Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: m3i zero blockat

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    m3i zero blockat

    uppdaterade mitt DSi XL till 1.4.1E (otroligt korkat gjort, jag vet..)

    så nu är mitt flashkort (M3i Zero) blockat!

    får endast upp en svart ruta med vit felmeddelande-text.

    finns det något sätt att lösa detta på?

    t.ex uppdatera mitt flashkort (om det nu finns någon fix/nysläppt version)

    eller på något sätt nergradera sitt DSi XL..?

    mycket tacksam för snabb hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...r-uppgradering <--- samma sak men med Acekard 2i istället, same shit no difference, ge dom ett par dagar att hitta en lösning, updaten kom för 4 dagar sedan ungefär... så dom lär arbeta med det redan... du får helt enkelt bita i det sura äpplet och vänta på en ny update till M3i Zero
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Ok, tack för det snabba svaret.

    Finns det någon bra sida att sitta och uppdatera febrilt för info om det här samt för ny uppdatering av m3i zero?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Supercard DSONE fick sin uppdatering mer eller mindre dagen efter 1.4.1E uppdatering så det kortet fungerar fortfarande bra. Kan inte tänka mig att det tar många dagar till innan M3 och Acekard är ikapp med. Fördelen med ditt M3 är ju att du faktiskt kan uppdatera det trots att det inte fungerar i ds:en just nu. Hade du haft ett Acekard så hade du behövt låna en DS eller en mindre uppdaterad DSi/XL.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Ok, får vänta och hoppas då.
    Men vart kan jag kolla efter ny uppdatering för m3i zero då sen när det kommer ut en?

    Googlat en stund och inte funnit någon vettig sida.
    Sen om det säger mer om mina Google-kunskaper lämnar jag osagt

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Jaså den sidan är uppe igen (kollade för 10min sedan typ och då var den nere fortfarande)

    Tackar för länken!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    yes! då var det släppt

    http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...M3DS-R_M71.zip

    EDIT: kanske en dum fråga, men det är bara att kopiera över hela "system-mappen" till minneskortet och skriva över allt va?

    EDIT2: det funkar fortfarande inte iaf (om jag nu gjorde rätt genom att bara föra över hela mappen och skriva över den gamla mappen/filerna). får fortfarande svart ruta med felmeddelande.
    Last edited by tqila; 2010-09-14 at 18:47.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där är systemfilerna, inte core... det är core du behöver...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    haha, var precis på väg att lägga till en tredje edit med precis den tanken, att det förmodligen var så att det är core som skall uppdateras ja :P

    ja, då är det bara att fortsätta vänta då haha

    tack för informationen (igen)

    EDIT: behöver man flasha med kabeln efter att ha fört över core-filerna? som jag fattade det på deras egna manual så behövde man bara kopiera över filerna om det inte är första gången man slänger in core på flashkortet.. men det låter ju högst orimligt. känns ju mer rimligt att behöva använda flashkabeln man kopplar in i usb-porten varje gång det kommer en ny core-update.
    Last edited by tqila; 2010-09-14 at 19:05.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kabeln används för att initiera kortet och eventuell i framtiden vid problem som det som nyss drabbat folk som uppgraderat sina DSi enheter med högre mjukvara som slår ut flashkort.

    Vi märker när det är M3s tur för uppgraderingarna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kabeln används för att initiera kortet och eventuell i framtiden vid problem som det som nyss drabbat folk som uppgraderat sina DSi enheter med högre mjukvara som slår ut flashkort.

    Vi märker när det är M3s tur för uppgraderingarna
    med andra ord skall jag använda kabeln nu när det kommer en uppdatering av core för m3i zero..? (ursäkta om jag inte förstod, men var ett ganska luddigt "svar")

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Undrar om det blir mindre luddigt om jag förklarar det på ett annat sätt då..
    Kabeln används för att "starta igång" och Flasha kortet ( Initiera) första ggn med en fcore.dat fil som startar den, detta för att den levereras helt tom på mjukvara.
    Om inte M3 släpper uppdateringsfiler som räcker för att få igång kortet på en DSi/XL med högre mjukvara som spärrat korten kanske man måste uppdatera med en ny fcore.dat fil med hjälp av kabeln.

    Normala spel som inte fungerar då de är för nya kräver bara en ny system mjukvara ( system filer ) och sånt kan man ladda ned o stoppa in på minneskortet utan att aktivera via en kabel ( och utan fcore filer ).

    Fcore kan du jämföra med en dators BIOS och systemmjukvaran likt ett Operativsystem.
    Du måste ibland uppdatera din Bios för att ny hårdvara skall fungera ( i detta fall nyare mjukvaror på DSi/XL.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Jo tack jag vet allt det där. Det enda jag ville veta var om man behövde kabeln för ny core då de skrev i deras egna manual att man inte behövde det mer än första gången. Vilket jag tyckte lät konstigt.

    Men nu har jag fått svar på min fråga.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har alltid sagt att man "kanske i framtiden" måste koppla i kabeln en gång till ifall det behövs för att utöka funktionerna på kassetten, mest trolitvis för DSi/XL ifall de kommer med nya uppdateringar som spärrar funktionaliteten..

    Mycket kan ändras på lång tid och även M3 kanske måste omformulera sig eller släppa nya kort.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ja, vem vet.. kanske de släpper nytt kort nu. ser ju mörkt ut med uppdatering av core iaf. har ju fortfarande inte kommit någon ny

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    *skratt* Det har inte gått två veckor ens
    Först ut med en uppdatering för 1.41 var DS-Two

    Sen kom Nintendo ut med en ny uppdatering dagen efter som fick Mjukvara 1.42
    DS-Two lösningen fungerade även på den vad jag har hört.

    Sist när 1.40 släpptes var Acekard 2i först ut med en patch efter en vecka som fungerade, en vecka efter det ( totalt två veckor ) så hade M3 en lösning för sina kort med.

    Så ge det lite tid, de som sitter o kodar på sånt har egna liv som du och jag vid sidan av sitt ordinarie
    Eller så har de partners av motsatt kön som behöver kärlek o omtanke de med, eller lika kön för den delen med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Acekard 2i skall fungera med 1.42 nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    De borde sluta med kärleken och livet vid sidan om.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Och som du säger själv. Sist var de ute med ny efter 2 veckor. Och nu har det typ gått två veckor snart

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    De borde sluta med kärleken och livet vid sidan om.
    Verkar dumt tycker jag.

    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Och som du säger själv. Sist var de ute med ny efter 2 veckor. Och nu har det typ gått två veckor snart
    Du får ge dig till tåls pojk
    Acekard kom just ut med en uppdatering o vem vet när M3 släpper sitt, kanske nästa vecka.
    Kanske senare...

    Ruttnar du vet du ju vilka kort du kan köpa som skall fungera just nu...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    tack för att du kallar mig pojk, nu känner jag mig ung igen

    ja, jag hatar att vänta
    kanske får bli ett kort till för att ha i svåra stunder..

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    tack för att du kallar mig pojk, nu känner jag mig ung igen
    Det var så lite så
    Alla är vi barn, stora som små

    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ja, jag hatar att vänta
    kanske får bli ett kort till för att ha i svåra stunder..
    Den som väntar på något gott brukar det heta.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    hehe så sant som det är sagt.

    jo det sägs ju så.. men jag _hatar_ att vänta.

    EDIT: mailade m3adapter och de sa att de håller på och jobbar med en ny f_core för 1.4.1 som de kommer att släppa inom ett par dagar. sen hur hög sanningshalt det är bakom det uttalandet vet jag ej. :P
    Last edited by tqila; 2010-09-18 at 13:42.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Dom gubbarna som kodar är stabila
    Det fina med M3 är att de alltid brukar leverera
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ja nu släppte de uppdaterad core idag

    men förstår inte hur jag ska uppdatera den..
    gick ju inte bara att skriva över den gamla f_core, funkar ej heller att köra in flashkabeln (blinkar bara rött en gång då sen händer inget mer)

    och deras manual är ju något bland de mest otydliga som finns. märks att gubbarna inte är så bra på engelska ;p

    EDIT: konstigt, satte i kabeln igen och provade, denna gången funkade det.. (och ja, kabeln satt åt rätt håll första gången också, och ja filen låg rätt, och ja filen har samma namn båda gångerna)

    kändes dock som om det finns "två spår" in i flashkortet.. dvs ett övre och ett undre, kändes som om jag fick in den på ett annat sätt andra gången, satt mer "tight". första gången var det mer "slappt"
    (jag snackar fortfarande om ds, flashkort och core-uppdateringar .. dvs inget annat :EE)


    skitsamma.. nu funkar det iaf! jippi! :E nu ska här spelas igen.
    Last edited by tqila; 2010-09-21 at 18:05.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    stänger tråden nu då det inte är blockat längre då en update för core finns på http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Öppnar tråden igen för det finns säkert någon som hittar denna tråd och vill fråga något om hur man uppdaterar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Öppnar tråden igen för det finns säkert någon som hittar denna tråd och vill fråga något om hur man uppdaterar :-)
    Stäng av funktionen som låter användare låsa trådar som lösa, den gör ingen nytta hos oss
    o snälla ta bort Achevementsen med då du ändå är igång
    Stan kommer ändå inte jaga sånt på forum *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hm dottern skaffade en ny NDS XL som jag uppdaterade när jag konfade upp den.. nuu när jag fått hem M3Zero kortet så fungerar det så klart inte.. men jag hittar inte den uppdaterade core filen ni hänvisar till ovan, den på handheld sidan den filen är ju från 10/6 2011? och det fungerade inte med den när jag testade i tisdags kväll. tacksam för hjälp, testade kortet även i en äldre NDSi men det fungerade inte med den varianten heller. är jag senil eller?mvh Camilla
    Aha ! jag är ju ett helt år efter! Suck.. hur ska jag lösa ett nytt M3Zero med uppdaterad XL?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •