Byte av hd på ps3 slim vad ska jag tänka på?
hur står hd klara ps3 slim av? och någon spciel hd jag ska köpa?
Har dyslexi så stavar inget vidare men hoppas ni förstår frågan
Byte av hd på ps3 slim vad ska jag tänka på?
hur står hd klara ps3 slim av? och någon spciel hd jag ska köpa?
Har dyslexi så stavar inget vidare men hoppas ni förstår frågan
1. Ha maskinen avstängd och helt strömlös, tålamod o en bra stjärnskruvmejsel
2. 1Tb diskar har just kommit på marknaden men de är rätt saftigt dyra ( 1800-1900 kr ) medans 500Gb kostar under 1000 kr.
Det är ingen som riktigt vet hur stora diskar som allokeras i en Ps3a men säg att du köper en 1Tb disk o den bara kan hitta 800Gb eller 500Gb så ser du det och Ps3an formaterar disken till den storlek den klarar av.
3. Dyslektiker är vi allihopa
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
InTänk också på att de större diskarna är dessutom för höga för att passa i plåtvaggan som du för in i PS3:an.
Exempel:
Western Digital Scorpio Blue 1TB 13 mm höjd
Western Digital Scorpio 500GB 9,5 mm höjd
Jag vet inte var gränsen går, men kolla det innan du handlar så att du får in den i ditt PS3, annars kan du lika gärna köpa en 1,5TB 3,5" för 750:- som du har liggande utanför med SATA-kabel och extern strömadapter, eftersom du får göra det även med en för hög 2,5"
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
jag tänkte också byta hd på min slim. Har nu originalet på 120 å tänkte byta till 250 iaf. ps3 är verkligen inte min grej, tillhör oldschool xbox så är rejält noob. Dock så va teensy å psgroove väldigt simpelt. Hur sjutton ska man göra för å byta allt, äre väldigt många steg.. går det att koperia över exakt allt innehåll på något sätt?
PS2 DMS4 PRO
Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
PS3 Slim 160GB original
NDS Lite M3 Real 8GB
Det går att kopiera allt innehållet från den ja, på flera sätt... du kan antingen använda det inbyggda verktyget eller så kan du köra FTP och FTP:a ut allt...
Det är inte speciellt svårt att byta hårddisken, det sitter en lucka i fronten med en blå skruv under (på slim sitter den fram, på Fat sitter den på "undersidan" [om den står upp]) den blå skruven håller i Hårddisk hållaren, och det är en Torx 10...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Är du säker på att allt funkar som förr om man FTPar ut allt? Jag tänkte nämligen också byta HDD och upptäckte just att verktygen Sony tillhandahåller är lite kinkiga. En vanlig backup skiter nämligen i t.ex. trophies och antagligen save games också. Data transfer däremot får med allting, det kräver dock två PS3r och tar bort allt från den gamla när grejerna flyttas över till den nya. Jag skulle föredra den metoden om det går att flytta allt från en gammal PS3:a till en ny PS3 (med gammal respektive ny disk) för att sedan stoppa i nya disken i den gamla PS3:an. Det borde ju funka tycker man?
Anledningen till att jag krånglar till det är att jag vill använda en officiell metod av kopiering och få in en större disk på min nuvarande och enda PS3:a. Jag sa bara gammal å ny PS3 i exemplet för att det inte skulle bli så rörigt, den "nya" är egentligen en som jag troligen kan få låna ett tag.
edit: data transfer sket sig, den "inaktiverar" köpta psn-spel om man inte kopplar upp sig på psn först. jag får prova att FTP:a istället, men jag misstänker att det inte går eftersom det ligger en flash nånstans som har information om psn-konton.
Last edited by prodge64; 2010-09-29 at 20:33.
Bookmarks