Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 47

Diskussion: Spel vill uppdatera - Jtag säkert?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19

    Spel vill uppdatera - Jtag säkert?

    Hejsan! Jag tänkte börja spela Fallout 3 men när jag ska starta så vill spelet göra en uppdate. Är det säkert att göra det? Har 9199 dash.

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spelar du från skiva så dumpar du enkelt spelet till HDD o raderar $update mappen o startar spelets default.xex manuellt
    Spelar du från skiva skall du inte behöva uppdatera om det inte är ett supernytt fallout vilket jag inte tror det är.

    Har du avatarer i din Dashboard synliga ?
    Om inte ladda ned 9199 updaten manuellt o lägg på usb minne eller CD-R och uppdatera från 9199 utan avatarer till 9199 med avatarer. Kör din 360 inte Freestyle 9199 så är detta ingen bra metod för att uppdatera maskinen alls!

    Vi brukar alltid lägga in 9199 med avatarstöd samt lite mediacodecs och den hackade gammelbox updaten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Det var snabbt svar!

    Spelet ligger på extern HDD och jag har raderat $update. Det är inget supernytt Fallout, nej.

    Jag har inte avatarerna synliga. Är det bara att ladda ner den senaste dash-updaten från MS och köra på? Är så rädd att bränna e-fuses, men det kanske man inte kan göra med en spel/dash-update?
    Jag kör med Freestyle Dash 1.09. (Dashboard D:2.0.9199.0 står det i system info i xboxen).

    Jag håller på att sätta mig in i Jtag och har bara lekt runt med boxen i en vecka ca. Det är min kompis box och jag tror inte den är inhandlad hos er. Nu har jag blivit så kär i Jtag så jag ska skaffa en egen!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det skall inte vara någon fara att uppdatera den förutsatt att den som moddade boxen tog bort rätt resistor på undersidan av moderkortet

    Har man 9199 via Freestyle redan innan skall det inte vara några problem mig veterligen, dock så löder vi alltid bort resistorn innan vi uppdaterar med Freestyle
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Det var snabbt svar!

    Spelet ligger på extern HDD och jag har raderat $update. Det är inget supernytt Fallout, nej.

    Jag har inte avatarerna synliga. Är det bara att ladda ner den senaste dash-updaten från MS och köra på? Är så rädd att bränna e-fuses, men det kanske man inte kan göra med en spel/dash-update?
    Jag kör med Freestyle Dash 1.09. (Dashboard D:2.0.9199.0 står det i system info i xboxen).

    Jag håller på att sätta mig in i Jtag och har bara lekt runt med boxen i en vecka ca. Det är min kompis box och jag tror inte den är inhandlad hos er. Nu har jag blivit så kär i Jtag så jag ska skaffa en egen!
    Du kör med Freeboot 0.032, Freestyle Dash brukar vi lägga in 1.20 har jag för mig...

    Du kan ladda hem 9199 från min hemsida: http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php och uppdatera med denna, gör du det är du 100% säker på att det är safe förutsatt att du har 9199 på din maskin det vill säga, och det har du ju enligt det du skrev ovan

    Att bränna e-fuses gör man genom att uppdatera med en 8xxx+ update, dom finns med på wave 4+ spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Tack så mycket för dom snabba svaren! Jag kanske borde lägga in FSD 1.20 eller ska jag köra 2.0 Alpha? Jag ska prova att uppdatera, hoppas det går bra. (Annars blir jag nog skyldig honom ett nytt Jtag, huuu....)

    Jag kollade närmare på spelet nu, det är Fallout 3: Game of the Year Ed. Spelet går igång utan problem, det är när jag startar skiva 2 med expansionerna spelet vill uppdatera.

    Hur vet man vilken freeboot som ligger inne?

    Fin sida Swizzy, jag var inne på den förra veckan och kikade lite!
    Tack än en gång!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du vet vilken freeboot version du har baserat på din kernel

    Anledningen till att expansions skivan vill uppdatera är för att det är title updates, dom är till för att du ska kunna spela expansionerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Jag får tacka ännu en gång! Nu är allt uppdaterat och det fungerar kanon med avatarer etc. Nu ska jag ge mig på att uppdatera Freestyle Dash med. Tack!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen kör jag med både FSD 1.2 och 2.0 samt XEXMenu 1.1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Jävlar vad rädd jag blev, fick RRD och felkod E71 (Dashboard-relaterat fel). Drog ur strömmen och gick en sväng med hunden, kom hem nyss och det fungerar igen! Polaren hade nog blivit mindre glad på torsdag när han kommer för att hämta sin Jtag haha.

    Har installerat XeXMenu 1.1 och tänkte lägga in FSD 2.0 ikväll, kan man köra FSD 1.2 och 2.0 samtidigt? För/nackdelar?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Jävlar vad rädd jag blev, fick RRD och felkod E71 (Dashboard-relaterat fel). Drog ur strömmen och gick en sväng med hunden, kom hem nyss och det fungerar igen! Polaren hade nog blivit mindre glad på torsdag när han kommer för att hämta sin Jtag haha.

    Har installerat XeXMenu 1.1 och tänkte lägga in FSD 2.0 ikväll, kan man köra FSD 1.2 och 2.0 samtidigt? För/nackdelar?
    Nja, att köra dom samtidigt blir svårt, men du kan ha både 1.2 och 2.0 på samma konsoll och välja vilken du vill köra med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Haha, det var såklart det jag menade. Undrade om det är något som saknas i 2.0 eftersom du har kvar 1.2. Eller är alphan väldigt ostabil?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Alphan är under utveckling, mycket funktioner som inte fungerar riktigt som dom ska, och jag har inte orkat ta bort 1.20 men jag använder mig mestadels av XEXMenu ändå, då den är snabbare och lättare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Hejsan, jag har en jtag:ad xbox 360 och det är nämligen så att jag laddade ner Need for Speed hot pursuit, jag satte in den i hårddisken och xboxen vill att jag ska uppdatera? Vad tycker ni att jag ska göra? Jag har inga som helst kunskaper om hur man uppdaterar eller så.. men måste man uppdatera xboxen eller finns det något annat sätt att få spelet att fungera på?
    Jag ville inte skapa nytt tråd och såg att vi nästan hade likadant problem. Tack för er hjälp!
    Last edited by ajmal2; 2010-12-24 at 14:58.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Hejsan, jag har en jtag:ad xbox 360 och det är nämligen så att jag laddade ner Need for Speed hot pursuit, jag satte in den i hårddisken och xboxen vill att jag ska uppdatera? Vad tycker ni att jag ska göra? Jag har inga som helst kunskaper om hur man uppdaterar eller så.. men måste man uppdatera xboxen eller finns det något annat sätt att få spelet att fungera på? Tack för er hjälp!
    den vill nog uppdatera dashboard om du fortfarande kör på den gamla tom dashboard 9199. har du version 9199 på dashboard eller lägre ska du INTE uppdatera. har du lagt in senaste freeboot 0.4 så har du nyaste dash och då kommer spelet bara lägga in spelupdate om den kräver det annars kommer den lägga in den nya dashboarden och då måste du skriva in all skit i nand för hand igen, inget att rekommendera.

    vad kör du? xbr eller freeboot? vet du version? om inte, kolla system i den vanliga dashboarden och kolla versionsnummer på dash.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Jag har xexloader och min dashboard är 2.0.8955.. vad bör jag göra? Tack för ditt snabba svar!

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den vill nog uppdatera dashboard om du fortfarande kör på den gamla tom dashboard 9199. har du version 9199 på dashboard eller lägre ska du INTE uppdatera. har du lagt in senaste freeboot 0.4 så har du nyaste dash och då kommer spelet bara lägga in spelupdate om den kräver det annars kommer den lägga in den nya dashboarden och då måste du skriva in all skit i nand för hand igen, inget att rekommendera.

    vad kör du? xbr eller freeboot? vet du version? om inte, kolla system i den vanliga dashboarden och kolla versionsnummer på dash.
    Jag har xexloader och min dashboard är 2.0.8955.. vad bör jag göra? Tack för ditt snabba svar!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Ska jag uppdatera tycker du?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Ska jag uppdatera tycker du?
    Japp, finns ingen som helst anledning att ligga kvar på 8955 som en grottmänniska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, finns ingen som helst anledning att ligga kvar på 8955 som en grottmänniska
    Hahah okej, men saken är den att jag knappt vet hur man uppdaterar eller så.. läste runt lite på några sidor.. och hittade en guide med lite enkla förklaringar och steg, http://www.jtagger.nu/2010/11/uppdat...genom-xellous/ , nu är det så att jag inte vet vad nand är överhuvudtaget och vad fuses.txt är, hur ska jag få tag i dessa? Tack för hjälpen Swizzy!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Hahah okej, men saken är den att jag knappt vet hur man uppdaterar eller så.. läste runt lite på några sidor.. och hittade en guide med lite enkla förklaringar och steg, http://www.jtagger.nu/2010/11/uppdat...genom-xellous/ , nu är det så att jag inte vet vad nand är överhuvudtaget och vad fuses.txt är, hur ska jag få tag i dessa? Tack för hjälpen Swizzy!
    Provat läsa här på forumet?? jag har skrivit en väldigt enkel guide där det står hur du får tag på ALLT!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Provat läsa här på forumet?? jag har skrivit en väldigt enkel guide där det står hur du får tag på ALLT!!
    Tack ännu en gång för din hjälp! Det som förvirrar mig mest är det här med fusesets och xell.. Eftersom jag inte vet så mycket om de, ifall något skulle gå snett, skulle jag på något sätt kunna återställa tillbaka det? Och hur får jag reda på CPU key? det stod inte i din guide?..
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 13:31.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Tack ännu en gång för din hjälp! Det som förvirrar mig mest är det här med fusesets och xell.. Eftersom jag inte vet så mycket om de, ifall något skulle gå snett, skulle jag på något sätt kunna återställa tillbaka det? Och hur får jag reda på CPU key? det stod inte i din guide?..
    Går det fel kan du alltid återställa till din dump om du har möjlighet att skriva direkt till nanden, utan att hålla på med flash360, alternativt kan personen som fixade JTAG'en åt dig göra det

    Steg 4: Stäng av din 360 och starta upp den på nytt, den här gången med eject knappen (låt trayen vara ute tills den startat igång Xell/Xellous)

    Det kommer vara en blå skärm som massa text kommer fladdra förbi på, har du Xellous kan du låta den stå och gå tills den stannar så kan du enkelt läsa av CPUKey där, annars måste du läsa av fusesets 4 och 6 och para ihop dom, nedan följer ett exempel på hur xell kan se ut:



    Steg 4b: Om du har Xell parar du ihop antingen Fusesets 3 och 5 eller 4 och 6 på följande sätt: 3+5 eller 4+6 det vill säga, alla tecknena från fusesets raden 3 direkt följt av dom från 5:an eller motsvarande för 4 och 6...
    i ovanstående citat står det faktiskt KOLLA PÅ BILDEN FÖR MER INFO! det står på skärmen om fusesets 4 och 6... det är bara att titta? och vad gäller CPUKey står det i xellous längst ner "Your CPUKey is...."

    Det står även i guiden hur du startar Xell/Xellous, det är skit enkelt... bara tryck på eject och vänta tills din 360 ejectar trayen, efter det startar den automatiskt Xell/Xellous i ditt fall tror jag du har Xell bara, det går att uppdatera till Xellous... men behövs egentligen inte...

    Vi på PSXCare kan också uppdatera åt dig, för 350:- lämnar du då också in hårddisken uppdaterar vi övriga program också, tar bort xexloader som är ganska kass och lägger in XEXMenu som är från samma team, XEXLoader är föregångaren till XEXMenu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Hehe okej, tack Swiz!
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 14:15.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    I din guide stod det även "öppna flashdmp.bin (den du dumpade med flash360)" , vilken fil är det? Allt jag har gjort än så länge är att stoppa in usb stickan med flash360, öppna den, dumpa nand, starta om och öppna xell, ta bild på det, skriva ner 4+6 eller 3+5 som blev ungefär 88874ad...6fbe525, det är väl det som är min cpu key? För det står inte "your cpu key is".. istället står det massa text, som t.ex. failed to open from pvd, HTTP listen och så vidare.. Jag ligger på steg 6 fortfarande alltså, när jag gör generate freeboot så vill de att jag ska öppna en fil, jag antar att det är flashdmp.bin som skall öppnas, men hur ska jag veta vilken fil det är? Jag har inte fått tag på den.. Du förstår ungefär vad jag menar, ellerhur? Tack för din hjälp Swizzy! Förlåt att jag besvär men..

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, det är så det blir när man har Xell den första versionen av linux bootloadern, xellous är uppdaterad version av den

    Fusesets 3 + 5 eler 4 + 6 är din CPUKey ja, om du skriver dom typ såhär: fusesets3fusesets5

    det vill säga, inga andra tecken en så som dom står... filen som Freeboot Toolbox vill ha är din dump (flashdmp) som du fick genom Flash360... Om du har inbyggt minne på din maskin märker du det när du startar igång den och går in under memory... tar du bort din hårddisk och allt annat och det ändå finns minne kvar kan du kolla hur stort det är och baserat på det välja om du har Jasper 256 eller 512...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Hehe okej, nu har jag gjort allt det här.. är klar med steg 9 till och med.. Vad behöver jag göra nu? Lägga in update filen i usb minne och stoppa in och uppdatera bara eller? Tackar dig så mycket för din hjälp asså!!!
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 14:36.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det står väl i guiden? jag minns inte exakt vad jag skrev på varje steg faktiskt... men står det i guiden att du ska göra det så gör du det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Fan, det går inte att uppdatera, det blev något fel.. "Can't process to update, if the problem persists, go to xbox..." Vad är det nu då? :/
    Last edited by ajmal2; 2010-12-25 at 14:46.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  2. Wii:t vill uppdatera
    By ukklavaek in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 10:22
  3. Uppdatera Wii från China säkert?
    By a00robst in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 10:56
  4. säkert med spel-uppdateringar?
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:29
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 17:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •