Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Spela arcadespel utan J-TAG?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16

    Spela arcadespel utan J-TAG?

    Tjenis, surfade runt och kikade ifall det fanns något kul spel man kunde skaffa sig. På Demonoid hittade jag en torrent med Arcade spelet Death Spank. Uppladdaren sa att han även kunde ladda upp spelet till no j-tag konsoler. I en annan torrent laddade han upp instruktioner "How to run no-jtag games".

    Nu kan jag tråkigt nog inte läsa närmare eller ladda ner för jag är inte medlem där. Men jag trodde man bara kunde spela de här spelen om man köpte dem eller har J-tag hack (vilket jag inte har), och det vore ju fantastiskt om det fanns något annat sätt man kunde spela dem. Så, stämmer detta, kan man det?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ehm.... nej...
    Låter som något som lagts upp i syfte att locka folk?

    Inget mig veterligen iaf.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Anade detta. Är ju en del Arcade spel man gärna vill lira, så man blev lite försiktigt glad. Känns inte värt att köpa en xbox med j-tag bara för några få spel. Oh well, tack för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ehm.... nej...
    Låter som något som lagts upp i syfte att locka folk?

    Inget mig veterligen iaf.
    faktum är att man kan spela XBLA på orignal maskiner också MEN... då är det bara trial och det går INTE att köra spel som man låst upp...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Läste instruktionerna häromdagen, och jag tror det ska funka.

    Bland filerna man laddar ner så ligger en hackad profil som man måste logga in på live med för att få det att funka.

    Ingenting jag är villig o göra då jag kör flashad maskin och tänker hålla mig 100% offline.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det värsta som kan hända är att din maskin blir bannad, du inte kan återställa o skicka in på garantirep och din HDD blir cripplad men det löser du med 9199 uppdateringen då MS fick lite pisk i EU domstol o drog tillbaka den begränsingen

    Swizzy är kung på sånt, han har blivit banad mer än mig o spelar fortfarande offlive så att säga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det värsta som kan hända är att din maskin blir bannad, du inte kan återställa o skicka in på garantirep och din HDD blir cripplad men det löser du med 9199 uppdateringen då MS fick lite pisk i EU domstol o drog tillbaka den begränsingen

    Swizzy är kung på sånt, han har blivit banad mer än mig o spelar fortfarande offlive så att säga
    Det kan vara så att man får den kripplad fortfarande, då får man vänta till nästa update, 9199 krävs för att gå ut på live redan nu så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?
    By Lefuden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 18:38
  2. Spela utan chip
    By HaZzaN in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 13:33
  3. spela dvd utan menyer
    By arneanka in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 01:16
  4. Spela upp cdr el dvdr med ps2 (Utan chip el nåt)
    By viruset_56 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 10:49
  5. Spela spel utan dvd?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 11:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •