Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: Starta spel guide?

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med 1.1 kommer du åt mer saker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    med 1.1 kommer du åt mer saker
    Okej, men man ska ju inte röra det som redan funka å det jag ville åt är att kunna ladda hem spel å kunna spela dom. Så jag är nöjd nu

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kör teensy 2,0 med psgroove 1,1 och har också problem med att en del spel inte startar utan blir svart skärm. Funderade på om det skulle funka med psgroove 1,0? Kan man programera om teensy kortet?

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    Kör teensy 2,0 med psgroove 1,1 och har också problem med att en del spel inte startar utan blir svart skärm. Funderade på om det skulle funka med psgroove 1,0? Kan man programera om teensy kortet?
    Det beror inte på PSGroove versionen, utan det beror på vart du lagt spelen och vilken version av Backup Manager du använder... om spelen inte fungerar kan det bero på att du kör dom från en extern hårddisk, prova lägga dom på interna hårddisken istället, det kan också bero på dålig dump (dom första togs via extern hårddisk vilket gör att filer på över 4gb inte längre är 4gb + utan bara 4gb...

    Men vill du nedgradera till 1.0 be my guest, det är enkelt... följ kom igång guiden och välj 1.0 .hex filen istället så ska det fungera bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok tack för svaret. Får testa o köra från interna. Vad finns det för olika versioner på backup manager egentligen?

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du kontrollerat spelets i Kompabilitetslistan om den fungerar eller inte ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide
    Klicka in på TIPS 2

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    Ok tack för svaret. Får testa o köra från interna. Vad finns det för olika versioner på backup manager egentligen?
    Det finns Backup Manager sen finns det Stealthed Backup Manager, den seare är väldigt buggig... [basicly, alla Backup Manager med ett spel i dess namn är stealthed, buggiga...]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jodå har kollat och det ska funka och jag har original backupmanager. Ska testa och lägga in det på nytt få se om det hjälper.

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    Jodå har kollat och det ska funka och jag har original backupmanager. Ska testa och lägga in det på nytt få se om det hjälper.
    Då kanske du som endel andra måste byta den interna disken på din ps3a för att få det att fungera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jodå ibland är man rätt duktig! Fått igång allt nu utan problem. Hade ej packat upp filerna riktigt!

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Toppen
    Kul att höra!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Japp nu blir det semester o lir ett tag! Hur var det med teensy 2,0, kan man programera om dem?

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    Japp nu blir det semester o lir ett tag! Hur var det med teensy 2,0, kan man programera om dem?
    Jajjemänn, de är ju Experimentkort
    Man kan lätt programera dem med lite olika kod som gör olika saker som att styra LEE dioder, belysning LCD displayer o annat kul
    Samma sida man hittar programmeringsverktyget på har exempelfiler.

    Det är inte en PS3 grunka från början, men Groovekoden kompilerades för att kretsarna på experimentkortet passade behoven

    Lite som att ta en HTC Desire o flasha om så man kan göra samma sak med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag får också problem med EBOOT.BIN, kör mes ps3key som jag köpt av er.
    Men då jag ska strta upp ett spel via backup manager (har 1 orginalspel i) så står det
    EBOOT.BIN is not valid osv.

    Kör med ps3keys senaste firmware, och försöker starta upp spel via usb minne.
    Förr då jag gjorde samma sak fick jag upp så att spelet spoofades men hade inte
    uppdaterat mitt ps3key då så kunde inte starta spelet.
    Nu då det är uppdaterat så vill det inte starta.
    Spelet är Assassins Creed Brootherhood. atax verisionen.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kendaz Visa Inlägg
    Spelet är Assassins Creed Brootherhood. atax verisionen.
    Kör du med Ps3KEy måste du patcha eboot.bin annars rikerar du både HDD databas ras och att du inte får igång spelet.
    Tidigare har det diuskuterats att just det spelet fuckat upp databasen i folks Ps3or o man får starta i recovery ( Power tills den piper tre ggr o välja Rebuild Database ) o med lite tur slipper man formatera om hela maskinen

    Kör man med CFW skall man inte behöva patcha eboot.bin alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:59
  2. Guide: Spela PS(One) spel på PSP
    By SlayerX_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 07:45
  3. Guide till hur man bränner spel
    By mog in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 08:16
  4. Guide till att starat spel?
    By Anemyr in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 13:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •