Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Psgroove med handkontroll!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18

Psgroove med handkontroll!

http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/vid...is-controller/

Någon (se länken) påstår sig ha kört psgroove från en sixaxis. Guide ska enligt flera sidor komma ut under dagen eller morgondagen!

Tror ni de det är fake eller äkta?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Handkontrollen innehåller ett chip likt alla andra kompatibla chip, så omöjligt är de inte. De har varit snack om denna lösning ett tag nu, men jag tror de när jag ser det :P Jävligt nice om det stämmer dock, ja menar vilken PS3 ägare har inte en handkontroll? :P

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Hoppas verkligen på en tutorial + release imorgon. Det gör nog inte återförsäljare av teensy.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Det enda jag reagerade på är att kontrollen fungerar precis som vanligt trots att han har programmerat om chippet med annan kod. Den kod som normalt finns där för någon funktion borde väl rimligtvis vara överskriven, eller?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Har kollat upp lite mer och de verkar bara vara SIXAXIS som har detta chip, inte DS3. Exakt vad chippet fyller för funktion vet ja dock inte.

Edit: Kan meddela att denna lösning va mer eller mindre fake då det inte rör sig om någon portning. Hacket gick ut på att man löder fast ett chip i handkontrollens kretsar.

http://www.ps3hax.net/2010/09/how-to...t-for-sixaxis/
    Last edited by Krutan; 2010-09-27 at 02:23.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Man kan läsa ut eeprommen via en PSP om man löder ut ett PSP batteris chip o byter ut mot siaxis chippet o dumpar, sen kan man skjuta in en annan kod via psp o löda loss o sen in i handkontrollen
    Lite vad jag läst mig till

http://www.ps3-hacks.com/2010/09/25/...e-for-sixaxis/
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara nästan lika intressant som att trycka in sitt teensy-kort i en dildo, sixaxis har ju inte vibratorfunktion...

Hacket använder ju absolut ingenting i handkontrollens logik, bara dess usb-port och den porten ingår ju när man köper teensy...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Skillnaden är att man inte kan använda handkontrollen sen om man trycker i ett Teensykort
    Denna metod visar att man kan använda handkontrollen som förut men via USB sladd även i menyerna efter man flashat den med rätt kod

Koden ligger parallellt med siaxis mjukvaran o samspelar kan man säga
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Ps3break eller Psgroove?
    By Bj0k in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 19:48
  2. PSgroove porterat till Tändsticksask
    By dratskapoo in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 17:35
  3. Handkontroll....
    By sixpack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 15:19
  4. Handkontroll?
    By Slacker in forum X-BOX Hårdvaruforum