Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Vilka Externa USB diskar funkar bra med Jailbreak?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19

    Vilka Externa USB diskar funkar bra med Jailbreak?

    Hej,

    Vilka Externa USB diskar funkar bra med Jailbreak?

    Någon som har en uppfattning om detta?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    WD My passport 750Gb om man formaterar den i FAT istället för NTFS som den levereras med funkar bra till det mesta som PC/MAC/Wii
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Ok kan man inte ta en större ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1

    Skall inte vara några problem, så länge man FAT formaterar dem.
    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Ok kan man inte ta en större ?
    Alla diskarna som normalt fungerar med PS3:an fungerar även i Debug mode, jag har testat en 1tb disk... så du lär kunna ha lika stora diskar som FAT32 stödjer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Så ska det låta! Visst kan man fylla den interna 250 Gb disken vilket jag nu gjort och sen koppla in en USB disk och komma åt liren från både interna disken och usb disken med Backup manager?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inte allt lirar från extern disk, o inte allt från intern.
    Det finns listor på nätet med kompabilitet etc.

    Personligen har jag en 40Gb modell med 120Gb disk i maskinen o satte i en 500Gb åt en vän nyligen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Ja just det men om jag nu köper en valfri extern 1TB så lär den funka att ha lir på samtidgt som jag har fyllt min interna orginal disk på 250 Gb ? Dvs. Open manager ser spelen från båda diskarna? Sen får jag kanske flytta runt lir för att en del bara funkar på extenr och inte intern och tvärtom?

    Tack för svaren! ni är super!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag har själv inte provat att ens ansluta en extern disk till min PS3:a, men det känns väldigt osannolikt att open manager inte skulle kunna se spel på båda diskarna eftersom jag vet att den managern kan kopiera spel från en extern disk till den interna.

    Det stämmer att vissa spel inte funkar från extern disk, det beror på att en individuell fil inte får överstiga 4gb, gör den det så kan man inte skriva den till disken. Jag har läst något om att man kan splitta dom filerna i flera delar men om det är för att kunna spela spelet från extern eller för att överhuvudtaget kunna kopiera från den externa disken till den interna vet jag inte. Spel som inte funkar från den interna disken tvivlar jag starkt på att de skulle fungera från en extern.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hej , Nu harjag skaffat en extern disk. Men ser inte det jag lägger in på den i open manager skall det ligga under någon speciell katalog eller så?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    FAT32 formaterad inte NTFS
    Spelkatalog GAMEZ med stroa bokstäver eller Games beroende på vad för manager porogram du använder *läs readme filen* Homebrew katalog är smutt o ha det med.

    För kompabilitetslista se PC&Utvecklingssektionen o klicka på valfri disk så har du även en länk till GUI format som FAT formaterar diskar åt dig.
    tänk på att välja "RÄTT" enhetsbokstav så du inte som några andra kunder formaterar en systemdisk eller extra disk av misstag o blir av med data.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hej Tack,

    Ok Jag har en WD 2 TB extern disk nu FAT32 från fabrik kanske måste formatera den ändå? Open manager visar den interna 250 GB disken (du vet längst ner HDD) jag borde han en jämte för den externa disken. Stoppar jag i ett USB minne så "ser" Open manager den. Måste jag göra någt särskilt för att PS3 ska se disken ? Koppla in efter JB boot eller så? Klarar den av 2Tb disk på USB ?

    Hittar inte PC&Utveckligssektionen på forum eller på er sida?

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hej Tack,

    Ok Jag har en WD 2 TB extern disk nu FAT32 från fabrik kanske måste formatera den ändå? Open manager visar den interna 250 GB disken (du vet längst ner HDD) jag borde han en jämte för den externa disken. Stoppar jag i ett USB minne så "ser" Open manager den. Måste jag göra någt särskilt för att PS3 ska se disken ? Koppla in efter JB boot eller så? Klarar den av 2Tb disk på USB ?

    Hittar inte PC&Utveckligssektionen på forum eller på er sida?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1 tror det är den iaf.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hej,

    Sammanfattning, min nya disk var inte FAT32 filsystem utan NTFS när jag väl dubbelkollade. Formaterade om med vertyget som psxcare länkar till under diskarna psxcare säljer till Wii och PS3. OBS! låt verktygets förslag på kluster storlek stå ändra inte. Har man 2TB disk då blir klusterstorleken större. Jag fick ut 1,8 TB efter formatering.

    Jag har en WD 2 TB USB Extern 3.5" disk. Inga problem alls att köra mot den efter att jag gjort enligt ovan. Jag kan även plugga i och ur disken medans PS3 är igång den ser disken igen efter att den varit ur. Funkar med Open manager och Backup manager.

    tack för hjälpen boys!

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hej,

    Sammanfattning, min nya disk var inte FAT32 filsystem utan NTFS när jag väl dubbelkollade. Formaterade om med vertyget som psxcare länkar till under diskarna psxcare säljer till Wii och PS3. OBS! låt verktygets förslag på kluster storlek stå ändra inte. Har man 2TB disk då blir klusterstorleken större. Jag fick ut 1,8 TB efter formatering.

    Jag har en WD 2 TB USB Extern 3.5" disk. Inga problem alls att köra mot den efter att jag gjort enligt ovan. Jag kan även plugga i och ur disken medans PS3 är igång den ser disken igen efter att den varit ur. Funkar med Open manager och Backup manager.

    tack för hjälpen boys!
    N/P
    Jag satt själv med en 750Gb WD my passport disk o slet mig nästan i håret för skiten inte fungerade.
    WF har alltid FAT formaterat externa diskar av en skitidiotisk anledning men nu har det tagit åt sig av att folk som jag tidigare klagat så ja jag stoppade in en NTFS 750Gb disk jag med o fick inte upp skiten ( först på en 360 med j-tag ) o sen nu nyligen på min Ps3

    Det försvinner alltid några bytes när man formaterar då det räknas i sektioner om 8 ( Bits Bytes ) så en 2TB disk kan lätt bli 1,8Tb nrä det är klart Men det är bra mycket ändå.
    Jag trodde FAT hade en limit på 1.5 TB så det var positivt

    Länk till GUI format för att formater a diskar till FAT32 ( och ta för guds skull rätt enhetsbokstav innan ni formaterar )
    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm

    Jag kör samma disk mellan Ps3 och min J-taggade 360 o har då en katalog som heter 360GAMES på disken o en GAMEZ för Ps3 samt en katalog som heter HOMEBREW, VIDEO, MUSIC och en PICTURES

    Switchar mellan de båda enheterna med en USB switch/växel som finns att köpa på Kjell på sidan 152 i deras nya katalog
    Last edited by Pendragon; 2010-10-29 at 08:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Ok kul att att höra att man inte är den enda som tror att det är FAT32 och till och med säger det i forumet sen när man kikar så , POW!
    2TB är limit beroende på OS, Windows 2000 är det 32 GB , Windows 7 2TB

    Jag brukar använda Partition manager men den kunde inte köra quick format, kul på en 2TB disk annars Diskpart, ett verktyg som är inbyggt i windows men bråkade också med klusterstorleken.

    Så nu lirar det fint, provade med God Of Wars 3 på den externa. Startar och får upp Welcome to Sony computer entertainment sen nästa bild SVART!
    Finns det någon lista på testade spel på interna vs extern disk för olika spel? Har för mig att jag sett det men hittar inte nu.

    Tack so far!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sök på en tråd som heter Call of Duty modern warfare 2 så skall det finnas en länk till en kompabilitetslista i den
    Vissa fungerar inte på Extern alls utan bara från Intern, andra inte på intern men på extern...
    Och vissa spel som CODMWF2 måste patchas eller dumpas om med nyare program/FW på usb-stickor eller manuellt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    http://forum.psxcare.com/support/sho...dern+warfare+2 kanske den då ?

    Ja just den vill jag ha igång också! CODMWF2,patchas ? Själva rellen eller något patched mode i typ Open manager ?

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ingen aning, har inte orkat trolla igång den själv
    Nya Gaia v1.03 kanske trollar automatiskt om du provar.

    Men post 2 i tråden du hittade har en länk till en av ffler kompabilitetslistor på nätet.
    Dock så tror jag inte den talar om hur du skall patcha nyare spel som diskuterats i vårt forum tidigare
    Men folk har fått igång nyare spel som kräver nyare Fw på deras 3.41 iaf.
    Last edited by Pendragon; 2010-10-29 at 09:37.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    tackar!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Nope no go på Gaia provade Calll of duty och God of war 3 är nogo.....Får väl leta och se om man hittar någon patch till liren....

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Någon som kan knuffa mig rätt för att hitta updates/patchar för att få igång liren på disk ?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förutom Google eller PS3Scene tror jag det heter /*har ingen kol själv* så har folk diskuterat liknande fenomen i vårt forum men då med Call Of Duty Black Ops.

    prova söka lite på det här
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Som vanligt... snabba svar! Tackar!

Liknande diskussioner

  1. Vilka spel funkar och funkar inte?
    By ravedog in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 10:21
  2. Hyperdrive och externa diskar
    By razor1394 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 11:14
  3. vilka funkar bäst?
    By antegbg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 21:44
  4. Hansi vilka diskar sätter ni in?
    By miraculix in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 18:16
  5. Vilka Funkar?
    By nikl4z in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 19:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •