Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: DSTWO eller M3?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    DSTWO eller M3?

    Hej!

    Är i valet och kvalet mellan att välja ett M3 kort eller DSTWO. Har inte hittat nån direkt tråd i forumet om hur det faktiskt fungerar med DSTWO. Är den lika problemfri som övriga eller finns det lite barnsjukdomar etc.

    Har en NDSi 1.4 och vill kunna spela NDS, GBA, MP3 och filmer (helst, vet att uppgradering är på G till DSTWO). Även homebrew är av intresse.

    Behöver ett bra köpråd helt enkelt. Varför verkar R4 vara mindre populärt t.ex? Den är ju billigare än M3? Är det enklare att navigera och använda övriga funktioner i de dyrare korten, eller vad är det egentligen som skiljer?

    Jag är programmerare och tekniker till yrket så krångligheten runt installation är inget problem. Däremot ska ju grejerna vara enkla att använda för barnet.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    GBA på DSi tror jag bara går med DSTwo eller motsvarande flashkort som har alla dom här funktionerna inbyggda, M3i Zero kräver att du kör en GBA slots adapter (dock vet jag inte hur det är med DSi)

    Vad gäller R4 är den mindre populär pga dålig kvalité och mycket problem i form av att spel inte fugnerar m.m. sen finns det massor av olika varianter av R4 massa olika märken alltså, och det jobbiga där är att man måste veta vilken update man ska ha, det finns massa olika versioner av system mjukvaran och ingen av dom fungerar med domi andra korten :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0