Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 162

Diskussion: PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Håller med NIFE , har själv testat ps3key ikväll och den fungerar klockrent!!
    (det ENDA man eventuellt kan anmärka på är att man MÅSTE sätta ps3 i debug mode varje gång man sätter igång den)
    Men det är egentligen inget problem , större problem är väl hur STOR hårddisk man skall investera i.
    (har även provat att lägga in spel på usb-sticka , och det funkar också kanon)
    Ett stort TACK till Hansi för din givmildhet!!

  2. #62
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag håller med om att det blir lite pill med att sätta den i debug mode varje gång, å andra sidan finns ingen annan lösning just nu och 1st gen hacks är sällan användarvänliga för en vanlig svensson. Inte för att det är svårt att starta i debug mode, det är bara lite omständigt för den late. När det gäller diskar kan jag rekommendera en 500gb WD Blue, jag tycker den är mest prisvärd i förhållande till utrymme och vad gäller hållbarhet samt ljudnivå så är WD överlägsna imo. Var beredd på att om du vill FTPa över allt från den gamla hårddisken till datorn så kommer det ta en jävla tid, jag gör det själv just nu och har bara fått över ~250 mb på ca en timme med 1.1 servern.

  3. #63
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Vad är det för skillnad på PS3Key 1.0 och 2.0 ?

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
    Vad är det för skillnad på PS3Key 1.0 och 2.0 ?
    2.0 ger det fler möjligheter... står på deras hemsida vad exakt som skiljer tror jag jag fick ett mail av dom tidigare med lite kort info om vad som är nytt med 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej,

    Fick min ps3key igår, och den fungerade klockrent - Tack Psxcare.

    Har en liten dum fråga..... När man nu använder ps3key, så kanske man kan bli bannad om man har den online. Om man efter detta monterar in en ny hårddisk i ps3:an, - är man då tillbaka till original? eller finns det kvar information i ps3:an som gör att sony kan se att den tidigare varit hackad?

    Så frågan är om det går att switcha mellan två olika interndiskar, så att man kan vara online med den ena och köra offline med ps3keyn?

    M.V.H // Kicker

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kicker Visa Inlägg
    Hej,

    Fick min ps3key igår, och den fungerade klockrent - Tack Psxcare.

    Har en liten dum fråga..... När man nu använder ps3key, så kanske man kan bli bannad om man har den online. Om man efter detta monterar in en ny hårddisk i ps3:an, - är man då tillbaka till original? eller finns det kvar information i ps3:an som gör att sony kan se att den tidigare varit hackad?

    Så frågan är om det går att switcha mellan två olika interndiskar, så att man kan vara online med den ena och köra offline med ps3keyn?

    M.V.H // Kicker
    Ingen som riktigt vet om den lagrar något på något annat ställe, det är mycket möjligt att den gör det... i dagsläget går det inte heller att köra online i huvudtaget med en JB maskin, oavsett om du kör med eller utan en dongel (det kräver att du uppdaterar mjukvaran på maskinen till 3.50 och det stänger av Jailbreak hacket, i ditt fall PS3Key...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Infon i denna guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

    bör förutom programmeringsstegen vara snarlika för "Alla" chipp/dongel lösningar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #68
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Men fan vad segt att ftpa...
    Går det så sakta eller??
    2Mbps?

    -Henke

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det gör vi inte alls. Jag skriver när jag vet att dom är på väg :-) Men det tar nog 1-3 dagar till.
    Tisdag 5/10 är min gissning nu
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Men fan vad segt att ftpa...
    Går det så sakta eller??
    2Mbps?

    -Henke

    Nya FTP manager vad den heter ( FTP Server 1.1 ) är lite slöare än den äldre ostabilare just bara för att man inte skall få frysningar etc.
    Förmodligen något med pakethantering med mera jadda jadda jidder didder...

    10Mbit/s kommer du upp i med den gamla ahr jag hört.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #71
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Hmm. Ok.
    FTP Server 1.0b kanske?

    Får prova den då.. Fan det går ju så grymmt segt annars ju...

  12. #72
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Det gick inte snabbare för mig ialla fall. åter till 1.1

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kontrollera antivirusprogram och inställningar i Routrar ang pakethantering isf.
    Antivirusprogram kan sitta o titta på filer eller paket medans de springer över nätverk o routrar filtrera o slöa ned lite där med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Hmm. Ok.
    FTP Server 1.0b kanske?

    Får prova den då.. Fan det går ju så grymmt segt annars ju...
    inte 1.0b det är samma skit, den som kom innan det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    PS3 FTP Server Homebrew Application
    kanske då?

  16. #76
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Testade att lägga ut spelet på en usb sticka.
    Kopierade det från stickan till Hårddisken med Open manager.
    Fan det tog ju mindre än 9 minuter att kopiera hela spelet på 10GB.
    No more FTP!!!!!
    Helt oslagbart.

    -Henke

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Testade att lägga ut spelet på en usb sticka.
    Kopierade det från stickan till Hårddisken med Open manager.
    Fan det tog ju mindre än 9 minuter att kopiera hela spelet på 10GB.
    No more FTP!!!!!
    Helt oslagbart.

    -Henke
    skulle vilja se dig göra samma sak med ett spel som har filer över 4gb...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skulle vilja se dig göra samma sak med ett spel som har filer över 4gb...
    Enligt infon ska open manager klara av det utan problem när den delar på filer över 4gb och limmar ihop skiten på interna hdd.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Enligt infon ska open manager klara av det utan problem när den delar på filer över 4gb och limmar ihop skiten på interna hdd.
    japp... men nu menar jag inte spel du kopierat via din ps3:a utan spel du tagit på andra sätt, det är inte så att du kan köra Open Manager på datorn direkt?? eller hur? då kan du inte dela upp filerna på samma sätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Är detta "RÄTT" BG0008-BLES80608_00-OPENMANAGERVER10.pkg fil för open manager?
    När jag packade upp mappen kom även dessa 2 med : main.cpp , graphics.cpp , skall man använda dessa till något eller är det bara att lägga in pkg filen?
    Tack för svar.

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Om open Manager klarar att splitta filer och lappa ihop dem, borde det inte finnas en pc lösning för detta?
    Hur får jag in filer större än 4GB på USB extern/Intern?

    Har googlat sönder mig själv utan att hitta lösning.

  22. #82
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Om open Manager klarar att splitta filer och lappa ihop dem, borde det inte finnas en pc lösning för detta?
    Hur får jag in filer större än 4GB på USB extern/Intern?

    Har googlat sönder mig själv utan att hitta lösning.

    Det diskuteras om en lösning för filer över 4GB för FAT32 här - http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=67002
    Har dock aldrig testat den metoden själv.

  23. #83
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    PS3Key fw v2.1 ute nu. Den innehåller enligt teamet några "minor bug fixes", de säger dock inte vilka. Inte för att jag har upptäckt någon bugg själv, men ändå..

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Skumt att den kommer ut strax efter att någon har uppdaterat psgroove så att styrningen funkar i F1 och street fighter
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Uppdatera PS3Key, problem!

    Hämtade ut min PS3Key i slutet på förra veckan (ordernr 84799).

    Funkar fint med det jag provat. Dock lyckas jag inte att uppdatera FW på min PS3Key.
    Sätter PS3Key i uppdateringsläge (blå + röd diod) och uppdateringsprogrammet meddelar att den är "Connected to PS3Key" men när jag trycker uppdatera så händer ingenting.

    Funkar iofs bra, men man vill jag kunna uppdatera FW, speciellt som det släppts ett par uppdateringar. Någon som känner igen?

    Har även provat två olika datorer så det borde inte vara datorrelaterat. Bägge kör iofs Windows Vista.

  26. #86
    Citat Original inlägg av svalboet Visa Inlägg
    Hämtade ut min PS3Key i slutet på förra veckan (ordernr 84799).

    Funkar fint med det jag provat. Dock lyckas jag inte att uppdatera FW på min PS3Key.
    Sätter PS3Key i uppdateringsläge (blå + röd diod) och uppdateringsprogrammet meddelar att den är "Connected to PS3Key" men när jag trycker uppdatera så händer ingenting.

    Funkar iofs bra, men man vill jag kunna uppdatera FW, speciellt som det släppts ett par uppdateringar. Någon som känner igen?

    Har även provat två olika datorer så det borde inte vara datorrelaterat. Bägge kör iofs Windows Vista.
    Jag har en kompis som ringde mig ang exakt samma uppdateringsproblem med Win Vista. Han kunde uppdatera den direkt när han testade på en Windows 7 dator... Har du provat högerklicka på "PS3KeyUpdater_1.1" och välja "kör som administratör" ?

  27. #87
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag har inte behövt köra som admin på Win7. Glöm inte bort att ladda ner själva uppdateringen bara. Klicka på file/open i updatern och välj därefter .upd filen innan ni försöker uppdatera...

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Firmware på ps3

    Tjena. Funderar på att köpa en ps3key. Eftersom jag inte haft möjlighet att uppdatera min firmware på ett tag i ps3n så har jag fortfarande 3.15. Fungerar ps3key med den firmwaren eller måste jag uppdatera till någon nyare version och går det?

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack för tipset NiFE, men tyvärr är det ingen skillnad. Dvs trycker uppdatera och stapeln kommer fram men sen händer det ingenting.
    Får kanske försöka hitta en annan dator med Win 7 eller XP eller så.

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ryckert Visa Inlägg
    Tjena. Funderar på att köpa en ps3key. Eftersom jag inte haft möjlighet att uppdatera min firmware på ett tag i ps3n så har jag fortfarande 3.15. Fungerar ps3key med den firmwaren eller måste jag uppdatera till någon nyare version och går det?
    Man kan uppdatera en PS3:a från USB också, då laddar man hem update filen manuellt och väljer att uppdatera från USB istället för från nätet ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •