Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Title Updates

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    0

Title Updates

Vart kan jag hitta title updates? http://www.xbuc.org/ är nere och har varit det ett tag.

En annan sak om title updates, om jag har flera olika updates till samma spel, går det bra? Används det nyaste då?

Sen om jag inte vet om spelet är ntsc eller pal, kan jag lägga in updates för båda då? För visst kan man köra båda med jtag?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. Ingen aning om vart du kan hitta updates då, den sidan verkar gå upp och ner lite hur som helst >_< skit jobbigt, dom bytte adress ett tag men nu verkar dom tagit bort alla filerna IGEN?!

2. Den senaste används sedan ska den ta bort dom äldre... (vissa spel)

3. Lägg in båda, just in case
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Funkar inte denna? http://marketplace.x b o x m o d d e r.com/
    /360RFUN

(som vanligt bort med "space" i url, p.g.a nojjan för konkurrentlänkar i forumet)
    Last edited by 360RFUN; 2010-09-17 at 09:18. Anledning: censur

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Funkar inte denna? http://marketplace.x b o x m o d d e r.com/
    /360RFUN

(som vanligt bort med "space" i url, p.g.a nojjan för konkurrentlänkar i forumet)
    Funkar kanon!

Tack ska du ha!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Den är till och med bättre än xbuc.org då man kan ladda hem annat också, t.ex. extra kläder till din avatar m.m.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    0
    Är jag blind eller går det inte att söka på den sidan? Title Updates kan jag söka men inget annat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej, du kan bara sök på Title updates men bläddra igenom bland resten av grejerna...

På vänster sidan finner du en liten meny med olika alternativ på saker du kan hämta
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Var lägger man title uppdates för att dom ska installeras? Körs dom automatiskt när dom ligger i rätt mapp?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Var lägger man title uppdates för att dom ska installeras? Körs dom automatiskt när dom ligger i rätt mapp?
    Title updates läggs i Cache mappen på HDD1 och ja dom körs automagiskt när spelen letar efter dom
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Misstänkte att det var i cache, men frågar gärna en gång för mycket för att vara säker!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Respekt
    23
    Nu har man nu hämtat en Title Update från sidan ni länkade till och lagt det i
    cache mappen. Vad händer sen?
    Ska de ligga kvar där efter att man startat spelet eller ska de försvinna?
    Eller ska man göra nåt med dem innan man läggar dem i cache?
    Jag har dash 8955 och använder XeXmenu 1.1.
    Tack på förhand.

EDIT
    Ja, eftersom jag är hemma och är sjuk har jag fiplat med detta och kom på
    att man skall skapa en Cache mapp på disken med spelen i. Efter detta så
    markerade jag spelet och trycket på Y och fick fram alternativet XeXpatch.
    Gjorde detta och boxen stod och funderade ett tag, efter det går det ej att
    start spelet så har läst mig till att jag måste tanka hem en ny defalt.exe för
    det spelet.
    Vad jag undrar är varför blev det så här?
    Last edited by fogmod; 2010-10-20 at 13:22.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    det spelet.
    du kan ju patcha xex-filer i xexmenu om man trycker på någon knapp har jag för mig, det kanske hände. du kan extracta default.xex från ison om du har den kvar.. använd xbox image browser eller xbox360isoextract..

cache mappen du ska lägga title updates i ligger på hdd1 alltså den som tillhör xboxen. den mappen är default och behöver inte skapas.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Nu har man nu hämtat en Title Update från sidan ni länkade till och lagt det i
    cache mappen. Vad händer sen?
    Ska de ligga kvar där efter att man startat spelet eller ska de försvinna?
    Eller ska man göra nåt med dem innan man läggar dem i cache?
    Jag har dash 8955 och använder XeXmenu 1.1.
    Tack på förhand.

EDIT
    Ja, eftersom jag är hemma och är sjuk har jag fiplat med detta och kom på
    att man skall skapa en Cache mapp på disken med spelen i. Efter detta så
    markerade jag spelet och trycket på Y och fick fram alternativet XeXpatch.
    det spelet.
    Sorry att jag missat o svara på ditt inlägg menne här kommer svaret:

Du ska bara lägga title updates i hdd1:\cache\...
    Dom kommer ligga kvar där tills spelet hittar en nyare update (vissa spel låter äldre updates ligga kvar medans andra raderar gamla)
    Du behöver inte göra något mer än att placera dessa i cache mappen

Det du gjorde med patch xex grejen är en grej som finns kvar sedan XBR 1/2 du har troligtvis XBR3 då behöver du inte patcha spelen för att dom ska fungera ett bra tips är att uppdatera till FreeBOOT
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sorry att jag missat o svara på ditt inlägg menne här kommer svaret:

Du ska bara lägga title updates i hdd1:\cache\...
    Dom kommer ligga kvar där tills spelet hittar en nyare update (vissa spel låter äldre updates ligga kvar medans andra raderar gamla)
    Du behöver inte göra något mer än att placera dessa i cache mappen

Det du gjorde med patch xex grejen är en grej som finns kvar sedan XBR 1/2 du har troligtvis XBR3 då behöver du inte patcha spelen för att dom ska fungera ett bra tips är att uppdatera till FreeBOOT
    Ok, tack för infon. Om jag förstått det rätt så ligger title update kvar i cache mappen,
    trodde de skulle försvinna när spelet hittade dem och installera dem nånstans.
    Därför gjorde jag en ny cache mapp på usb-disken med spelen eftersom inget hände
    som jag kunde se när jag la dem i cache som redan fanns.

Ang freeboot så kan jag inte fixa det eftersom min analoga port dog och endast hdmi
    funkar nu, ska lämna in den till er så får vi se om ni kan lösa det men än så känns det
    inte akut.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, om din analoga port är helt död finns det inget vi kan göra för att uppdatera till FreeBOOT i dagsläget, att hitta felet på den är svårt
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Respekt
    23
    Grejen är att den analoga porten dog i samband med att man installera XBR (tror det kallas så), så han som gjorde trodde att det blev nåt fel
    i nån inställning så om man återställde allt så kan den funka igen. Nu är detta uppgifter jag fått per mail då jag ej känner han som gjorde det.
    Vet inte riktigt vad jag pratar om men det var ungefär så här han förklarade det. Boxen var helt ny när jag fick den av han, allt var fortfarande
    inpackat och kvitto på inköp med. Så den har inte gått sönder pga slitage eller att boxen är gammal.

Men det är kanske ändå kört, vad vet jag

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tvivlar dock på att det är något vi kan göra åt saken, såvida han inte varit på och lött på fel punkter, då KANSKE vi kan laga det genom att dra kablar till alternativa punkter för dessa...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    En update ang http://marketplace.x b o x m o d d e r.com/ den är nere tydligen.....
    ny adress http://marketplace.j q e 3 6 0 .com/

/360RFUN

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ursäkta om den här frågan har ställts förut massa gånger. Men om jag har en "vanlig" xbox 360 med hdd. Jag tar å tar ut hddn ur casen å kopplar den till datorn å sedan använder explorer360 å kopierar title updaten till cache mappen. funkar det lr måste man ha jtag även för det här?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Ursäkta om den här frågan har ställts förut massa gånger. Men om jag har en "vanlig" xbox 360 med hdd. Jag tar å tar ut hddn ur casen å kopplar den till datorn å sedan använder explorer360 å kopierar title updaten till cache mappen. funkar det lr måste man ha jtag även för det här?
    det borde fungerara, title updates har inget skydd vad jag vet.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ok det låter ju bra för det var så jag förstod det när jag sökte på hur man skulle koppla hddn till datorn. Jag är nämligen bannad å jag lirar ett spel som verkligen är beroende av att uppdateras om den sådan kommer. vore ju bra å kunna det trots att jag är bannad

Liknande diskussioner

1. Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 15:27
  2. Överföra updates m.m från USB sticka?
    By spettma in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 13:59
  3. Dashboards och updates?
    By Njh in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 21:49
  4. Nya Updates ...
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 15:05
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:06

Bookmarks

Behörigheter