Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 162

Diskussion: PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Men det är ju så jag gör ju....????
    Säker på att du har firmware 3.41?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Ja det är det..

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Efter att du har stängt av PS3an där bak eller dragit ur kabeln på en slim så har du 0.2 sek på dig att trycka på eject efter reset läste jag nånstans. om du har varit så snabb så är det antingen fel programvara du har eller så är det fel på key'n, antar jag.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova igen, du kanske är för snabb eller för långsam...

    om du inte har en skiva i ska det pipa till 3 gånger när du tryckt på eject. annars ska den bara ejecta skiva, som sagt måste du bryta strömen HELT innan du sätter i dongeln... kanske är så att PS3key inte är förprogrammerad? isåfall får du testa att uppdatera den genom att läsa på www.Ps3key.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Stämmer nog, jag såg att henkens hade postat en error code i en annan tråd nyligen också. En annan hade samma problem här och det ordnade sig för honom med rätt payload. Personligen skulle jag dock INTE använda filen i den länken, utan göra precis som Swizzy sa.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Stämmer nog, jag såg att henkens hade postat en error code i en annan tråd nyligen också. En annan hade samma problem här och det ordnade sig för honom med rätt payload. Personligen skulle jag dock INTE använda filen i den länken, utan göra precis som Swizzy sa.
    det där är typ normalt på första och andra PSGroove (v1.0 och v1.1) men inte med hermes version om man laddat ett spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Idag skickar vi ut ps3key till de första som beställde. Tog in ett mindre parti från en annan distributör. Jag förlorade kanske några tusenlappar på det, men det roligare att få leverera till våra kunder så det var det värt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14

    Cool

    Låter spännande , hoppas man är en av de utvalda!!!
    Verkar som man har lite tur (mitt ordernummer 84798).
    Ordernummer upp till 84842 är SKICKADE!!
    Tack Hansi , du är min KUNG!!
    Last edited by demon_sid; 2010-09-28 at 16:10.

  9. #39
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Idag skickar vi ut ps3key till de första som beställde. Tog in ett mindre parti från en annan distributör. Jag förlorade kanske några tusenlappar på det, men det roligare att få leverera till våra kunder så det var det värt :-)
    Det är vad jag kallar service

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Det är vad jag kallar service
    PM:ar en länk till kollisök .-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Låter bra att de är på gång nu. Beställde själv ett igår och tänkte själv hämta upp den i er butik. Med lite tur kanske det dyker upp innan helgen
    Last edited by samplehead; 2010-09-28 at 19:36.

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    ... Ordernummer upp till 84842 är SKICKADE!!
    Var framgår detta? Antar att det är ganska kört för min del då (238073) :/
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Lillejan:
    238073 var väl bara ett Temporärt ordernummer , du fick väl även en orderbekräftelse (kolla dina mail)?.
    Där står ditt "riktiga" ordernummer , jag håller tummarna för dig.....

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    Lillejan:
    238073 var väl bara ett Temporärt ordernummer , du fick väl även en orderbekräftelse (kolla dina mail)?.
    Där står ditt "riktiga" ordernummer , jag håller tummarna för dig.....
    Hahaha, turen är inte på min sida. 84875
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Hahaha, turen är inte på min sida. 84875
    då skickas din order förmodligen imorrn istället (vi förväntar oss leverans imorrn)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då skickas din order förmodligen imorrn istället (vi förväntar oss leverans imorrn)
    Det skulle uppskattas. Så den hinner hit till på fredag.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då skickas din order förmodligen imorrn istället (vi förväntar oss leverans imorrn)
    Det gör vi inte alls. Jag skriver när jag vet att dom är på väg :-) Men det tar nog 1-3 dagar till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, jag hörde något om att vi skulle få leverans onsdag (imorgon) sorry about that
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Nu förstår jag varför felkoden kommer upp.
    Har inte "mountat" någon immage ännu i Managern. (Körde MAFIA på en usb sticka så länge då min BD spelare inte klarar att läsa skivor)
    Så nu funkar det på min PS3 med PS3KEY.
    Försöker nu bara förstå hur jag skall lyckas FTP:a ut spelen utan att koppla upp mig till internet??

    -Henke

  20. #50
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Korsad TP kabel mellan PC:n och PS3 är förmodligen det lättaste. Alternativt så blockerar du trafiken mellan PS3 och Internet i din brandvägg

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Försöker nu bara förstå hur jag skall lyckas FTP:a ut spelen utan att koppla upp mig till internet??
    Finns ingen större anledning att göra det i dagsläget, dom har ännu inte skickat ut en uppdatering som du inte kan neka. därmed är det för tillfället ofarligt att köra ut mot nätet

    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Korsad TP kabel mellan PC:n och PS3 är förmodligen det lättaste. Alternativt så blockerar du trafiken mellan PS3 och Internet i din brandvägg
    eller routern, att blockera i bandväggen på datorn har ingen större effekt egentligen, men kör man med en router och blockerar där brukar det gå bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Rycka TP till internet *skratt*
    Jacka ut bredbandet ut mot www så slipper ni också huvudbry medans ni sitter o trollar om ni inte kan sätta brandväggsregler i Routrar eller dyra switchar

    (Internet) <---X---> [Router] <----> [SWITCH] - (PC) / (PS3) / (annat i nätverket t.ex NAS)
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #53
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    eller routern, att blockera i bandväggen på datorn har ingen större effekt egentligen, men kör man med en router och blockerar där brukar det gå bättre [/QUOTE]

    Ja, det var självklart så jag menade. Antingen i routern eller om man har en separat brandvägg. Glömde bort att en del använder den inbyggda windows brandväggen
    Själv använder jag en Cisco ASA brandvägg som sitter mellan mina datorer och router, så jag sätter alla mina regler där

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sätt upp ett extra subnät då o lägg 360 eller Ps3 i den så har du bättre kontroll på dem, sen kan du tillfälligt ge din PC tillstånd att "besöka" det subnätet o skyffla data
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #55
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    yes , då bär det iväg till posten........

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Ok. Så om jag hajjat rätt nu då:
    Jag kör 3.41
    Så är det ingen fara att koppla upp mot internet?
    Det kommer inte att komma 3.5 automatiskt då?
    Utan jag måste godkänna uppgraderingen först?

    -Henke

  27. #57
    Jag kan då bekräfta att Ordernr 84674 har hittat hela vägen upp till Kiruna med ett par PS3Key, ÄNTLIGEN!!

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Ok. Så om jag hajjat rätt nu då:
    Jag kör 3.41
    Så är det ingen fara att koppla upp mot internet?
    Det kommer inte att komma 3.5 automatiskt då?
    Utan jag måste godkänna uppgraderingen först?
    -Henke
    Än så länge kan man bara köra max 3.41 mjukvara, och hittils måste man godkänna en uppdatering, gör man det är det rökt... man kan inte backa mjukvara på en PS3...
    Ang uppkoppling på nätet = Egen risk... Ingen vet om sony likt Microsoft på 360 kommer banna folk eller sabba maskinen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av NiFE Visa Inlägg
    Jag kan då bekräfta att Ordernr 84674 har hittat hela vägen upp till Kiruna med ett par PS3Key, ÄNTLIGEN!!
    Roligt
    Hoppas den fungerar fint och att vi hör av dig i framtiden gällande kommentarer och tycke o smak om den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #60

    Wink

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Roligt
    Hoppas den fungerar fint och att vi hör av dig i framtiden gällande kommentarer och tycke o smak om den
    Den fungerar perfekt och ser riktigt bra ut i fronten på PS3an. När man bootar upp (power, eject) så lyser den först rött en sväng och sen börjar den lysa blått, gör den det så fungerar den
    Viktigt dock att man drar ut strömmen helt innan man bootar upp PS3 an vilket det verkar som att många glömmer.

    Ett litet tips, här i Kiruna kan man låna PS3 spel gratis på stadsbiblioteket (10 dagar, max 2spel åt gången)
    Last edited by NiFE; 2010-09-29 at 21:39.

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •