Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: softmod fråga..

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    softmod fråga..

    köpte ett wii idag och bestämde mig för att softmodda den och sagt som gjort så gjorde jag det enligt denna guiden : http://www.digital-kaos.co.uk/forums...w-guide-67927/ . men nu när jag satte in en skiva ( håller på göra iordning en hårddisk för att lägga över spelen på och tänkte lira lite så länge) så ville den att jag skulle uppdatera, men läste här att man inte skulle göra det för då kan det brickas, så nu undrar jag om jag har gjort fel någonstans ? och hur jag gör jag för att spela skivor igen ?

    *edit* kan tillägga att det var 4.2e på den *edit*
    *edit* det är även original spel och spelade det tidigare på samma konsoll innan softmod *edit*
    Last edited by Nisselox; 2010-09-24 at 18:25.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fick samma fråga på IRC för ngra dagar sedan.

    När du softmoddade den med 4.2 tog du bort Stub IOS:ar, dessa finns med på uppdateringen som ligger på skivan (ligger 4.2 på den) och det känner maskinen av, för att då åtgärda dom saknade IOS:arna vill den installera dom såklart (update) men updaten kommer skriva över saker den inte ska skriva över (softmodden) så uppdaterar du kommer det bli samma sak igen, för att slippa det finns det 2 saker du kan göra; uppdatera till 4.3 (med firmware updater 4.3b eller senare) eller starta spelet genom Gecko...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    15
    La du på PriiLoader? aktiverade du hacken: block DVD/disc updates och online updates?
    Vilket är spelet du försöker lira?
    Kan du ta ut en lista med SysCheck 2.0.1 och posta resultatet här?
    Är det någon IOS fil som behöver uppdateras så kan man göra det manuellt med DOP-Mii
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. Softmod SD fråga
    By Jonasaik in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 12:47
  2. fråga angående softmod....
    By djtail in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 21:44
  3. Fel vid softmod
    By steel88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 15:27
  4. Fråga ang SOFTMOD
    By RuDE in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 12:19
  5. Softmod
    By freddan_91 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 14:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •