Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Reseta firmware på PSP

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Reseta firmware på PSP

    Hej,
    Jag har en PSP2000 med 5.50 GEN-D2 firmware. Nu skulle jag behöva reseta firmwaren tillbaka till orginal firmwaren pga väldigt många anledningar, men oavsett vad jag testar så går det inte.

    Någon som har nån bra ide hur man kan ta bort GEN-D2 firmwaren och få tillbaka orginalet?

    //Gamertjej

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gamertjej Visa Inlägg
    Hej,
    Jag har en PSP2000 med 5.50 GEN-D2 firmware. Nu skulle jag behöva reseta firmwaren tillbaka till orginal firmwaren pga väldigt många anledningar, men oavsett vad jag testar så går det inte.

    Någon som har nån bra ide hur man kan ta bort GEN-D2 firmwaren och få tillbaka orginalet?

    //Gamertjej
    uppdatera med en Sony officiell firmware
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Nähä?

    Jag kan inte, jag får bara meddelande om att mitt firmware är redan senaste och behövs inte uppdateras...
    Jag har testat allt "uppenbart" så därför frågar jag er nu vad jag ska göra eftersom inget som jag har googlat fram fungerar...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, ok well då är det pandora kit som gäller det går att återställa så med... du har provat med 6.xx firmware från Pro-DUO kort?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, jag äger en pandora batteri men den verkar inte riktigt fungera, jag får iaf inte fram något speciellt med den i.
    Jag har ett spel med 6.10/20 firmwaren, men den kan jag inte ens starta, antar att den inte stöds. Jag har laddad ner senaste firmwaren från sony, men den funkar inte heller och ger mig att min firmware är det senaste. Jag har inte uppdaterat firmwaren på ett år nu typ, så vet inte hur det kan vara "det senaste" ._.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att ett pandora batteri ska fungera måste du även ha ett pandora minneskort, du kan ladda hem ett "färdigt" sådant på min sida, det vill säga en image med instruktioner för hur du ska få in det på ditt Pro-Duo kort, står även hur du ska göra för att använda det... OBS: allt på ditt gamla kort raderas! så gör en backup först!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Aaah nice, tack. Ska titta på det isf. Har redan formaterad om kortet eftersom det var ett förslag på en sida för att reseta firmwaret. Och jag lärde mig länge sen att göra backup av mina saves, tappat bort de ett antal ggr när jag lekt med firmwares :P

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe ok, säg gärna hur det gick för dig sen det är egentligen samma process att återställa som att flasha, skillnaden är i menyn vad du väljer att installera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Programmet bråkade en del, men kollade lite mer på din sida och hittade GEN-D3 som lät mig installera äldre version av OFW Så nu har jag kunnat fixa det jag ville. Får fixa om flashningen senare sen när jag orkar. Tack för all hjälp

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe jo, alla programmen som finns där fungerar inte till 100%, även dom jag gjort senaste versionerna brukar fungera bäst (OBS: när jag skriver "dom jag gjort" är det mer eller mindre paket som är färdiga att köra med program som andra gjort...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Reseta Alladin?, och flashfrågor
    By Bosse32 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 10:04
  2. Reseta till dashboard
    By Zhark in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 11:44
  3. Hur reseta boxen med handkontrollen? Akira 2 chip
    By Absolutfalk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-29, 09:21
  4. ang reseta xbox när man spelar??
    By ozzman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 23:19
  5. ang reseta xbox när man spelar??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 19:33

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •