Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: hjälp med köp av ps3 slim

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    hjälp med köp av ps3 slim

    Tänkte höra om jag köper en ps3 slim idag 120gb eller 250gb finns det risk att jag kann få firmware 3,42 då

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    inte en chans.......

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Precis som demon_sid sa, är chansen i princip noll. Däremot är chansen större i och med att nya versioner kommer nu på 160GB och 320GB som standard.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    jag var påpasslig och köpte ett move starter -kit (320GB'arn) förra veckan och det ska vara den senaste batchen av maskiner, den kom med 3.40

    3500:- sved inte alls farligt även om move hittils är ganska kass

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag e rätt säker på att dom skiter i att skicka ut konsoller med 3.42 och hoppar direkt till 3.50
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Jag hittade en lista på vilka modeller som släpptes när och vilken firmware som är i dom. Och enl den listan var 120GB och 250GB modellerna säkra.
    Även 250Gb bundlekiten med tex Toystory3 var säker.
    Jag köpte för att vara helt säker 120GB modellen, där var 3.30 i den.

    Var inne på SIBA, ONOFF, och elgiganten i halmstad förra helgen, de hade drive på 320modellen + att de hade massor av maskiner i högar, men inga 120 eller 250 modeller. och de sa att småmodellerna inte kommer in igen. Så jag tvekade, och åkte in till alla igen i måndags. Då var ALLA maskiner hos ALLA slut. Däremot hade plötsligt Elgiganten 1st 120 och 250bundle på hyllan så jag norpade åt mig 120an snabbt som ögat.
    Det lustiga är att SIBA och ONOFF hade 120GB och 250GB på centrallager som man kunde beställa på hemsidorna.

    Det kändes som om de fått tillsägelse att INTE sälja småmodellerna mer.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Jag köpte en PS3 Slim 320GB med Move StarterKit bundeln. Den kom med 3.40, OBS att de levererades den 15de Sept 2010, så jag kan med stor konfidens säga att alla PS3 i hyllorna idag är version 3.40 eller lägre.
    Notera att det förmodligen kommer att ta någon månad som tidigast innan det kommer konsoller med högre FW.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av fevzi Visa Inlägg
    Jag köpte en PS3 Slim 320GB med Move StarterKit bundeln. Den kom med 3.40, OBS att de levererades den 15de Sept 2010, så jag kan med stor konfidens säga att alla PS3 i hyllorna idag är version 3.40 eller lägre.
    Notera att det förmodligen kommer att ta någon månad som tidigast innan det kommer konsoller med högre FW.
    Köpte en 320GB idag jag från *********. Den hade också 3.40. Mycket förvånansvärt om ni frågar mig. But I take what I can get. ;>
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
    Jag hittade en lista på vilka modeller som släpptes när och vilken firmware som är i dom. Och enl den listan var 120GB och 250GB modellerna säkra.
    Även 250Gb bundlekiten med tex Toystory3 var säker.
    Jag köpte för att vara helt säker 120GB modellen, där var 3.30 i den.

    Var inne på SIBA, ONOFF, och elgiganten i halmstad förra helgen, de hade drive på 320modellen + att de hade massor av maskiner i högar, men inga 120 eller 250 modeller. och de sa att småmodellerna inte kommer in igen. Så jag tvekade, och åkte in till alla igen i måndags. Då var ALLA maskiner hos ALLA slut. Däremot hade plötsligt Elgiganten 1st 120 och 250bundle på hyllan så jag norpade åt mig 120an snabbt som ögat.
    Det lustiga är att SIBA och ONOFF hade 120GB och 250GB på centrallager som man kunde beställa på hemsidorna.

    Det kändes som om de fått tillsägelse att INTE sälja småmodellerna mer.
    Kan så vara, från idag så har elgiganten kampanj på 120gb modellen och säljer den för 2222kr, nöp mig ett ex illa kvickt :-)

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    Kan så vara, från idag så har elgiganten kampanj på 120gb modellen och säljer den för 2222kr, nöp mig ett ex illa kvickt :-)
    Förbannat va billigt! Jag letar för stunden efter en BILLIG ps3, som online-konsol. Vilken elgiganten var detta? För hittar inga 120GB på hemsidan :/
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Förbannat va billigt! Jag letar för stunden efter en BILLIG ps3, som online-konsol. Vilken elgiganten var detta? För hittar inga 120GB på hemsidan :/
    Stog på ett reklamblad, går dock inte att beställa från nätet. Jag knatade in på elgiganten vid kungsgatan, erbjudandet verkade dock gälla i alla fysiska butiker.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    250GB för 2990:-

    Spontanköpte idag en PS3 250GB för 2990:-. Känns helt ok.

    Firman jag köpte ifrån bandar alla sina produkter så man kan inte plocka upp den och kolla FW. Men det borde väl var lägre än 3.41 eller hur?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Be om öppet köp även vid test av konsol så du kan lämna tillbaka den om den inte är det du begär, o begär att säljaren lovar att det inte är högre mjukvara på den
    Jag hade öppnat i butik o testat

    Hjälpsam motivering: Jag har sån otur med saker jag köper att de inte fungerar när jag kommer hem, kan vi provstarta den och se att det är rätt modell o att den fungerar?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Mycket bra tips Pendragon.........men nu har jag kommit hem o allt.

    Kan alltid åka tillbaka iofs, men men...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Blev för nyfiken, det var FW 3.30.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sweet, grattis
    Måste nästan själv ta mig i kragen o köpa en slim jag med snart.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack Pendragon, jo trevligt med en slim och det lägre ljudet o så. Men fetisen och pianolacken går inte av för hackor.
    Nu får jag se vad jag ska göra med fetisen!?

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Behålla en o köra officiell mjukvara på o få stöd för 3D
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av svalboet Visa Inlägg
    Blev för nyfiken, det var FW 3.30.
    Som jag förstått det hela så har sony sedan 3.30 förbehållit sig rättigheten att själva automatiskt uppdatera din konsols mjukvara för att t.ex. täcka säkerhetshål eller att konsolen inte används så som sony menat att den ska användas.

    Finns det inte viss risk med all uppståndelse kring psjailbreak att sony faktiskt använder denna rättighet och uppdaterar samtliga nätanslutna konsoler till 3.42+?

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    Som jag förstått det hela så har sony sedan 3.30 förbehållit sig rättigheten att själva automatiskt uppdatera din konsols mjukvara för att t.ex. täcka säkerhetshål eller att konsolen inte används så som sony menat att den ska användas.

    Finns det inte viss risk med all uppståndelse kring psjailbreak att sony faktiskt använder denna rättighet och uppdaterar samtliga nätanslutna konsoler till 3.42+?
    Den myten fans kring Nintendo Wii med... Än så länge har de inte automatiserar uppdateringar o lär inte få göra det heller.
    Sony lär inte få göra så heller då det ( tänk i Other OS fallen ) begränsar användare...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Den myten fans kring Nintendo Wii med... Än så länge har de inte automatiserar uppdateringar o lär inte få göra det heller.
    Sony lär inte få göra så heller då det ( tänk i Other OS fallen ) begränsar användare...
    hms men har man version 3.30 så är man väl redan ganska begränsad? När det gäller firmwareuppdateringar så kan jag nog kategoriseras som grovt paranoid :-/

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mjo jag ligger på 2.60 på min ena Ps3, 3.15 på alla mina andra utom den jag testar med lite nu som kör 3.41 o jag ångrar bittert den uppdateringen nu när man släppt stöd för 3.15 för kul o leka gott gott
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    personligen uppdaterade jag ofta, jag har köpt en hel del spel på PSN, men nu får det vara nog. angående automatiska uppdateringar så är det rent praktiskt en omöjlighet. blockar man åtkomst till nätet från PS3:an och tar bort alla update pups så finns det ju ingen annan möjlighet att uppdatera fw'n.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Eller som med Jtaggade 360 blocka portar i routrar/brandväggar/Switchar ( layer 3 )
    Lättast, rycka lan kabeln o låta sin Ps3 glömma w-lanet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Tjena

    Har precis börjat sätta mig in i detta med att spela nerladdade ps3 spel.

    köpte mig en ATmega32u2 AVR USB och fick hämtat ut den idag, bara för att upptäcka att jag har fel FW

    jag har en 80gbs tjock ps3a med firmware 3.50.. så den är körd

    jag har därför satt ut denna på annons och kommer nu sälja bort den

    någon som köpt en PS3 slim nu i dagarna som kan säga mig vad det är för FW på den?

    var ska man köpa och så vidare för att vara så säker som möjligt på att den inte har 3.42 och uppåt

    kanske man ska knalla ner och köpa en redan i morgon eller ?? vågar man vänta mycket längre ? tänkte vänta tills den jag har nu är såld.. men vågar man ?

    någon som har kall fakta på när de nyare Fw kommer in i butikerna ??
    Last edited by janu4ri; 2010-10-27 at 02:16.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Jag köpte en slim 120gb och den hade 3,30 tror att 120gb är riktigt säkert att köpa om man hittar ngn.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okey, men hur är det med 160 och 320 gb modellerna då? de som finns på tex elgiganten!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    vet ej är osäker men köp en 120gb och sätt i större hd så gjorde jag

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag gjorde faktiskt en beställning på en 120Gb nu.. efter att ha ringt runt till olika leverantörer och fått ungefär samma svar (dvs. att deras senaste leverans var den 15-17e denna månaden)

    och att de inte har några 120gb inne.. bara 160 osv... så ringde jag till huvudlagret på GAME.se och fick reda på att de har 8st inne på lager FYSISKT. så jag är nu garanterad en 120Gb slim.

    så för er andra som letar.. där finns 7st kvar !

    pris: 2.908,00:- (inkl frakt)

    jag vågade inte vänta längre... Lycka till!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    vet ej är osäker men köp en 120gb och sätt i större hd så gjorde jag
    hur mycket fick du loss din för ?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. PSP Slim (jpn) OFW 4.01 -> CFW hjälp!
    By kekke2000 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 19:28
  2. hjälp med ny psp slim
    By BLACK HAWK in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 23:34
  3. hjälp med ny psp slim
    By BLACK HAWK in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:21
  4. custom på slim, hjälp
    By PiGGELiN in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 07:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •