Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: när kommer nästa sändning messiah?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sthlm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post när kommer nästa sändning messiah?

    när kommer nästa sändning messiah?
    några nyheter för oss som bokade dem lite senare än resten
    Jag beställde bara messiah och ingen montering kommer jag få vänta extra länge även nästa skeppning?
    muskler tack

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har fortfarande inte fått någon info om kommande leveranser. Och företaget jag handlar för vet att jag kommer skicka några hundra tusen för nästa order så fort dom ger mig klartecken...

    Hur det blir med beställda enstaka chip beror på när vi får de chip vi beställt. Vi måste tyvärr alltid prioritera våra egna monteringar eftersom teknikerna inte får sitta här utan jobb.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Solna, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Hansi:
    Do you have any of the 50 chips left? and how many PS2 do you have waiting for installation?

    The reason I ask is because one of them is mine and I was wondering if it will be completed soon
    Im an Australian living in Sweden

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question

    Hur många chip kommer i nästa beställning när du fått klartecken?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag väntar fortfarande på ytterligare 50 chip som jag betalt för flera månader sedan.

    När dom är på väg kommer vi beställa några hundra åt gången.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    Finns det nån bra förklaring varför leveranserna tar sån tid och informationen från leverantören är så dålig?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns väl några anledningar...

    Sony har orsakat en jävla massa problem för de inblandade. Det går inte att öppet hålla på med multi-x chip i england längre efter den fällande domen.

    En bugg i koden har krävt en del jobb att fixa.

    Det går långsamt med tillverkningen eftersom chipen inte programmeras direkt i fabrik, utan programmeringen görs mer eller mindre för hand med en enda programmeringsutrustning (som iofs klarar flera chip åt gången)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    Nästa sändning messiah chip kommer dem skilja sig något från den första leveransen ni fick?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vad jag förstått beror förseningen huvudsakligen på att man rättat till ett fel som göra att chipen inte fungerar på alla "v4" moderkort. Nästa sändning har alltså inte det problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    Tack för dem snabba svaren Hansi

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Post

    låter jävligt bra det där Hansi..så man slipper va orolig för att det ska strula med ens v4:a
    Take one's adversity Learn from their misfortune Learn from their pain Believe in something Believe in yourself Turn adversity into ambition Now blossom into wealth

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sthlm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    den som väntar på något gott... men det kommer alltid finnas monteringar hoppas bara att jag som beställt enstaka chip inte måste ge er 1000kr för monteringen bara för att överhuvudtaget få ett chip... det är lite jävligt
    muskler tack

Liknande diskussioner

  1. Nästa sändning...?
    By Cracky in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 23:58
  2. När kommer den stora prissänkningen??
    By Bill Rey in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-31, 22:33
  3. När kommer nästa leverans?
    By loko in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 18:22
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 12:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •