Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Freeloader Mappstruktur på USBHD

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Freeloader Mappstruktur på USBHD

    Hej

    Jag är ny här och med en nyfödd Jtag xbox. Nu undrar jag hur mappstrukturen ska se ut på USB Hdn för att spelen och xbox1 spelen ska synas direkt. Ska man döpa en Mapp som heter Games och lägga spelen där eller...och hur ska katalogen se ut för xoxbettan och för mame etc för att slippa att browsa?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Freeloader? vad är det för något? nytt?

    XEXMenu letar efter Xbox 360 spel i katalogen "Games" har du en sådan katalog på din interna hårddisk kommer XEXMenu inte starta om du inte har en USB hårddisk också [samma sak gäller om du använder USB minnet som minnesenhet + lagring av spel]

    FreestyleDashboard 1.x letar efter spelenen såhär:
    Xbox 360 spel: "Games"
    Övriga grejer (XBLA, GOD etc.): content\0000000000000000\

    FreestyleDashboard 2.0 ställer du in allt det där i en config fil vid installation...

    Hur du ska göra med MAME beror helt på hur emulatorn för det är kodad, så du får kolla i .nfo eller readme filen som ALLTID följer med emulatorer och sådant om du hämtar det från en BRA källa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Sorry menade Freestyle dashboard

    Sorry menade Freestyle dashboard

    Hur "graderar jag upp mig" från 1.2 till 2.0?
    Var ska man lägga in cover art och video samt vilka format, så de syns?

    Tack för svaren

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360360 Visa Inlägg
    Sorry menade Freestyle dashboard

    Hur "graderar jag upp mig" från 1.2 till 2.0?
    Var ska man lägga in cover art och video samt vilka format, så de syns?

    Tack för svaren
    Du uppgraderar genom att ladda hem 2.0 från nätet och lägger in den istället för gamla (radera datan från gamla och lägg in den nya)

    Cover art vet jag inte vart du ska lägga, men med FSD 1.x ska det även finnas en "FSD Indexer" ett PC program som gör att du kan ändra i content databasen (xml fil och mappar) där du då lägger till bilder och information om spelen, det programmet laddar då hem allt detta åt dig automatiskt därefter kan du manuellt ändra det som inte stämmer... (t.ex. namnet, som i Brütal Legend blir namnet "Brutal Legend" men ska ju vara tyskt ü så det får man ändra själv om man vill ha det så) jag vet inte hur den funktionen fungerar i FSD 2.0 dock, har för mig den även har möjlighet att ladda hem allt direkt från nätet om du har den inkopplad dit (själva xboxen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack igen, du verkar veta det mesta :-) Kan jag kopiera in de nya 2.0 filerna rakt över eller måste jag rensa först?
    Så du menar om jag är uppkopplad på nätet coh har laddat in spelen så går xboxen per automatik ut och hittar covers etc? har jag förstått rätt ?

    Tack igen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du bör ta bort gamla datan (onödigt o ha kvar skit som inte används, kan även orsaka problem om du har otur)

    Jag är inte helt säker på huruvida den funktionen finns, men har för mig det var så ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok! Tack igen

    Finns det något sätt att kunna kopiera covers på egenhand från usb till xboxhdn? och i så fall var?

Liknande diskussioner

  1. Freeloader funderingar ,
    By DrakOun in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 17:56
  2. GC Freeloader på Wii?
    By bareba in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 10:59
  3. Freeloader
    By Stefan in forum Gamecube Spel
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 01:31
  4. Någon som testat freeloader?
    By SilverSnake in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 10:31
  5. Freeloader
    By Stefan in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 21:08

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •