Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 67

Diskussion: PS3 FTP Server

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    PS3 FTP Server

    Första FTP servern till PS3 har släppts http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...rver-released/ VÄLDIGT buggig, men vad mer kan man vänta sig från första releasen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Jepp har provat den nu och den funkar fint om man inte räknar med att den hänger sig lite då och då...

    Får hoppas på en uppdaterad variant

    Kom ihåg att om du ska föra över filer för att köra med Backup Manager så ska filerna ligga i
    /dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Värt att tänka på är att man måste låta anslutningen vara kvar, om du avbryter anslutningen för att ansluta till en annan server kommer det hänga sig

    En annan sak är att du INTE kan stoppa servern, utan du måste stänga av hela programmet, hela PS3:an hänger sig om du försöker stoppa servern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    En kanske rätt så dum fråga, men jag kör ju trådlöst nu när jag köra ftp programet, inte så grymt fort direkt, men om jag ska köra via nätvärkssladd, ska jag koppla datorn o ps3.an eller routern och ps3:an dÅ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    En kanske rätt så dum fråga, men jag kör ju trådlöst nu när jag köra ftp programet, inte så grymt fort direkt, men om jag ska köra via nätvärkssladd, ska jag koppla datorn o ps3.an eller routern och ps3:an dÅ?
    Har du en router kopplar du via den så slipper du massa trassel med korsad kabel och skit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Eller en gammal hederlig Switch
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du en router kopplar du via den så slipper du massa trassel med korsad kabel och skit...
    Jag kör också med trådlöst och det går ju inte så fort.. vill inte köra genom routern utan kabel mellan ps3an och pc:n. Hur bär jag mig åt? Har prövat korsad och rak kabel utan lycka. Körde auto på allt men det hjälpte inte. Måste jag göra några manuella inställningar både i pcn å ps3n?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Jag kör också med trådlöst och det går ju inte så fort.. vill inte köra genom routern utan kabel mellan ps3an och pc:n. Hur bär jag mig åt? Har prövat korsad och rak kabel utan lycka. Körde auto på allt men det hjälpte inte. Måste jag göra några manuella inställningar både i pcn å ps3n?
    Kör du kabel direkt mellan dator och Ps3:an måste det vara en korsad kabel och du ska sätta IP och gateway så att dom motsvarar varandra:

    PS3:an kan du sätta 192.168.0.1 som IP och gateway som 192.168.0.2
    Datorn kan du sätta 192.168.0.2 som IP och gateway som 192.168.0.1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Väldigt händigt litet program de här. Innan så fick man släpa den externa hårddisken mellan datorn och PS3, nu gör man de enkelt genom nätverket Fast jag har märkt att om man trycker på att stop FTP server efter att man har överfört en massa data så hänger det sig. Detta verkar man dock kunna slippa om man skippar att trycka på stop och bara avsluta programmet.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Väldigt händigt litet program de här. Innan så fick man släpa den externa hårddisken mellan datorn och PS3, nu gör man de enkelt genom nätverket Fast jag har märkt att om man trycker på att stop FTP server efter att man har överfört en massa data så hänger det sig. Detta verkar man dock kunna slippa om man skippar att trycka på stop och bara avsluta programmet.
    Yup, en av många buggar egentligen tycker jag han kunde slopat stop knappen helt >_< den är värdelös, och han kunde lagt det som autostart, och bara låtit det vara som så att man stänger av programmet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Finns det något enkelt sätt att se hur mycket utrymme man har kvar på interna disken? är det något filezilla klarar?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Finns det något enkelt sätt att se hur mycket utrymme man har kvar på interna disken? är det något filezilla klarar?
    Det går inte att se genom FTP servern, men du kan kolla det på PS3:an direkt;

    1. Starta PS3:an
    2. Gå in på Settings menyn (näst längst till vänster <-)
    3. Gå ner till System Information (näst längst ner)
    4. Titta längst ner där det står "Free Space" där ser du hur mycket plats det finns kvar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jag har inget problem att "stoppa" ftpn? Brukar göra det då och då, då den verkar hänga sig och det inte går att koppla upp sig. Så jag stoppar den och sedan väljer jag start igen så funkar det.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag har inget problem att "stoppa" ftpn? Brukar göra det då och då, då den verkar hänga sig och det inte går att koppla upp sig. Så jag stoppar den och sedan väljer jag start igen så funkar det.
    Hmm, ok... vad kör du på för PS3 modell?

    Jag har testat det på 2 modeller;

    Ps3 Fat 60gb (från första release)
    Ps3 Slim 120gb (typ ett år gammal)

    och båda maskinerna hänger sig när jag försöker stoppa servern, iofs kanske det beror på att jag inte stoppar anslutningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    för mig funkar det oxå bra. Har en Slim 120gb (även provat med min kompis 250gb) och jag kan oxå stoppa och starta igen.
    Inga problem att hoppa ut i XMB heller.

    Har 3.41 och enheten är ca 2 månader ny.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    En komps till mig som kör med en 60Gb modell har inte heller haft problem, det kanske har o göra med att han kör gigabitnät med hög Q.O.S ( Quality of service ) hemma och stängt av allt som har med power saving o göra i sin Ps3 o alltid kör en USB kabel i kontrollen då han aktiverat ftp programmet så inte den stänger av sig. ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Wierd, nu fungerar det som det ska, tidigare när jag körde så hängde sig konsollen helt o.O det kanske är helt random?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Skit bakom spakarna skulle jag säga... :P
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Skit bakom spakarna skulle jag säga... :P
    jo, nog måste det varit skit bakom spakarna allt speciellt med tanke på att det inte fungerade tidigare när jag körde det, men nu fungerar det... trots att jag gör exakt samma sak o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag tror det kan ha att göra med vad man loggar in med för konto, kör du FTPD12345 som konto men inget lösenord verkar det inte gå att stoppa den (det hänger sig) men kör du vilket annat konto som helst är det inga problem...

    *edit:*

    Var inte det som var orsaken heller, jag fick det att krasha efter att jag fört över en 13gb stor fil till den interna hårddisken, kanske är något sådant som orsakar det då...
    Last edited by Swizzy; 2010-09-23 at 10:08.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag tror det kan ha att göra med vad man loggar in med för konto, kör du FTPD12345 som konto men inget lösenord verkar det inte gå att stoppa den (det hänger sig) men kör du vilket annat konto som helst är det inga problem...

    *edit:*

    Var inte det som var orsaken heller, jag fick det att krasha efter att jag fört över en 13gb stor fil till den interna hårddisken, kanske är något sådant som orsakar det då...
    När jag körde med flashfxp krashade ftp:n, (den låste sig inte utan hoppade ut i XMB) varje gång den bytade katalog, för att få över någonting fick jag sätta retry 1000ggr, med 5 sek fördröjning, och sedan sitta vid PS3:an och starta upp ftp igen. Blev tråkigt efter ca 200 omstarter, så jag bytte till Filezilla och efter det har det inte hängt sig. Testade iofs endast det spelet som inte funkade med FlashFXP.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    När jag körde med flashfxp krashade ftp:n, (den låste sig inte utan hoppade ut i XMB) varje gång den bytade katalog, för att få över någonting fick jag sätta retry 1000ggr, med 5 sek fördröjning, och sedan sitta vid PS3:an och starta upp ftp igen. Blev tråkigt efter ca 200 omstarter, så jag bytte till Filezilla och efter det har det inte hängt sig. Testade iofs endast det spelet som inte funkade med FlashFXP.
    Jag kör med Filezilla i Active mode och med Keep-Alive för att den inte ska hänga sig, men när jag väl är klar testar jag att stoppa den, då hänger den sig IBLAND, inte alltid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Jag får det inte att fungera, har internetåtkomst på Min PS3 är inkopplad via en router!

    När jag tar connect i FileZilla får jag bara...

    Fel: Tidsgränsen för anslutningen överstegs
    Fel: Kunde inte ansluta till servern


    Edit: Löste sig, skrev fel på en siffra......
    Last edited by dr_fredrik; 2010-09-23 at 18:43.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Nu har de ju kommit en ny FTP Server 1.0b Funkar ju kanon!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nu har de ju kommit en ny FTP Server 1.0b Funkar ju kanon!
    Ja det är en grymt stor skillnad från den förra! Här tappar man inte anslutningen en ända gång och det går mycket snabbare!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Perfa!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    nu när jag har använt den en del så har jag märkt ett problem, det står ofta " misslyckades med att hämta kataloglistning " vet inte om det är något jag kan ändra för att det inte ska inträffa?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sker det i samband med att du kopierar filer? isåfall är det typ normalt, det är isåfall låst till 1 anslutning...

    *edit:*

    Fan vad jobbigt att den här versionen INTE visar IP adressen, det hoppas jag dom fixar snart, annars måste du ju veta IP adressen sedan tidigare (kolla settings) eller chansa på vad det kan vara för IP >_<

    *edit2:*

    Ser nu att du är helt låst vad gäller det där; eboot.bin är den ÄNDA filen som du kan ändra sådana grejer i, och det kan du inte göra om du inte vet hur du ska hex modda den...

    programmet installeras för övrigt här: /dev_hdd0/game/BB0011111/

    den e på sätt och vis likadan som förra, den är inte helt buggfri som det sägs att den ska vara, finns buggar redan när man börjar använda den;

    Bug 1: listar inte IP adressen (mer att funktionen saknas)
    Bug 2: listar en partition du inte kommer åt ( dev_hdd1 )
    Last edited by Swizzy; 2010-09-24 at 21:39.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Riktiga hackers ser i sin switch med layer 2-3 funktion eller router vilket ip deras ps3or har
    Du borde kunna se det med i Settings i Ps3 menyn *ler soett*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yes, i know, men det ska vara usefriendly också... så himmla svårt kan det väl inte vara för dom att lägga in det tycker jag? dom gjorde ju det i första...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. FTP server
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 17:15
  2. ftp server
    By swedenmicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 16:53
  3. FTP-server?
    By Ern in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •