Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bästa brännare för xbox 360 spel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Bästa brännare för xbox 360 spel

    Är på jakte efter en ny dvdbrännare för mina backups då min nuvarande beter sig väldigt konstigt, och kan för den delen inte bränna i 2.4x

    Så vilken brännare ska man köpa? Har hört gott om Sony Optiarc AD-7240S men är inte säker på att den kan bränna i 2.4x? Även pioneer 116d verkar vara bra men det verkar vara en gammal modell som inte säljs längre.

    Så vilken dvdbrännare ska man satsa på?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Satsa på en Pioneer eller Samsung, att bränna i 2.4x är inte att rekomendera, personligen bränner jag i 4x, många här på forumet tycker 2.4x är skit bra... men faktum är att det enbart tar längre tid att bränna skivorna i den hastigheten och kan med vissa brännare/skivor orsaka problem.

    Personligen har jag följande brännare:

    Samsung SH-S223F (Intern SATA)
    Samsung SE-S224Q (Extern USB)

    Båda 2 fungerar klockrent i 4x hastighet med Verbatim DVD+R DL skivor, dom är för övrigt speccade till 8x men går att köra i 4x, 6x, 8x, 10x... går att köra lägre också men är inte speciellt bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Satsa på en Pioneer eller Samsung, att bränna i 2.4x är inte att rekomendera, personligen bränner jag i 4x, många här på forumet tycker 2.4x är skit bra... men faktum är att det enbart tar längre tid att bränna skivorna i den hastigheten och kan med vissa brännare/skivor orsaka problem.

    Personligen har jag följande brännare:

    Samsung SH-S223F (Intern SATA)
    Samsung SE-S224Q (Extern USB)

    Båda 2 fungerar klockrent i 4x hastighet med Verbatim DVD+R DL skivor, dom är för övrigt speccade till 8x men går att köra i 4x, 6x, 8x, 10x... går att köra lägre också men är inte speciellt bra...
    Hmm okej, anledningen till att jag vill kunna bränna i 2.4x är för att jag har haft väldigt mycket problem med mafia 2, har provat 3 olika releaser, alla brännda i 4x med verbatimskivor och spelet är buggigt som fan, tex de slutar aldrig ladda, man kan inte gå in genom vissa dörrar/fönster och ej komma vidare i spelet. Har läst de flesta kommentarerna på torrentleech ang mafia 2 och problem löstes när de brännde i 2.4x.

    Men satsar nog på samsungbrännaren du rekomenderade, tack för tipset.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    GTA IV hade problem med texturladdningar när man körde fort satan över broar så hann inte konsolen buffra texturerna för bron så det såg ut som man flög över den
    Det kom ut en uppdatering via Live som åtgärdade problemen lite.

    Åter till ditt problem så om din brännare är mer än 2.år gammal så är det nog på tiden o byta
    Du skall inte bränna i lägre hastighet än 4x och generellt skall man bränna i de hastigheter skivorna är certifierade i ( 8x i 8x, 4x i 4x och 2.4x i 2,4x ) om brännaren har stöd för så höga hastigheter.

    Jag bränner på FullFace Printable Verbatim i full hastighet utan några problem, och samma skivor i 4x på en annan Pc o där strular de inte heller. i den sitter det förvisso en Pioneer brännare

    Oftast är det lasrarna som inte riktigt hänger med o reflekterar de små ettorna o nollorna rätt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Samsungs 223 serie är bra, billig och har lite små varierande saker som lightscribe osv beroende på hur mycket pengar du vill panga ut. Sitter i alla datorer jag byggt då de är tysta också.

    Pioneer kan vara dyra och nästan svåra att hitta.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Pioneer DVR-218L (DVR-S18L) kör jag och bränner 8x Verbatim skivor i 10x. Det fungerar toppen. Jag brände min Mafia 2 skiva i 10x och körde igenom hela spelet utan problem. Jag har även 215D och den fungerar bra den med.
    Last edited by razor1394; 2010-09-22 at 23:04.

Liknande diskussioner

  1. Årets bästa spel
    By sayja in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 01:22
  2. Xbox 360 - Fungerar denna brännare till spel?
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 16:24
  3. bästa rpg spel???
    By don_tomas_o in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 11:48
  4. Bränna Xbox spel ? dvd brännare ?
    By GuttA in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 05:14
  5. Bästa DVD-brännare?
    By grantrytare in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 09:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •