en evighet för att lägga över spelen till disken. Kör PS3 FTP Server & FileZilla i nuläget. Kopplar upp via externa ip adressen mellan dator och ps3. Funderar på att sätta korsat mellan ps3 & dator och köra interna ip adresser istället..

    Kommer detta påverka farten något? Har för övrigt BBB 100mbit fiber hemma. Allt funka skitsmidigt och bra sätt att slänga över grejerna till ps3:an.. men dock STORT minus för all tid det tar.. otålig av mig

    Hoppas någon har något bra svar eller idè!

    Mvh

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    du svarade själv på din fråga, kablat direkt mellan datorn och PS3:an är det första man provar. pillande med olika ftp klienter och servrar kommer efteråt

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    du svarade själv på din fråga, kablat direkt mellan datorn och PS3:an är det första man provar. pillande med olika ftp klienter och servrar kommer efteråt
    Okej! Tack för snabbt svar! Testade internt ip och kom då genast upp i 4-5mb/s får väll anse mig nöjd med det. Tog ca 15min att kopiera 7gb.. borde kunna gå fortare. Men det ska man väll kunna leva med. Fattar dock inte hur dom som skriver att dom ligger runt 30mb/s bär sig åt? Setup osv..

    Kan ju kännas tröttsamt i längden att slänga upp 30-40gb på disken på detta sätt. Men det är väll bara att ge sig till tåls kan jag tänka mig?!

    Får förövrigt upp ett "dns fel" i ps3:an... har skrivit in datorns ip som dns i ps3an... vet inte riktigt om det är rätt. Men antar att man måste skriva nått då det inte gick att gå vidare annars. Kör ps3an på: 192.168.0.10 och Pc 192.168.0.20 = dns i ps3an.

    Kanske blev lite rörigt det där. Men hoppas dom som läser förstår!

    Mvh

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hugin85 Visa Inlägg
    Okej! Tack för snabbt svar! Testade internt ip och kom då genast upp i 4-5mb/s får väll anse mig nöjd med det. Tog ca 15min att kopiera 7gb.. borde kunna gå fortare. Men det ska man väll kunna leva med. Fattar dock inte hur dom som skriver att dom ligger runt 30mb/s bär sig åt? Setup osv..

    Kan ju kännas tröttsamt i längden att slänga upp 30-40gb på disken på detta sätt. Men det är väll bara att ge sig till tåls kan jag tänka mig?!

    Får förövrigt upp ett "dns fel" i ps3:an... har skrivit in datorns ip som dns i ps3an... vet inte riktigt om det är rätt. Men antar att man måste skriva nått då det inte gick att gå vidare annars. Kör ps3an på: 192.168.0.10 och Pc 192.168.0.20 = dns i ps3an.

    Kanske blev lite rörigt det där. Men hoppas dom som läser förstår!

    Mvh
    kör med fullduplex på ps3:an, aktivt läge i Filezilla med keep-alive i kombination med den första ftp servern så ska du få ut relativt höga hastigheter, sen hjälper det också att ha snabb dator/hårddisk och gärna gigabit nätverk

    Mitt nätverk består av 2st Gigabit switchar från D-Link samt en Gigabit router (har 1 switch i mitt rum som jag kopplat med 2 datorer, 360'n och ps3:an och en i farsans rum där det är kopplat med 2 datorer och mitt rum där har vi även routern som är kopplad mellan modemet och ja resten av nätverket

    Router modellen är: Dir-855 svindyr sak men fungerar bra
    Switch modellerna är: DGS-1005D samt DGS-1008D (en 5 och en 8 portars switch)
    Last edited by Swizzy; 2010-11-03 at 08:23.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kör med fullduplex på ps3:an, aktivt läge i Filezilla med keep-alive i kombination med den första ftp servern så ska du få ut relativt höga hastigheter, sen hjälper det också att ha snabb dator/hårddisk och gärna gigabit nätverk

    Mitt nätverk består av 2st Gigabit switchar från D-Link samt en Gigabit router (har 1 switch i mitt rum som jag kopplat med 2 datorer, 360'n och ps3:an och en i farsans rum där det är kopplat med 2 datorer och mitt rum där har vi även routern som är kopplad mellan modemet och ja resten av nätverket

    Router modellen är: Dir-855 svindyr sak men fungerar bra
    Switch modellerna är: DGS-1005D samt DGS-1008D (en 5 och en 8 portars switch)
    Okej, tack för snabba och bra svar!

    Trevligt forum med många engagerade i folk problem & tips! Ska labborera lite med det hela. Någon som vet om det är alls möjligt att köra spelen online i "jailbreak mode" eller alls?

    Med tanke på att man måste bevara firmware 3.41 och inte högre för att jailbreaket ska fungera så går det ju heller inte att logga in på PSN utan att behöva göra en systemuppdatering har jag märkt! Så med andra ord så verkar det ju kört. Samma gäller ju även om man har originalet och skulle försöka spela online, så krävs ju även där att man är inloggad på PSN och då med följd att behöva uppdatera systemet.

    Ska testa mig fram! Förövrigt så är ju inte hubben den nyaste direkt. Men borde jag eventuellt komma upp i snabbare hastigheter om jag istället hoppar över switchen och kör en korsad kabel direkt? Eller är det bara slöseri med pengar då jag inte har någon hemma?

    Mvh

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. FTP server
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 17:15
  2. ftp server
    By swedenmicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 16:53
  3. FTP-server?
    By Ern in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •