Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 162

Diskussion: PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14

    PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

    Citat Original inlägg av PS3Key Website
    Welcome to the new PS3Key website!

    Posted on 14th September 2010
    Hello and welcome to the new PS3Key website! Stock of PS3Key is now on it's way to our official distributors, and we expect them to start selling PS3Key on Monday 20th September. Some distributors may get stock before this, depending on shipping times. Please be patient with the shop you choose to buy from as demand for PS3Key is huge!

    Source: PS3 Website
    Nu är den på väg och eftersom de ligger bakom Wii-chippet så har de ganska ok rykte.
    De passade också på att uppdatera sin hemsida.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Nu är det prissatt och det hamnar på ungefär 35 Euro
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Någon som vet någon svensk försäljare?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förmodligen vi någon gång framöver
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ju intressant att dom inte har någon som helst kontaktadress förutom till sina återförsäljare, samt att det inte är någon jag sett som verifierat att det är samma gäng som bakom wiikey. Jag beställer in dom när jag ser att man får varor när man betalat för dom. PS Jailbreak har redan snott tillräckligt med pengar från mig utan att ha levererat ett skit förutom en massa tomma löften...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kul att de på info sidan länkar till Facebook men har en Twitter ikon och facebooksidan är inte igång den heller
    De har heller ingen vidare info om den, om den fungerar med 3.42+ har de inte skrivit något om heller o så lång tid som det gått nu borde de veta att usb portarna slutar svara efter 3.42+ vilket gör donglar värdelösa!

    Folk som kan designa hemsidor kan ju tjäna en hacka på att scamma folk nuförtiden.
    Last edited by Pendragon; 2010-09-20 at 14:12.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Det börjar kännas som att PS3 Jailbreak aldrig kommer att nå slutkonsumenterna. Vad tror ni andra? Är risken att missa någon särskild funktion om man använder t.ex. Teensy istället överhängande? Jag börjar bli lite otålig i väntan på nya backup manager för att kunna avgöra vilket alternativ det finns som passar mig bäst.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag tror ärligt talat inte det kommer vara någon så pass stor skillnad funktions messigt, det är snarare en fråga om att stödja original utvecklarna, dom som kom fram till det hela från början...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Mjo några Jailbreak läckte ut på marknaden med och efter tullen gjort räder mot paket från kina så sinade de drastiskt...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Om det är sant att det är samma Team som gjort Wiikey som gjort PS3Key är det folk som vet vad dom håller på med som har gjort den därmed gör den det den ska och gör det bra det är många som säger att det är Wiikey teamet som ligger bakom den här produkten också, men ingen officiell källa utöver GBATemp i den här reviewen har uttalat sig om det hela... (as far as i know)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om det är sant att det är samma Team som gjort Wiikey som gjort PS3Key är det folk som vet vad dom håller på med som har gjort den därmed gör den det den ska och gör det bra det är många som säger att det är Wiikey teamet som ligger bakom den här produkten också, men ingen officiell källa utöver GBATemp i den här reviewen har uttalat sig om det hela... (as far as i know)
    Nu har jag kontakt med huvudleverantören av PS3KEY, och det visade sig vara en leverantör vi har haft affärer med tidigare när vi handlat wiikeychip, så det är åtminstonde samma gäng som sköter distributionen :-)

    Skall bara göra klart beställningen så kommer PS3KEY upp i webshoppen, pris c:a 495:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Väntar på att min Ps3key skall komma....

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har jag kontakt med huvudleverantören av PS3KEY, och det visade sig vara en leverantör vi har haft affärer med tidigare när vi handlat wiikeychip, så det är åtminstonde samma gäng som sköter distributionen :-)
    Det tyder iaf på att det kan vara samma gäng som ligger bakom det hela
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har massor lagda på beställning nu iaf
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1265&xSec=131

    Håll utkik på länken ovan, när den lyser grönt istället för gult så har vi dem inne
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    så det är i princip samma funktion som psjailbreak bara att den har ett annat namn ps3key

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av slhax3 Visa Inlägg
    så det är i princip samma funktion som psjailbreak bara att den har ett annat namn ps3key
    Den är i princip samma ja, likaså PSGroove, PSFreedom och alla dom andra, det ända som skiljer är pris, namn och utseende... Teensy 2.0, Teensy 2.0 ++ och AT90USB1287 är te.x. bara ett kretskort medans dessa även har ett skal. sen har du MinimusAVR också, även det är ett kretskort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av slhax3 Visa Inlägg
    så det är i princip samma funktion som psjailbreak bara att den har ett annat namn ps3key
    Alla fungerar likadant eftersom alla kopierat hur ps jailbreak fungerar. Skillnaderna är mer om det finns möjlighet att programmera om usbdongeln med en uppdaterad programvara eller ej. Det är ju t.ex. mer sannolikt att original ps jailbreak blir först med en uppdatering som gör att det fungerar på nyare versioner av ps3 firmware än att någon annan tillverkare kommer på hur man gör...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Fick min PS3KEY idag.
    Riktigt kul.

  20. #20
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Inga direkta nyheter, men jag vill endast bekräfta att PS3Key fungerar fint.

    Har testat några backups via extern hårddisk utan problem.

    Liten, smidig och lampan indikerar tydligt när det fungerar och inte fungerar.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Testar auktionsfunktionen i forumet, lagt ut ett PS3Key, minsta bud 1:-

    http://forum.psxcare.com/support/cla...witem&itemid=1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Är det någon som vet om det är värt att köpa en PS3key när man redan har psgrovve?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Är det någon som vet om det är värt att köpa en PS3key när man redan har psgrovve?
    PSGroove är ju i princip samma som PS3Key, dom har samma funktioner änsålänge, kanske till och med PSGroove är bättre då man precis släppt grejer för att köra spelen utan skiva, dock fungerar det inte så bra för tillfället, men det lär fixas till snart hoppas jag PS3Key kräver fortfarande skiva så vitt jag vet om iaf (inte helt säker eftersom jag inte har en PS3Key ännu)

    Vill du ha en snyggare lösning än din PSGroove dongel (med skal) och 2 dioder (teensy har bara 1) så är PS3Key kanske något för dig o skaffa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    News
    PS3Key Update v2 now available for download!
    Posted on 24th September 2010

    We are pleased to announce the availability of PS3Key update v2. This is a USB update that can be applied to all genuine PS3Keys on any PC running Windows that has a USB port.

    New features include support for peek/poke commands and the ability to run backups on USB HDD without an original game in the BluRay drive. This update also enables PS3Key to function with Backup Manager 2. The update is available in the downloads area. You will need a valid PS3Key serial number to get the update.
    Detta tyder ju på att ni som köper ps3key kommer kunna göra samma saker som det som släpps till "labkortschipen" då mycket tyder på att ps3key-koden ÄR en variant av PSGroove...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förmodligen lika buggig som den som släpptes till Groove med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Är det en speciell manager till ps3key som skall installeras eller är det samma till alla.
    För jag får en felkod när jag försöker starta den.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Är det en speciell manager till ps3key som skall installeras eller är det samma till alla.
    För jag får en felkod när jag försöker starta den.
    det är samma för alla, däremot måste du aktivera hacket varje gång du startar om konsollen, så att den är i debug mode. annars fungerar typ inget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Hur aktivera då???

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    dom menar väl att du måste dra ut strömsladden (ps3 slim) , sätta i dongeln , sätta i strömsladden och trycka på power och sen trycka på eject?
    tror man måste göra detta varje gång man skall använda backup manager (sätta ps3 i debug mode).
    håller på att lära mig , hoppas få min ps3key denna vecka ;-)
    rätta mig gärna om jag har fel.

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Men det är ju så jag gör ju....????

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •