Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad är standardgaranti?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18

    Vad är standardgaranti?

    Har kommit över en arcadebox med trasig dvd läsare, skivan läses inte som den ska. Lådan är tillverkad Augusti 2008. Dvs den är inte mer än tre år för RROD garanti. Men när jag registrerar konsolen så står det så här. Garantiinformation
    Din standardgaranti går ut den december 10, 2010. Men standardgarantin är väl bara ett år? och konsolen bör vara inhandlad för mer än ett år sedan.

    Menar dom att jag har garanti kvar för hela konsolen till December så jag slipper luras att jag har RROD

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Har kommit över en arcadebox med trasig dvd läsare, skivan läses inte som den ska. Lådan är tillverkad Augusti 2008. Dvs den är inte mer än tre år för RROD garanti. Men när jag registrerar konsolen så står det så här. Garantiinformation
    Din standardgaranti går ut den december 10, 2010. Men standardgarantin är väl bara ett år? och konsolen bör vara inhandlad för mer än ett år sedan.

    Menar dom att jag har garanti kvar för hela konsolen till December så jag slipper luras att jag har RROD
    Det dom menar är att du har standard garanti mot RROD till det datumet, normal garanti är 1 år, men dom har förlängt garantin för RROD/E74 till 3 år, du kan också välja att köpa en extra förlängd garanti om jag inte minns fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Standardgaranti 1.år täcker alla fel på konsolen t.om grafikkorsfel o dvd fel.
    Förlängd garanti ( 3.år från tillv datum ) täcker bara rödringsfel + e74 )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Standardgaranti 1.år täcker alla fel på konsolen t.om grafikkorsfel o dvd fel.
    Förlängd garanti ( 3.år från tillv datum ) täcker bara rödringsfel + e74 )
    Så nu när det står standardgaranti så kan jag helt ärligt säga att dvd läsaren är sönder och MS lagar den? Och efter December så kommer det stå förlängd garanti?

    Får man då den nyaste läsaren måntro som kräver LT switchen?

    Tänkte också vara smart att inte använda den på live flashad före en eventuell banningsvågen är över.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    [QUOTE=superpalten;232195]Så nu när det står standardgaranti så kan jag helt ärligt säga att dvd läsaren är sönder och MS lagar den? Och efter December så kommer det stå förlängd garanti?
    Som sagt, allt inom ett år täcker standardgarantin.
    Allt annat efter 1.år passerat måste ge en rrod felkod för överhettning eller E74

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Får man då den nyaste läsaren måntro som kräver LT switchen?
    Dom brukade kasta in nyaste läsarna ( Lite-on ) men sist jag skickade in en 360 fick jag tillbaka samma Ben-Q läsare som satt i o en annan kund fick tillbaka sin skitdammiga Hitatchiläsare som knappt klarade backupper men fungerade fint med original.
    Allt beror på verkstäderna nu som hunnit ikapp med alla reparationer o inte byter ut komponenterna rakt av som förut då de hade mycket o göra.

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Tänkte också vara smart att inte använda den på live flashad före en eventuell banningsvågen är över.
    Vi har skrivit inne att det inte bara är banvägar som kastar ut utan MS har ett automatiserat system som känner av...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Tack för svar

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    n/p
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •