Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: olika moderkort

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    olika moderkort

    Jag har köpt på mig ett gäng konsoler som jag lagat och som nu fungerar utmärkt.
    Oftast har dom varit lagade innan och jag slutar aldrig förvånas över uppfinningsrigedomen av vad man kan ha emellan kylfläns och moderkort.

    Det jag funderar på är om det finns nåt system för när dom använder alukylfläns eller den i stål ?
    Har oxo sett olika kontakter till själva kylfläkten men inte hittat nåt sytem där det är den lilla eller den stora ?

    /Johan

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är olika moderkort som har olika flänsar från scratch, sen är det olika från service centret

    Xenon t.ex. brukar ha en mix av GPU fläns med eller utan extra flänsen, men alltid den lilla CPU flänsen med både kopppar och aluminium (?) beroende på om den varit inne på reparation eller ej [Xenon = maskin UTAN HDMI]
    Zephyr brukar ha som ovan, men alltid special flänsen för GPU
    Falcon brukar alltid ha stora CPU flänsen som är helt i aluminium samt GPU flänsen med extra fläns
    Jasper brukar ha stora CPU flänsen och blandat med GPU... på senare tid har dom tagit tillbaka aluminium flänsen för GPU

    Vad som gäller med fläkt kontakten är jag lite smått osäker på, men har för mig Xenon och Zephyr har den stora och falcon/jasper har den lilla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hur är det med kylegenskaperna?
    Koppar i platta och pipes är ju vanligt förekommande på pc men det känns som att den stora i alu på xboxen har högre verkningsgrad ?

    Blev lite fundersam över fläktkontakten då en av konsolerna är en xenon enligt nätaggskontakten medans moderkortet hade den stora alukylaren på cpu med orginal xclams samt liten fläktkontakt.
    Kan ju vara nån som varit o moddat då sigellet var brutet.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av johanzz Visa Inlägg
    Hur är det med kylegenskaperna?
    Koppar i platta och pipes är ju vanligt förekommande på pc men det känns som att den stora i alu på xboxen har högre verkningsgrad ?

    Blev lite fundersam över fläktkontakten då en av konsolerna är en xenon enligt nätaggskontakten medans moderkortet hade den stora alukylaren på cpu med orginal xclams samt liten fläktkontakt.
    Kan ju vara nån som varit o moddat då sigellet var brutet.
    Det är en Zephyr tror jag, eller om det är opus som hade den... det är iaf en maskin MED HDMI?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Olika ikoner för olika filtyper!
    By RobE in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 12:02
  2. Skillnad på olika på olika ps2 versioner?
    By Jonteee in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 02:20
  3. Moderkort
    By BenZiN in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 00:09
  4. Olika dashboards på olika bios?
    By Larscha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:47
  5. Moderkort
    By quea600 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •