Grafisk layout (forumet ser ut som vanligt)
PSXCARE FORUM
Ämne: Bästa brännare för xbox 360 spel
quuz 22:31 2010-09-20
Är på jakte efter en ny dvdbrännare för mina backups då min nuvarande beter sig väldigt konstigt, och kan för den delen inte bränna i 2.4x

Så vilken brännare ska man köpa? Har hört gott om Sony Optiarc AD-7240S men är inte säker på att den kan bränna i 2.4x? Även pioneer 116d verkar vara bra men det verkar vara en gammal modell som inte säljs längre.

Så vilken dvdbrännare ska man satsa på?
Svara
Swizzy 00:29 2010-09-21
Satsa på en Pioneer eller Samsung, att bränna i 2.4x är inte att rekomendera, personligen bränner jag i 4x, många här på forumet tycker 2.4x är skit bra... men faktum är att det enbart tar längre tid att bränna skivorna i den hastigheten och kan med vissa brännare/skivor orsaka problem.

Personligen har jag följande brännare:

Samsung SH-S223F (Intern SATA)
Samsung SE-S224Q (Extern USB)

Båda 2 fungerar klockrent i 4x hastighet med Verbatim DVD+R DL skivor, dom är för övrigt speccade till 8x men går att köra i 4x, 6x, 8x, 10x... går att köra lägre också men är inte speciellt bra...
Svara
Pendragon 09:25 2010-09-21
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=60&xPage=1
Svara
quuz 12:37 2010-09-21
Ursprungligen postat av Swizzy:
Satsa på en Pioneer eller Samsung, att bränna i 2.4x är inte att rekomendera, personligen bränner jag i 4x, många här på forumet tycker 2.4x är skit bra... men faktum är att det enbart tar längre tid att bränna skivorna i den hastigheten och kan med vissa brännare/skivor orsaka problem.

Personligen har jag följande brännare:

Samsung SH-S223F (Intern SATA)
Samsung SE-S224Q (Extern USB)

Båda 2 fungerar klockrent i 4x hastighet med Verbatim DVD+R DL skivor, dom är för övrigt speccade till 8x men går att köra i 4x, 6x, 8x, 10x... går att köra lägre också men är inte speciellt bra...
Hmm okej, anledningen till att jag vill kunna bränna i 2.4x är för att jag har haft väldigt mycket problem med mafia 2, har provat 3 olika releaser, alla brännda i 4x med verbatimskivor och spelet är buggigt som fan, tex de slutar aldrig ladda, man kan inte gå in genom vissa dörrar/fönster och ej komma vidare i spelet. Har läst de flesta kommentarerna på torrentleech ang mafia 2 och problem löstes när de brännde i 2.4x.

Men satsar nog på samsungbrännaren du rekomenderade, tack för tipset.
Svara
Pendragon 12:49 2010-09-21
GTA IV hade problem med texturladdningar när man körde fort satan över broar så hann inte konsolen buffra texturerna för bron så det såg ut som man flög över den
Det kom ut en uppdatering via Live som åtgärdade problemen lite.

Åter till ditt problem så om din brännare är mer än 2.år gammal så är det nog på tiden o byta
Du skall inte bränna i lägre hastighet än 4x och generellt skall man bränna i de hastigheter skivorna är certifierade i ( 8x i 8x, 4x i 4x och 2.4x i 2,4x ) om brännaren har stöd för så höga hastigheter.

Jag bränner på FullFace Printable Verbatim i full hastighet utan några problem, och samma skivor i 4x på en annan Pc o där strular de inte heller. i den sitter det förvisso en Pioneer brännare

Oftast är det lasrarna som inte riktigt hänger med o reflekterar de små ettorna o nollorna rätt.
Svara
robbaz 18:28 2010-09-21
Samsungs 223 serie är bra, billig och har lite små varierande saker som lightscribe osv beroende på hur mycket pengar du vill panga ut. Sitter i alla datorer jag byggt då de är tysta också.

Pioneer kan vara dyra och nästan svåra att hitta.
Svara
razor1394 22:57 2010-09-22
Pioneer DVR-218L (DVR-S18L) kör jag och bränner 8x Verbatim skivor i 10x. Det fungerar toppen. Jag brände min Mafia 2 skiva i 10x och körde igenom hela spelet utan problem. Jag har även 215D och den fungerar bra den med.
Svara
Up