Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PSFreedom med Iphone är nu möjligt

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18

    PSFreedom med Iphone är nu möjligt

    Det är nu möjligt att jailbreaka PS3 med hjälp av Iphone. Det kräver att du har en jailbreakad Iphone 2G, 3G eller iPod Touch 1G för att det ska fungera. Det går alltså inte om du har en 3GS eller Iphone 4.

    http://psfreedom.com/wiki/IOSLinux

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har varit möjligt ett tag, men det har inte fungerat med Backup Manager i tidigare verisoner, trevligt att det finns stöd för den biten nu också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Enda tråkiga är att man måste installera linux på nallen o skall man få igång den som en i-phone igen så måste man skjuta in an nandbackup : D

    Så ingen kan ringa till dig medans du spelar : D
    Personligen skulle jag satsa på ett Teensy 2.0 för under 400 kr istället för att råka bricka en någolunda bra telefon : )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det har varit möjligt ett tag, men det har inte fungerat med Backup Manager i tidigare verisoner, trevligt att det finns stöd för den biten nu också
    Exakt, men en populär funktion med PSJailbreak är ju just Backup Manager :P Ska hur som helst till att testa nu, återkommer

    Edit: Har nu testat de och det funka kanon. Dock är det ju lite synd att ingen kan nå en när man spelar, men sen när va de en negativ sak egentligen? :P Nä det är nog ingen långvarig lösning, utan de få vara tillsvidare och sen blir de en riktig modul istället.
    Last edited by Krutan; 2010-09-14 at 13:31.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Har läst om Android och Linux i Iphone 3G ett tag men jag höll mig undan då det saknades stöd för många saker. Hur bra fungerar det idag?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Linux är linux, du kan inte ringa samtal med Linux än idag så vida du inte bootar upp den o kör Skype *skratt*
    Android OS är ju mer anpassat för telefoner och Pads men där vet jag inte heller om de har skrivit in stöd för I-phone

    Jag har för mig att det bara är en "Proof of concept" att visa folk att det går...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Här kan du köpa iPhone
    By Monsterkid in forum iPhone
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2016-03-04, 09:12
  2. iPhone FAQ
    By Xager in forum iPhone
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 15:54
  3. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 19:02
  4. iPhone
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:25

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •