Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: USB Loader fungerar inte efter uppdatering.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Question USB Loader fungerar inte efter uppdatering.

    Hej Vänner,

    Jag har hjälpt några kompisar att softmoda sina maskiner. När jag gjprde det så var det 4.1E som gällde. Nu har två kompisar hört av sig att USB loader inte fungerar. Jag misstänker starkt att de har uppdaterat till den officiella 4.2E eller 4.3E. Vad kan man göra?

    Ska man köra om alla filer för softmod igen eller finns där någon snabbare lösning?

    Det finns tydligen en Firmware Updater v4.3b. Kan man köra den för att uppdatera till 4.3E on man hare softmodat och har 4.1E installerat. Så kanske man slipper jobbiga kompisar som uppdaterar fast man inte ska.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Hej Vänner,

    Jag har hjälpt några kompisar att softmoda sina maskiner. När jag gjprde det så var det 4.1E som gällde. Nu har två kompisar hört av sig att USB loader inte fungerar. Jag misstänker starkt att de har uppdaterat till den officiella 4.2E eller 4.3E. Vad kan man göra?

    Ska man köra om alla filer för softmod igen eller finns där någon snabbare lösning?

    Det finns tydligen en Firmware Updater v4.3b. Kan man köra den för att uppdatera till 4.3E on man hare softmodat och har 4.1E installerat. Så kanske man slipper jobbiga kompisar som uppdaterar fast man inte ska.
    Det ska gå att köra in alla custom ios och sådär igen, dock kan det om du/dom har otur ha blivit ngt fel som gör att det inte går längre, om du kör med Firmware Updater 4.3b uppdateras maskinen till 4.3 samtidigt som alla softmods ligger kvar, vissa flyttas dock till "nya" ställen

    Alternativt kan du köra med 4.3 softmodden direkt

    Om du har en bootmii backup kvar kan du även använda den till att återställa till 4.1 och köra om det hela igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Har dom fått 4.2 så är det bus enkelt att få tillbaka softmoddningen. Det finns bra guider för det.
    Men har dom istället fått 4.3 så är det lite jobbigare men det finns bra guider för detta.
    * hade dom HBC 1.0.7 eller senare så är det enkelt att återställa
    * hade dom Forwarder för USB loader (som pekar på en boot.dol som ligger på SD kortet) då är det enkelt.
    * Har dom chip (HBC under 1.0.6) så kan man använda en kopia av Indiana Jones (finns andra oxå). om inte chip så är det original som gäller.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Tack för era snabba svar.
    Jag har kollat på en av dom och den hade 4.2. Så jag gjorde om hela installationen enligt softmod guiden för 4.2. Och då fungerade det igen. Men det var inte bus enkelt och tog väldig tid.

    Riger du skriver att det är bus enkelt. Men jag kan inte hitta några guider. Har du något het tips?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Tack för era snabba svar.
    Jag har kollat på en av dom och den hade 4.2. Så jag gjorde om hela installationen enligt softmod guiden för 4.2. Och då fungerade det igen. Men det var inte bus enkelt och tog väldig tid.

    Riger du skriver att det är bus enkelt. Men jag kan inte hitta några guider. Har du något het tips?
    Det jag mest menade var att det är mycket enklare att göra en 4.2 än en 4.3.
    Och det tar "lång" tid att softmodda. Här är en bra guide
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 13:38
  2. WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning
    By fevzi in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 54
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 03:54
  3. Uppdatering angande loader
    By razor1394 in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:13
  4. Subs funkar inte efter uppdatering
    By Stilettsvennen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 18:37
  5. Dualshock och blowback fungerar inte längre efter messiah modifiering
    By solaris in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-26, 20:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •