Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 162

Diskussion: PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

  1. #121
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Dem verkar ju inte jobba helg direkt?

  2. #122
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av WBFR Visa Inlägg
    Vi får hoppas att det löser sig. Det finns en massa irriterade människor just nu som känner sig lurade av PS3KEY teamet. Inga nya uppdateringar har släppts på länge och många har problem med att reggistrera produkten.
    En del rykten påstår att gänget bakom PS3KEY redan cashat in pengarna de hittils fått in och lämnat scenen. Får hoppas att så inte är fallet men man vet aldrig. Hade själv tänkt att köpa PS3KEY, men nu lutar det åt en Maximus AVR istället.

    Källa:
    http://psx-scene.com/forums/f181/ps3...honesty-68550/
    http://www.facebook.com/home.php?#!/...19732671417864
    Inga uppdateringar släppts på länge => Definiera "Länge" !!!

    ps3key är en kommersiell produkt. Då kan man inte släppa uppdateringar hur som helst, dom måste testas först. Ps3key fick lära dig det den hårda vägen när dom släppte en uppdatering för snabbt senast och den visade sig inte fungera på en viss typ av ps3r. Köper man en ps3key så tillhör man inte alltid den kategori användare som far runt över halva internet och provar saker som diverse löst hållna hackers släpper för nerladdning var och varannan dag.

    Man måste ha möjlighet att ge support på det man erbjuder, till skillnad från "hej, det här gjorde jag på min fritid, det kan ha buggar och förstöra din konsoll, prova om du vill på egen risk, du har ingen rätt att klaga whatsoever för det här gjorde jag gratis" världen.

    Ps3key-teamet har inte försvunnit. Det är samma team som levererat wiikey/wiikey2 i flera år.

    Det har varit omöjligt att få tag på de atmel-chip som ps3key hade inuti, i sådana kvantiteter som det sålts ps3key. Därför fick man byta till ett dyrare chip för att kunna leverera något. Självklart innebär det extra arbete för att styra om tillverkning, kompilera om koder, göra tester. Vi har fått vänta i veckor på att få en ordentlig leverans ps3key pga detta. Hur mycket tid tror man att det finns för att fixa uppdateringar till "gamla" versionen under tiden man jobbar med detta? Och hur många behöver ens en uppdatering, när första versionen pretty much har de funktioner som 99% av köparna använder/behöver/förstår hur man använder...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tillägg:

    After promising to keep us updated, It's been more than a week now that PS3KEY team did their last update 2.3 to fix their previous update who fails... At first they were doing a great job keeping us updated but nothing since this fix who took five days to comes out... Since then they didn't improved their product at all. The last addition was the integration of peek poke (on 1st october) and now we are screwed because of the uncompatibility with all the manager who requires Hermes 3.0 Payload and higher to works ...

    OK så gnället beror på att "det gått mer än en vecka" sedan senaste uppdateringen, och att det tog hela FEM DAGAR att fixa en bugg...

    Säger bara en sak...internet...för många bortskämda snorungar håller till här...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #124
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Info från PS3KEY teamet som publiserades idag.

    Posted on 17th October 2010
    We've had quite a few emails from people angry that their PS3Key serial number does not work. This has happened because we shipped a batch of PS3Keys and forgot to update them in our database -- it was a silly mistake and we're very sorry for the inconvenience that has been caused to everyone.

    All PS3Key serial numbers have now been updated, so if you tried registering before and it was declined, please try again now!

    Once again, we're very sorry about this. Our fault, entirely.


    Stay tuned for an announcement about the v3 update for PS3Key soon.. :-)

    http://www.ps3key.com/en/news/invali...bers--our-bad/
    Last edited by samplehead; 2010-10-17 at 19:06.

  5. #125
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    OK nu har PS3 Key grabbarna fixat så mitt lösenord funkar och jag har laddat ner PS3Key v2.3 Firmware och PS3Key Update Application v1.1.

    Men Update Now knappen är grå för mig i programmet och jag har pluggat in och ut PS3 key som en galning utan att få det att fungera på både windows xp och windows 7 .

    Stackars USB portarna.

    Någon som har lyckas med den här senaste versionen av PS3 KEY?

  6. #126
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av spel Visa Inlägg
    OK nu har PS3 Key grabbarna fixat så mitt lösenord funkar och jag har laddat ner PS3Key v2.3 Firmware och PS3Key Update Application v1.1.

    Men Update Now knappen är grå för mig i programmet och jag har pluggat in och ut PS3 key som en galning utan att få det att fungera på både windows xp och windows 7 .

    Stackars USB portarna.

    Någon som har lyckas med den här senaste versionen av PS3 KEY?
    Återigen...

    De PS3KEY vi levererat är en NY VERSION.

    Finns inte en chans att de befintliga uppdateringsfilerna på ps3key.com kan fungera då det är en annan "cpu" i dessa nya ps3key.

    Och man uppdaterar dom INTE på samma sätt som förut. De nya ps3key skall registreras som ett minneskort när man ansluter dom till en pc. Uppdateringen lär helt enkelt läggas in med ett specifikt filnamn på det "minneskortet"

    Vänta några dagar/någon vecka så skall vi se om det inte kommer en helt ny uppdatering på ps3key.com samt instruktioner för hur man lägger in den i "nya" ps3key.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #127
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Återigen...

    De PS3KEY vi levererat är en NY VERSION.

    Finns inte en chans att de befintliga uppdateringsfilerna på ps3key.com kan fungera då det är en annan "cpu" i dessa nya ps3key.

    Och man uppdaterar dom INTE på samma sätt som förut. De nya ps3key skall registreras som ett minneskort när man ansluter dom till en pc. Uppdateringen lär helt enkelt läggas in med ett specifikt filnamn på det "minneskortet"

    Vänta några dagar/någon vecka så skall vi se om det inte kommer en helt ny uppdatering på ps3key.com samt instruktioner för hur man lägger in den i "nya" ps3key.
    Tack Hansi för att du klargjorde det!

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Dom är inte direkt övertydliga med att man måste använda ett nytt sätt att uppdatera de "nya" stickorna som ser exakt likadana ut som de gamla
    Men det kommer väl

    e've had quite a few emails from people angry that their PS3Key
    serial number does not work. This has happened because we shipped
    a batch of PS3Keys and forgot to update them in our database --
    it was a silly mistake and we're very sorry for the inconvenience
    that has been caused to everyone.

    All PS3Key serial numbers have now been updated, so if you tried
    registering before and it was declined, please try again now!

    Once again, we're very sorry about this. Our fault, entirely.

    Stay tuned for an announcement about the v3 update for PS3Key
    soon.. :-)

    PS3Key Support
    http://www.ps3key.com

    This email was sent to ingen@hemma.nu.
    If you are no longer interested you can unsubscribe instantly:
    Nya stickorna går in i programmeringsläge några sekunder efter man stoppat in dem i datorerna.
    De dyker upp som löstagbara enheter och man skall bara behöva drag droppa lite uppdateringsfiler till stickan verkar det som Och de lyssnade nog lite på mina tips jag gav dem om att på något vis kunna se vad för mjukvaruversion det ligger på kortet så man inte trevar i blindo
    Last edited by Pendragon; 2010-10-18 at 08:05.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej,

    Ja jag satt hela lördagen och kunde inte komma på hur jag skulle uppdatera dongeln.
    Nu får vi hoppas att de tar sig i kragen och fixar uppdateringar.

    Om jag förstått det rätt så är dongeln och backup manager programmet olika saker eller måste de följa varandra i firmware versioner?
    Kör nu open manager 1.16 med nya PS3Key men det är inte många spel som verkar funka förutom tex fifa11 och SOF:Payback (men där buggade spelet ut redan i första banan hahaha). Har detta att göra med att dongeln är "clean" och ouppdaterad eller är det något mer man ska tänka på?

    Ha det bra!

  10. #130
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Dongelns enda uppgift är att trigga Devmode, vad du sedan installerar är upp till dig
    Vissa program kräver nyare mjukvara på dongeln för att spela men då står det oftast i applikationens .nfo fil.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    720 upplösning verkar vara lösningen på många av problemen :E

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ladelai Visa Inlägg
    720 upplösning verkar vara lösningen på många av problemen :E
    Den logiken för mig låter helt osannolik
    Ps3an skalar ju upp bilden eller visar den upplösningen programmen är kodade för.
    Har någon bara kodat 540 så ser du inte mer i menyer t.ex.

    men men, om du säger det så.
    Vad var det den löste o med vad för uppsättning pryttlar ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej,

    Jag trodde det var viktigt med vilken fw av PS3key man hade.
    Visserligen kanske det är det, i vissa avseenden.

    Jag fick inte igång så många spel.
    Sedan läste jag i någon annan tråd här att någon satt över till 720 upplösning istället och då fungerade många. Innan frös de om man tryckte X för att installera spelen.
    Nu har alla funkat som jag hittils testat, fifa11,nhl11,soldiers of fortuneayback, bf:bc2.

    Det kanske har något med PAL-NTSC annars har jag ingen förklaring till fenomenet.

  14. #134
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    En uppdatering för PS3KEY baserad på HERMES V3 payload finns nu att ladda ner från deras hemsida.
    http://www.ps3key.com/en/news/pskey-...now-available/

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det här kanske är en dum fråga men jag provade att ladda ner silabs firmware 3.0 till min ps3key jag fick från er idag. När jag försöker "drag-n-dropa" firmware filen till usb-pinnen som det står i instruktionerna får jag ett felmeddelande om att det inte finns tillräckligt med utrymme på pinnen för att spara filen. Är det meningen att jag först ska radera den fil som redan finns på pinnen och sedan kopiera över den nya?

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    caramba88

    Du får gärna återkomma med info på hur du gjorde.
    Det verkar som att stickan är låst, testade själv att göra en fil men den sa samma sak.
    På nåt sätt fixar det alltid sig

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Man kan uppdatera de nya stickorna (som jag hellre kallar det än dongle) genom att ta bort FIRMWARE.bin på stickan för att sedan lägga in den du tankat hem från ps3key.com. Ta ut stickan och stoppa tillbaka för att verifiera att du gått från 1.0c till 3.0h. Det går även att se i html filen.

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ladelai Visa Inlägg
    Man kan uppdatera de nya stickorna (som jag hellre kallar det än dongle) genom att ta bort FIRMWARE.bin på stickan för att sedan lägga in den du tankat hem från ps3key.com. Ta ut stickan och stoppa tillbaka för att verifiera att du gått från 1.0c till 3.0h. Det går även att se i html filen.
    Fungerade fint. Tack för hjälpen.

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Någon som vill vara vänlig och tala om exakt hur man får PS3Key att fungera?

    Har hämtat OpenBM116Compiled.pkg och uppdaterat PS3Key's firmware till 3.0

    Vilket format ska usb minnet vara i - FAT - FAT32 - NTFS eller något annat?

    Och hur går jag tillväga för att installera backup programmet i konsolen?


    Skulle vara MYCKET tacksam för all hjälp jag kan få!

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PS3:an stödjer FAT32 ej NTFS... därav bör du köra FAT32 på externa diskar

    Lägg program i roten av din usb enhet (minne/hårddisk) och titta på konsollen så förstår du nog hur du ska göra för att installera packages/program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PS3:an stödjer FAT32 ej NTFS... därav bör du köra FAT32 på externa diskar

    Lägg program i roten av din usb enhet (minne/hårddisk) och titta på konsollen så förstår du nog hur du ska göra för att installera packages/program
    Har provat att att lägga programmet på mitt usb minne som är fat32 .
    Men förstår fortfarande inte hur man ska göra för att installera det.

    Usb minnet hittas inte i game menyn. Om det nu är där man ska installera ifrån.

    Kan ni på psxcare hjälpa till att installera det mot en kostnad om man kommer in till butiken?

    Orkar inte lägga ner mer tid det känner jag, har redan lagt ner massa timmar.

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du bootat konsollen i dev mode kommer du få fram under games nya grejer... kolla på dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    PS3 key vill inte hittas i den här datorn nu heller.
    Vad trött man blir....

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det tar någon minut ibland vänta lite! ha inte så förbaskat bråttom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Hur gör jag?
    • Skaffa ett USB-minne som är formaterat i FAT32
    • Ladda hem tex Open Backup Manager 1.17.2
    • Lägg filen i rooten på ditt USBminne (alltså direkt på minnet och inte i någon katalog), filen som ska läggas på minnet är en .pkg-fil
    • Starta upp din PS3 med ditt chip aktiverat
    • Stoppa in ditt USB-minne i den andra USB-porten.
    • Gå till game menyn och leta upp "Install Package" eller något liknande och välj det.
    • Du borde då få upp de filer du lagt i ditt USB-minne. Välj den filen och tryck X.
    • Efter installation så hoppar du tillbaka till gamemenyn och då borde du ha ett extra program liggande där (Open Backup Manager i detta fall)
    Spel då?
    • Du kan lägga in spel på 3 sätt. Backup, ftp eller extern hårddisk.
    • Om du har en skiva som du vill lägga in på din hårddisk så starta Open Backup Manager.
    • Stoppa in skivan du vill kopiera i din läsare och då borde den dyka upp i listan.
    • Välj kopieraknappen och programmet börjar lägga in spelet på antingen intern eller extern hd.
    • Har du däremot en extern HD och en massa nedladdat som du vill använda så gå till din PC
    • Packa upp spelen på din externa hårddisk under katalogen /GAMEZ/
    • Koppla sen in den i din PS3 och den är redo att användas.
    • Kom ihåg att även den externa hårddisken måste vara FAT32.
    • Sista alternativet är FTP. DÅ ska du installera en ftpserver på din PS3 och den bästa är Blackb0x. Och du lägger in den på samma sätt som Open Backup Managern (se ovan).
    • Sen för du över de uppackade spelen med en FTP-klient (tex winscp) till din PS3 och lägger de i dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ/
    Hur startar jag spelen?
    • Starta Open Backup Manager
    • Välj spelet du vill spela i listan
    • Du blir då utkastad ut till gamemenyn och då hoppar du upp till spelet som borde finnas där och startar det.
    • OBS! Du måste ha en orginalskiva i din läsare (kvittar vilken) för att köra spelet. Det går att köra utan men inte så jättemånga spel som funkar med det.
    LYCKA TILL !
    Last edited by Tjurig; 2010-10-19 at 12:36.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Abosin Visa Inlägg
    PS3 key vill inte hittas i den här datorn nu heller.
    Vad trött man blir....
    Se till att din dator har alla Windows updates och att den sedan är omstartad.
    Efter du startat om din dator så börjar vi inte surfa massa gott gott sidor direkt utan vi stoppar lungt o sansat in Ps3keyn i en ledig USB port.

    Vi väntar tills den börjar lysa blått och dyker upp som en löstagbar enhet ( minne på 64k ) 1.0c benäms den. "Tog mig 5.min igår då min dator stod o tuggade annat."

    Radera FIRMWARE.BIN filen enbart o kopiera in den nya ( i dagsläge 3.0 för Siliabs )

    När du gjort detta är Dongeln förberedd o klar.

    Kontrollera att din PS3 har mjukvara 3.41 max, har den inte det måste du uppdatera den till 3.41.
    Vid varje uppstart om du vill trigga Devmode måste du rycka strömmen helt (slim) eller stänga av Powerknappen bak (FAT) sedan stoppa i sladden (slim) eller slå på strömmen bak (FAT) och utan att ha en skiva i din Ps3 bara ha Dongeln ansluten ( inga usb tillbehör eller hubbar ) och trycka på Power on snabbt följt av Eject.

    Har du gjort rätt får du upp lite extra menyer under Games ( //install packages ) och via den installerar du egenutvecklade appar som du lägger i rooten på ett FAT32 formaterat minneskort.

    Tänk på att du måste boota om maskinen genom att bryta strömmen till den varje gång du vill komma åt egenkodat i Developer läget.
    Last edited by Pendragon; 2010-10-19 at 12:28.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tänk på att du måste boota om maskinen genom att bryta strömmen till den varje gång du vill komma åt egenkodat i Developer läget.
    Bara om konsollen stängts av eller startat om sig själv i vanliga läget, eller om man ryckt ut dongeln det går o köra quit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack så hemskt mycket för att ni tog er tid att vilja hjälpa och skriva ner hur man ska göra !

    En snabb fråga , har äntligen fått koll på ps3key stickan och fått upp install osv i game meny. Felet var att jag hade en usb hub eftersom jag tänkte att man ska kunna köra flera spelare på tex streetfighter iv med ps3key.

    Men hur gör jag för att navigera och installera backup programmet när det bara finns 2 usb portar i ps3 slim och jag både ska använda mitt usb minne och PS3key stickan samtidigt?
    Last edited by Abosin; 2010-10-19 at 13:08.

  29. #149
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du väl startat upp i devmode kan du koppla in din hubb igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #150
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    USB minnet med installationsfiler använder du bara när du installerar filer som sen läggs på din Ps3a
    Sen kan du lätt bara navigera med din trådlösa Siaxxis handkontroll.

    När det är klart kan du rycka ditt minne och låta din KEY eller vad du använder för dongel sitta kvar i din Ps3a o sen tjonga in en USB-hubb ( helst en som får extra ström via en adapter externt )

    På min slim "som bara har två portar till skillnad från mina 60Gb med fyra o massa minnes korts läsare" kör jag en Ps3KEy och en USB HDD med lite emulatorfiler på Dock om jag skulle behöva fler diskar samtidigt eller andra attiraljer skulle jag köra en Hubb.

    Jag hade inga problem med att låta en USB dongel sitta i port 1 hela tiden ( Ps3 FAT60Gb/40Gb eller Slim 500Gb) och en USB HDD i port 2 o starta. Vissa har haft problem med det att dongeln inte bootar som den skall.
    Har man problem rekommenderas det att man bara bootar med Dongeln o sedan när maskinen startat upp i menyer o sånt kopplar på extra tillbehören som Hubb/Disk med mera.
    Last edited by Pendragon; 2010-10-19 at 15:59.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •