Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: xbox1 games på Jtag

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    xbox1 games på Jtag

    Hej jag är ny med jtag och undrar hur man får t ex worms 4 mayhem att fungera på 360n(Freestyle dash 1.2). Jag packade upp filen och la filerna under xox1 mappen, Men när jag försöker starta så får jag ett meddelande typ "att det spelet inte stöds kolla microsofts hemsida"och sedan bootar 360n om??? Måste jag ändra ngt manuellt i spelets startfil eller något?

    Tacksam för svar :-)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360360 Visa Inlägg
    Hej jag är ny med jtag och undrar hur man får t ex worms 4 mayhem att fungera på 360n(Freestyle dash 1.2). Jag packade upp filen och la filerna under xox1 mappen, Men när jag försöker starta så får jag ett meddelande typ "att det spelet inte stöds kolla microsofts hemsida"och sedan bootar 360n om??? Måste jag ändra ngt manuellt i spelets startfil eller något?

    Tacksam för svar :-)
    http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm <--- kolla först här om den finns med i huvudtaget, därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja den finns med där, hur menade du sedan med "därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd"
    Var hittar jag den och var lägger jag in den? Taxam för instuktioner :-) då jag är kass på detta:-(

    Med vänlig hälsning

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360360 Visa Inlägg
    Ja den finns med där, hur menade du sedan med "därefter behöver du ha den hackade versionen av uppdateringen för Xbox stöd"
    Var hittar jag den och var lägger jag in den? Taxam för instuktioner :-) då jag är kass på detta:-(

    Med vänlig hälsning
    du hittar den bland annat på xbins, hur du lägger in den? well, det e enkelt, radera allt som ligger på hddx och kopiera innehållet från den hackade och lägg där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack än en gång! Du e en klippa, men vad heter filen jag ska leta efter? (det är en djungel för mig, men jag lär mig sakta men säkert), tack vare dig :-)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360360 Visa Inlägg
    Tack än en gång! Du e en klippa, men vad heter filen jag ska leta efter? (det är en djungel för mig, men jag lär mig sakta men säkert), tack vare dig :-)
    du ska ha den här filen: /XBOX 360/emulators/Xbox1/xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu känner jag mig usel, jag hittar inte xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar filen nånstans, kan du guida mig var den finns?

    Tusen tack igen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du fick ju adressen! >_< du får gå in på xbins och skriva in adressen ovan! >_< xbins är en FTP server, för att komma åt den krävs att du använder dig av irc eller så finns det en autoxbins app, läs mer på forumet... står här ngnstans hur du gör...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack, nu har jag hämtat filen :-) Dax att se om jag får igång det..

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu har jag försökt på olika sätt att starta xbox spel, dels rippade och dels original, det som händer är när jag klickar på spelikonen, kommer det upp en vit skärm där det står xbox, sen botar 360n om och startar då om i det vanliga 360 modet. Vet du vad som är fel?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testat spel som finns med i kompabilitets listan?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Yepp, både på listan och annat, funkar ej:-(

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova att radera allt som ligger på HDDX:\ och lägga in uppdateringen på nytt, se om det hjälper?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Menar du att jag ska radera allt och inte bara compability mappen?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis, ALLT på HDDX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Fungerar ej :-( jag har försökt med att ta bort ALLT och lagt in hacked version, samma resultat, Jag har lagt in en icke hacked version då vill 360n att jag ska kolla kompabilitetslistan på microsofts hemsida? Där är spelet med men det hjälper inte.

    What to do?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    googla lite på det och se om någon annan haft samma problem och kanske funnit en lösning? har du installerat dashlaunch förresten? det kanske kan hjälpa annars då den gör så att du kan köra memory patch + xbox 1 stödet samtidigt (vilket kan hjälpa den hackade koden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox1 Spel för 360
    By piruett in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 16:24
  2. Layerbreak på Xbox1
    By Game_Freak_se in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 00:10
  3. Bränna XBOX1-spel?
    By hejsan_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 21:33
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  5. XBox1.6 med Xbit1.5 problem
    By tuxx in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 00:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •