Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Installera freeboot/xbr problem

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0

Installera freeboot/xbr problem

Har problem med att installera Xbr och freeboot på min xenon 1903 xbox.

Lödningen gick kalas och jag kunde dumpa 3st identiska nands.

Fick ut kv.bin och kvconfig.bin från min nand enligt guider jag läst.
    In med dessa i min xell.bin och fick tag på min cpukey.

Efter detta börjar mina problem, jag lyckas inte med att installera xbr som jag provade först, samma sak här: Extracta kv och kvconfig och injecta in i xbr.bin och skriv till xbox nanden.
    Detta resulterade i 2 gröna och 2 röda dioder "Christmas lights".

Gick vidare och försökte göra samma sak med freeboot 0.032, dock resulterade detta i 3st röda lampor istället.

Jag är osäker på vilken Dashboard som finns installerat på min xbox då jag inte kan komma åt denna genom min orginal nand (Trasig dvd-läsare).

Är det någon som har tips till mig om hur jag kan lösa detta, eller som har tips om vad jag bör göra för att komma vidare och få en bootloader installerat på min xbox?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Christmas lights = bad KV...

Vad har trasig DVD läsare med huruvida original nanden fungerar eller ej?!

3 lampor'na du får med Freeboot, vad är det för felkod??
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Tack för svar!

Anledningen att jag nämde min dvd är att då denna är trasig så bootar inte xboxen upp till dashboarden och jag kan inte se min dashboardversion, men det kanske inte är relevant.

Och xboxen sänder inte ut bild alls, varken med xbr eller freeboot.
    Enbart då jag lägger in Xell.

Kom att tänka på Xell... Jag bör iaf ha lyckats injecta min kv här då den nu bootar Xell iaf, eller tänker jag helt galet?
    Last edited by stashen; 2010-09-23 at 15:54.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, well för att kunna ge dig några tips alls behöver jag veta vad den ger för felkod när du har Freeboot, och du behöver inte ha DVD enheten i för att kolla dashboard versionen... om den inte startar med DVD enheten är det ngnting fel på antingen den eller kablarna till den...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Jag ska ta och mecka vidare då, ska börja med att fixa en läsare och flasha om den med rätt key.
    Se om jag kan få den att boota orginaldashen så, sen ta det därifrån.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    maskinen ska starta utan DVD enheten också... så varför dribbla med den innan du äns vet vad du jobbar med?!
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    maskinen ska starta utan DVD enheten också... så varför dribbla med den innan du äns vet vad du jobbar med?!
    Tack för detta, jag skiter i dvd så länge då.

Kom ju på att man kanske ska testa att koppla med RCA och se om man får nån felkod där, har bara provat med Component hittils..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av stashen Visa Inlägg
    Tack för detta, jag skiter i dvd så länge då.

Kom ju på att man kanske ska testa att koppla med RCA och se om man får nån felkod där, har bara provat med Component hittils..
    Du får fram felkoden genom att hålla synk knappen intryckt samtidigt som du trycker på eject, varje gång du trycker på eject får du fram en siffra i den 4 siffriga felkoden... översätt enligt nedan:

4 = 0
    3 = 3
    2 = 2
    1 = 1

Inte alltid man får bild även om man ska ha det...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Fan! Error 0110/E20: likely a Ram error, this can be caused by a cold or bridged solder joint on one of the Ram chips.

Men tycker detta låter lite fuffens då den bootar med Xell normalt, men vill ju som kunna göra något med xboxen också.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan ha byggt en Jasper eller falcon till din xenon... det har hänt mig en gång... fast jag byggde nog Xenon till Jasper har jag för mig...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Tusen tack för hjälpen Swizzy, nu har jag iaf en felkod och kan gå vidare!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Lite framsteg nu iaf.

Tillverkade brickor och la mellan kylaren och moderbordet och körde fast kylaren med M5-skruvar, och gjorde en värmesköld för moderbordet och körde sedan med ställbar värmepistol.

Nu bootar xboxen som innan igen med "christmas lights", kunde dock inte få fram någon felkod denna gång.

Flashade nanden med freeboot 0.32 och injectade min kv, men samma lampor som lyser.
    Kunde dock boota gentoo genom xell och provade flasha in freebot där igenom (Körde en pre-built 9199 kernel från "donor files") och nu får jag iaf bild och error E65 istället. (Xboxen vägrar boota in xell om jag inte har min dvdläsare inkopplad, christmas lights då man startar med eject-knappen)

Jag verkar fan inte lyckas med att göra en korrekt nand så att xboxen bootar!

Kan detta ha att göra med att jag har för gammal dashboard installerad på min xbox, då jag inte kan kolla vilken som är installerad just nu?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    E-65 = Felaktig mjukvara på DVD eller timeout error
    Prova kasta in originalnanden , den skall kunna boota boxen utan DVD enhet inkopplad ( du kan starta en 360 utan DVD läsare dock bara original nand ).
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av stashen Visa Inlägg
    Lite framsteg nu iaf.

Tillverkade brickor och la mellan kylaren och moderbordet och körde fast kylaren med M5-skruvar, och gjorde en värmesköld för moderbordet och körde sedan med ställbar värmepistol.

Nu bootar xboxen som innan igen med "christmas lights", kunde dock inte få fram någon felkod denna gång.

Flashade nanden med freeboot 0.32 och injectade min kv, men samma lampor som lyser.
    Kunde dock boota gentoo genom xell och provade flasha in freebot där igenom (Körde en pre-built 9199 kernel från "donor files") och nu får jag iaf bild och error E65 istället. (Xboxen vägrar boota in xell om jag inte har min dvdläsare inkopplad, christmas lights då man startar med eject-knappen)

Jag verkar fan inte lyckas med att göra en korrekt nand så att xboxen bootar!

Kan detta ha att göra med att jag har för gammal dashboard installerad på min xbox, då jag inte kan kolla vilken som är installerad just nu?
    Du ska INTE injecta KV i Freeboot... när du bygger din freeboot använder du då ibuild eller Freeboot Toolbox?

Vad gäller E65 kan det bero på att din DVD enhet är spoofad eller liknande. en JTAG-Hackad 360 bryr sig inte om vad det är för DVD enhet i den (om det inte står någon specifik i KV'n) du kan inte heller köra med en spoofad DVD om det inte står vad det ska vara för DVD i keyvaulten...

Vad gäller Xell och inte boota utan DVD är det normalt, när Xell inte ligger ensamt bootar det när trayen är ute
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 15:34
  2. freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!
    By matte.90 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 20:41
  3. FreeBoot v0.031 släppt
    By dragonslayer in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 18:21
  4. Lips (FreeBoot & XBR)
    By dragonslayer in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 11:16
  5. XBLA backuper (FreeBOOT, XBReboot)
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-12-24, 00:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner