Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: PSgroove porterat till Tändsticksask

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    PSgroove porterat till Tändsticksask

    Äntligen fungerar tändsticksasken till något annat än att tända cigarren!!



    mvh
    //Dratskapoo

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Klockren lösning Klarar den av brända spel?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LOL! vad har du satt för experiment kort i den då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kortet innuti är hembyggt och baserat på PIC18F2550.

    har ännu inte testat den så mycket än då den vart klar vid halv tolv tiden idag. har lagt in ps3Pong för att se att den lägger in homebrews som den ska och det fungerar, har även stoppat i stealth backup manager och det fungerar också! ska testa en bränd backup senare.

    mvh
    //dratskapoo

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dratskapoo Visa Inlägg
    kortet innuti är hembyggt och baserat på PIC18F2550.

    har ännu inte testat den så mycket än då den vart klar vid halv tolv tiden idag. har lagt in ps3Pong för att se att den lägger in homebrews som den ska och det fungerar, har även stoppat i stealth backup manager och det fungerar också! ska testa en bränd backup senare.

    mvh
    //dratskapoo
    Ett tips; byt ut Stealth Backup Manager mot vanliga Backup Manager då Stealthade varianten är buggig och inte alls lika säker som dom säger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dratskapoo Visa Inlägg
    kortet innuti är hembyggt och baserat på PIC18F2550.

    har ännu inte testat den så mycket än då den vart klar vid halv tolv tiden idag. har lagt in ps3Pong för att se att den lägger in homebrews som den ska och det fungerar, har även stoppat i stealth backup manager och det fungerar också! ska testa en bränd backup senare.

    mvh
    //dratskapoo
    Samma som man nanddumpar 360 med misstänker jag
    http://psx-scene.com/forums/showpost...60&postcount=4

    Alla sätt är bra utom de dåliga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Lyssna på Swizzy. Jag tog hans råd och bytte från stealth till original och det funkar mycket bättre Stealth kan av någon anledning inte att spela backups från interna hårddisken, vilket vissa spel kräver.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Acekard 2i mod för Ps3 jailbreak via Groove




    Lika rolig som den förra
    Last edited by Pendragon; 2010-09-17 at 15:29.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Lyssna på Swizzy. Jag tog hans råd och bytte från stealth till original och det funkar mycket bättre Stealth kan av någon anledning inte att spela backups från interna hårddisken, vilket vissa spel kräver.
    Kompabilitetslistan i Teensy kom igång tråden är nyttig o kika på den med, den har statistik o tabeller med info om vad som fungerar på intern kontra extern
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kompabilitetslistan i Teensy kom igång tråden är nyttig o kika på den med, den har statistik o tabeller med info om vad som fungerar på intern kontra extern
    japp den hjälper på det viset, men varför köra med Stealth Backup Manager när den är buggig?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok tack, då ska jag ta och byta backup manager!

    anledningen till att den är i en tändsticksask är för att när kretskortet var färdigt så ville jag ha något sorts skydd för det och då kortet vart i precis samma storlek som en tändsticksask så fick det bli det som chassi!

    mvh
    //dratskapoo

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Samma som man nanddumpar 360 med misstänker jag
    http://psx-scene.com/forums/showpost...60&postcount=4

    Alla sätt är bra utom de dåliga
    Har för mig att det är en annan processor som används till det men en som är nära besläktad, jag tror att den faktiskt är så nära besläktad att de delar datasheet.. men jag är inte helt säker!

    mvh
    //dratskapoo

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Skulle inte förvåna mig om det kommer snart en dildo-mod! HAHA!
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Skulle inte förvåna mig om det kommer snart en dildo-mod! HAHA!
    Varför inte montera ett kretskort i en sådan?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför inte montera ett kretskort i en sådan?
    Hacka PS3:an med dildo är väl roligt
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp den hjälper på det viset, men varför köra med Stealth Backup Manager när den är buggig?
    Jag har använt en Backup Manager som är "stealthed" (vet inte om det finns olika dock) sen jag jailbreakade min PS3a för över en vecka sen, och har inte haft något problem alls. Den jag har är precis som vanliga Backup Managern men det står att man spelar MW2 istället för Backup Manager.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aejt Visa Inlägg
    Jag har använt en Backup Manager som är "stealthed" (vet inte om det finns olika dock) sen jag jailbreakade min PS3a för över en vecka sen, och har inte haft något problem alls. Den jag har är precis som vanliga Backup Managern men det står att man spelar MW2 istället för Backup Manager.
    Den är buggig eftersom du inte kan installera spel till interna hårddisken, den ska vad jag hört även inte klara av att spela spel från interna hårddisken, det fungerar från extern men då fungerar inte alla spelen istället...

    Utöver det så är den inte "säker" då den inte säger att det är MW2 som dom trodde den skulle göra, den skickar någonting annat... dock använder den MW2's mapp på hårddisken tror jag, inte helt säker...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den är buggig eftersom du inte kan installera spel till interna hårddisken, den ska vad jag hört även inte klara av att spela spel från interna hårddisken, det fungerar från extern men då fungerar inte alla spelen istället...

    Utöver det så är den inte "säker" då den inte säger att det är MW2 som dom trodde den skulle göra, den skickar någonting annat... dock använder den MW2's mapp på hårddisken tror jag, inte helt säker...
    Vart har du läst detta? Jag spelar iallafall alla mina spel från den interna. Om den är säkrare eller inte vet jag inte, men spelen fungerar iallafall felfritt från både interna och externa.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det var på nätet iaf, dock nämndes ingen specifik version av stealthade, kanske bara är övriga som inte fungerar, men MW2 versionen kanske är OK... finns typ ett 10-tal olika...

    nu när jag tänker på det minns jag att den rapporterade inte rätt ID för spelet, den rapporterar ett ID men det är INTE rätt ID för MW2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det var på nätet iaf, dock nämndes ingen specifik version av stealthade, kanske bara är övriga som inte fungerar, men MW2 versionen kanske är OK... finns typ ett 10-tal olika...

    nu när jag tänker på det minns jag att den rapporterade inte rätt ID för spelet, den rapporterar ett ID men det är INTE rätt ID för MW2...
    Jag är rätt säker på att skaparen testade o såg att den visade rätt spel genom PSN innan han släppte den. Det där låter smått påhittat, och dessutom så är det ju samma skapare som har gjort 10 olika versioner, jag tvivlar på att han har gjort något annat än bytt ID, så alla gjorda av honom bör fungera.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aejt Visa Inlägg
    Jag är rätt säker på att skaparen testade o såg att den visade rätt spel genom PSN innan han släppte den. Det där låter smått påhittat, och dessutom så är det ju samma skapare som har gjort 10 olika versioner, jag tvivlar på att han har gjort något annat än bytt ID, så alla gjorda av honom bör fungera.
    killen som modifierat Stealth Backup Manager visste INTE vad han gjorde när han gjorde första, han bara testade och tror sig ha funnit en lösning, men hur kan han veta om den faktiskt stämmer eller ej? det är inte så att någon blivit utkastad från PSN ännu, snarare har dom släppt en update som patchar bort hålet som används, därmed kommer ingen ut på nätet, tro vad du vill om mig, men jag vet vad jag läst dock minns jag inte vart det var... läser så himmla mycket grejer överallt att jag inte har kapaciteten att komma ihåg exakt alla detaljerna om allt, eller vart exakt jag läst allt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •