med 1.1 kommer du åt mer saker
med 1.1 kommer du åt mer saker
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Kör teensy 2,0 med psgroove 1,1 och har också problem med att en del spel inte startar utan blir svart skärm. Funderade på om det skulle funka med psgroove 1,0? Kan man programera om teensy kortet?
Det beror inte på PSGroove versionen, utan det beror på vart du lagt spelen och vilken version av Backup Manager du använder... om spelen inte fungerar kan det bero på att du kör dom från en extern hårddisk, prova lägga dom på interna hårddisken istället, det kan också bero på dålig dump (dom första togs via extern hårddisk vilket gör att filer på över 4gb inte längre är 4gb + utan bara 4gb...
Men vill du nedgradera till 1.0 be my guest, det är enkelt... följ kom igång guiden och välj 1.0 .hex filen istället så ska det fungera bra
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Ok tack för svaret. Får testa o köra från interna. Vad finns det för olika versioner på backup manager egentligen?
Har du kontrollerat spelets i Kompabilitetslistan om den fungerar eller inte ?
http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide
Klicka in på TIPS 2
Google is your friend!
Jodå har kollat och det ska funka och jag har original backupmanager. Ska testa och lägga in det på nytt få se om det hjälper.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jodå ibland är man rätt duktig! Fått igång allt nu utan problem. Hade ej packat upp filerna riktigt!
Toppen
Kul att höra!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Japp nu blir det semester o lir ett tag! Hur var det med teensy 2,0, kan man programera om dem?
Jajjemänn, de är ju Experimentkort
Man kan lätt programera dem med lite olika kod som gör olika saker som att styra LEE dioder, belysning LCD displayer o annat kul
Samma sida man hittar programmeringsverktyget på har exempelfiler.
Det är inte en PS3 grunka från början, men Groovekoden kompilerades för att kretsarna på experimentkortet passade behoven
Lite som att ta en HTC Desire o flasha om så man kan göra samma sak med
/ Pendragon
Jag får också problem med EBOOT.BIN, kör mes ps3key som jag köpt av er.
Men då jag ska strta upp ett spel via backup manager (har 1 orginalspel i) så står det
EBOOT.BIN is not valid osv.
Kör med ps3keys senaste firmware, och försöker starta upp spel via usb minne.
Förr då jag gjorde samma sak fick jag upp så att spelet spoofades men hade inte
uppdaterat mitt ps3key då så kunde inte starta spelet.
Nu då det är uppdaterat så vill det inte starta.
Spelet är Assassins Creed Brootherhood. atax verisionen.
Kör du med Ps3KEy måste du patcha eboot.bin annars rikerar du både HDD databas ras och att du inte får igång spelet.
Tidigare har det diuskuterats att just det spelet fuckat upp databasen i folks Ps3or o man får starta i recovery ( Power tills den piper tre ggr o välja Rebuild Database ) o med lite tur slipper man formatera om hela maskinen
Kör man med CFW skall man inte behöva patcha eboot.bin alls.
/ Pendragon
Bookmarks