Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 47 av 47

Diskussion: Spel vill uppdatera - Jtag säkert?

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    När jag tog in usbminnet, startade om xboxen, så kom det en ruta, "Can't process to update, if the problem persists go to xbox..." vad är det nu då? Måste jag uppdatera till 9199 först och sedan 12661 eller?
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 14:51.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du startar konsollen, är dashboarden vit?

    Updaten, tog du den från min server? (länken i guiden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Jag lyckades inte fixa det, jag jag 8955 kernel innan, lyckades uppdatera till 9199, men nu går det inte att uppdatera till 12661, om du är kvar, skulle du kunna säga vad det kan bero på? "Can't process the update, if the problems persists go to xbox.com/support blabla"... Jag har försökt att rensa system cache, starta om och pröva, men det har inte fungerat.. Jag hoppas att du vet svaret till det här.
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 16:47.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Jag lyckades inte fixa det, jag jag 8955 kernel innan, lyckades uppdatera till 9199, men nu går det inte att uppdatera till 12661, om du är kvar, skulle du kunna säga vad det kan bero på? "Can't process the update, if the problems persists go to xbox.com/support blabla"... Jag har försökt att rensa system cache, starta om och pröva, men det har inte fungerat.. Jag hoppas att du vet svaret till det här.
    Du har gått från 8955 till 9199?? väl, byt freeboot toolbox till 2.6 du hittar den här: www.bestpig.fr därefter kan du enkelt köra in en 12611 update förutsatt att du inte har en default.xex fil ngnstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du har gått från 8955 till 9199?? väl, byt freeboot toolbox till 2.6 du hittar den här: www.bestpig.fr därefter kan du enkelt köra in en 12611 update förutsatt att du inte har en default.xex fil ngnstans...
    Men det var ju freeboot toolbox 2.6 som jag använde.. och vilken "default.xex." fil pratar du om? Alla spel som jag har på hdd är ju default.xex ?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Men det var ju freeboot toolbox 2.6 som jag använde.. och vilken "default.xex." fil pratar du om? Alla spel som jag har på hdd är ju default.xex ?
    Japp, men du kör ju ngn form av uppdatering säger du ju?? den lägger du väl antagligen i x:\$SystemUpdate\ eller hur? isåfall kanske du lagt en default.xex i x:\default.xex ?? den ställer till det isåfall

    Men det är väldigt skumt att du får in 9199 och inte 12611 med FreeBOOT Toolbox 2.6?! den är byggd för att skapa 12611 och inte 9199??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Fan, jag råkade använda fel version, aja.. Testade med 2,6 iaf och nu är det ett annat problem, jag öppnar flashdmp filen med toolbox och nu kommer det en ruta "Din dump är felaktigt dumpad, anledningen är okänd". Vad skall jag göra nu då?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Fan, jag råkade använda fel version, aja.. Testade med 2,6 iaf och nu är det ett annat problem, jag öppnar flashdmp filen med toolbox och nu kommer det en ruta "Din dump är felaktigt dumpad, anledningen är okänd". Vad skall jag göra nu då?
    Läs inlägg #22, #23 och #24 i guiden: http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Okej, den där cmd filen frågar lite saker, som cpu key, console model, nand image, apply aud_camp patch , dash launch in nand..
    Jag har skrivit in console model, cpu key.. men vet inte vad jag ska skriva in i nand image , apply aud_camp patch.. i dash launch, ska jag skriva den dash jag använder ? 2.0.9199 ?

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    apply aud_clamp behövs inte... (du har inte det) dashlaunch vill du ha, och nand image är namnet på din nand fil (flashdmp.bin?) du måste lägga den tillsamans med .bat filen undrar du över något mer får du svar imorrn, för nu ska jag gå o lägga mig så man orkar med att jobba imorrn också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    apply aud_clamp behövs inte... (du har inte det) dashlaunch vill du ha, och nand image är namnet på din nand fil (flashdmp.bin?) du måste lägga den tillsamans med .bat filen undrar du över något mer får du svar imorrn, för nu ska jag gå o lägga mig så man orkar med att jobba imorrn också
    Haha, ja just det ja.. Jag gjorde som du sa och lyckades, tack så mycket, nu kan jag spela nfs och så vidare Tack ska du ha man! Förlåt för besväret! Jag undrar bara om det nu går att kunna spela original xbox spel? Från compatibility listan så klart..

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Haha, ja just det ja.. Jag gjorde som du sa och lyckades, tack så mycket, nu kan jag spela nfs och så vidare Tack ska du ha man! Förlåt för besväret! Jag undrar bara om det nu går att kunna spela original xbox spel? Från compatibility listan så klart..
    Har du lagt in den uppdateringen på hårddisken? isåfall; ja... eller har du JTAG:at maskinen hos oss? isåfall; ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du lagt in den uppdateringen på hårddisken? isåfall; ja... eller har du JTAG:at maskinen hos oss? isåfall; ja...
    Det är såhär, jag har en extern hårddisk och en intern(20 gb) som är xboxets egna hårddisk. Måste spelet också vara i den hårddisken eller går det lika bra att ha den i externa? För jag har testat att spela GTA san andreas och det fungerar inte, an update required står det.. Isåfall, vad heter uppdateringen? Var i hårddisken ska man sätta denna uppdatering? Den är jtag:ad hos er, men jag vet inte varför det inte fungerar..
    Last edited by ajmal2; 2010-12-26 at 14:09.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, om det var en av dom absolut första kanske det beror på att uppdateringen inte hängde med då... uppdateringen heter Xbox Backwards Compatibility ngnting... för att du ska kunna köra spelen från hårddisk måste du först lägga in den hackade versionen och det ska då fungera från både extern och intern hårddisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, om det var en av dom absolut första kanske det beror på att uppdateringen inte hängde med då... uppdateringen heter Xbox Backwards Compatibility ngnting... för att du ska kunna köra spelen från hårddisk måste du först lägga in den hackade versionen och det ska då fungera från både extern och intern hårddisk
    Jag hittade en sådan uppdatering(jätte svårt att hitta) och la in usbminnet, det var en default.xex fil och stod om jag ville installera, när jag sedan installerade, så gick jag till spelet för att kunna spela så står det "This original xbox game has encountered a problem.." Vad beror det på? Vad menar du med att man ska först lägga in den i hackade versionen? Vad ska man lägga i hackade versionen? Spelet som jag försöker att spela är gta san andreas och den är med i compatibility listan.
    Last edited by ajmal2; 2010-12-26 at 17:27.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Jag hittade en sådan uppdatering(jätte svårt att hitta) och la in usbminnet, det var en default.xex fil och stod om jag ville installera, när jag sedan installerade, så gick jag till spelet för att kunna spela så står det "This original xbox game has encountered a problem.." Vad beror det på? Vad menar du med att man ska först lägga in den i hackade versionen? Vad ska man lägga i hackade versionen? Spelet som jag försöker att spela är gta san andreas och den är med i compatibility listan.
    Den hackade versionen finner du på xbins... hur du kommer dit får du googla om... orkar inte förklara det just nu... och som sagt, du får problem för den inte kan köras från hårddisk med vanliga emulatorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den hackade versionen finner du på xbins... hur du kommer dit får du googla om... orkar inte förklara det just nu... och som sagt, du får problem för den inte kan köras från hårddisk med vanliga emulatorn
    Har googlat i 1-2 timmar och kom fram till att jag endast behöver backwards compatibility update och sedan kan jag spela spel, jag la in det i usbminnet och installerade det, kan det bero på att den uppdateringen jag hittade var för gammal? den var från 07 november.. finns nog senare versioner, får väl leta..

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  2. Wii:t vill uppdatera
    By ukklavaek in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 10:22
  3. Uppdatera Wii från China säkert?
    By a00robst in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 10:56
  4. säkert med spel-uppdateringar?
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:29
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 17:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •