Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Problem med brända spel. Är en uppdatering lösningen?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem med brända spel. Är en uppdatering lösningen?

    Har köpt mig en flashad och beggad 360 där jag har problem att få mina brända spel att fungera. Har tankat ner Fifa 10, forza 3, mafia 2 och testat bränna dessa utan resultat. Det står bara "Play DVD". Jag bränner med en Pioneer-brännare, har testat både Traxdata och Verbatim-skivor utan resultat trots att jag har följt de guider som jag har hittat (ändrat till SSv2 osv).
    Jag har kommit fram till att jag har en LiteOn-läsare om det är till hjälp.
    Kan jag på något sett se vilken flashning jag har och kan jag uppdatera denna på egen hand? Kan problemen ens bero på detta eller är det något annat?
    Som ni märker så är jag färsk på detta så håll till godo på facktermerna.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    troligen gammla firmware
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kan jag uppdatera detta själv utan att öppna boxen, och kan jag på något sätt se vilken version jag har just nu?
    Länktips till någon bra guide?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, du kan testa olika äldre spel för att se om den klarar wave 1, 2 eller 3... samt kan du testa med activate.iso för att se om det är 1.6 på firmware på den, för att uppgradera firmwaren måste du flasha om DVD-enheten på nytt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjenare!! Har nyss börjat bränna igen, har exakt samma problem som dig!! har inte bränt på 1,5 år men innan det så lyckades jag med alla mina bränningar.. nu är första gången jag misslyckats och jag har bara 2 skivor kvar. Måste verkligen lyckas bränna på dom två!! Hoppas någon har ett bra svar med bra hjälp , om du lyckas kan du väl berätta vad du gjorde!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Förmodligen uppgraderade han mjukvaran, kontrollerade .iso filer med ABGX360 innan och brände med rätt layerbreak i Img********* med Verbatim DVD+R DL skivor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, men ska jag uppgradera mjukvaran på brännaren eller? (kanske verkar trög men det får du stå ut med) sen måste allt gå igenom med abgx för att kunna spela utan att köra på internet? för min kontroll failade på någon grej, kan kolla upp det snart om det är så

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nicke_s93 Visa Inlägg
    Okej, men ska jag uppgradera mjukvaran på brännaren eller? (kanske verkar trög men det får du stå ut med) sen måste allt gå igenom med abgx för att kunna spela utan att köra på internet? för min kontroll failade på någon grej, kan kolla upp det snart om det är så
    Pendragon snackar nog främst om mjukvaran på DVD enheten i 360'n, om den är tillräckligt gammal (iXtreme 1.x) kommer den ha vissa säkerhetspärrar, om då spelen går långt utanför dessa spärrarna i värdena på SS, DMI etc. kommer spelet nekas att spelas upp, om du kör med senaste firmwaren (iXtreme LT) finns inte dom här spärrarna kvar, då är det fritt fram att köra vafan du vill offline...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    okej, men alltså.. jag chippade den för ungefär 1,5 år sedan.. om jag inte minns fel så la han in iXtreme 1.6 .. så hur ska jag göra för att lyckas bränna ett spel då? Kan länka vilken jag laddat ner och skriva vad som stod när jag körde filen i ABGX kollen
    om det är till någon hjälp?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nicke_s93 Visa Inlägg
    okej, men alltså.. jag chippade den för ungefär 1,5 år sedan.. om jag inte minns fel så la han in iXtreme 1.6 .. så hur ska jag göra för att lyckas bränna ett spel då? Kan länka vilken jag laddat ner och skriva vad som stod när jag körde filen i ABGX kollen
    om det är till någon hjälp?
    Du har inte fått den Chippad utan flashad, det är rätt stor skillnad

    Menne, du kan antingen be honom eller någon annan flasha om den med nyare mjukvaru version (iXtreme LT) eller så kan du köra activate.iso innan du kör igång spelen

    iXtreme 1.6 klarar upp till wave 3 utan activate.iso med activate.iso (måste köras INNAN andra spel varje gång du ska starta ett spel som är nyare än wave 3) klarar den ALLT som LT... men vill du slippa huvudvärken med att bränna Activate.iso rätt och dessutom hålla på byta skiva hela tiden när du ska spela nyare spel uppdaterar du till LT
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    okej haha ja brukar oftast säga chippat, även om det är fel! haha aja. Hur som helst, jag kan alltså inte bränna ett spel och bara spela det utan krångel om jag inte flashar om den?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär nej, du kan patcha om spelet till Wave 3 TROR jag och få det att fungera med 1.6, jag kommer inte ihåg hur det var med den biten... men det är lite trassel där med... då måste du manuellt uppdatera hela tiden och detta måste alltså göras på ALLA spelen som är Wave 3+

    Det går INTE att patcha ner spelen till Wave 2 och köra med 1.6, det är spärrat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    okej aja men då får jag väl ta och slå en signal till han som flashade den och se om det går att lösa med honom! Tack för hjälpen iallafall

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Update:
    Det var inga fel på bränningarna. Efter en uppdaterad flashning av PSXcare så fungerade allt som det skulle. *tumme upp*

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad bra! då har vi gjort vårat jobb med andra ord
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med brända spel
    By jogu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 16:40
  2. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  3. Problem med ps2 brända spel
    By fredma in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 00:54
  4. problem med med brända spel
    By Mankan in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 23:20
  5. Billigaste lösningen för att kunna spela Hongkong-silver spel?
    By Mooshie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 08:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •