Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vad innebär LIVE ban?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Vad innebär LIVE ban?

Köpte ett begagnat Xbox 360 Elite av en polare. Den kräver en skiva som jag måste köra före varje spel jag sätter i, nån aktiverings skiva. Han säger att det är iExtreme 1.6 som den är flashad med.

Jag har ingen nätverkssladd i och spelar därför aldrig live och det har han aldrig gjort heller. Kan man bli bannad av nya spel och därför måste patcha dem innan man bränner dem och kan spela?

Spelar det någon roll om man blir Live-bannad i övrigt? Kan flashningen tas bort via någon uppdatering från spelen? Eller har Microsoft fixat något som gör det möjligt att upptäcka brända spel och därav gör konsolen värdelös?

För jag skiter egentligen i Live då jag har en PS3 som jag köper de spel jag gillar och bara provar spel på Xbox360n. Vill bara kunna spela mina backuper utan att oroa mig för att få någon uppdatering som gör min konsol original!

Ursäkta om det vart mycket svammel men hade Chivas Regal på besök tidigare på kvällen!

Tacksam för svar!

Mvh
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Eggan Visa Inlägg
    Köpte ett begagnat Xbox 360 Elite av en polare. Den kräver en skiva som jag måste köra före varje spel jag sätter i, nån aktiverings skiva. Han säger att det är iExtreme 1.6 som den är flashad med.

Jag har ingen nätverkssladd i och spelar därför aldrig live och det har han aldrig gjort heller. Kan man bli bannad av nya spel och därför måste patcha dem innan man bränner dem och kan spela?

Spelar det någon roll om man blir Live-bannad i övrigt? Kan flashningen tas bort via någon uppdatering från spelen? Eller har Microsoft fixat något som gör det möjligt att upptäcka brända spel och därav gör konsolen värdelös?

För jag skiter egentligen i Live då jag har en PS3 som jag köper de spel jag gillar och bara provar spel på Xbox360n. Vill bara kunna spela mina backuper utan att oroa mig för att få någon uppdatering som gör min konsol original!

Ursäkta om det vart mycket svammel men hade Chivas Regal på besök tidigare på kvällen!

Tacksam för svar!

Mvh
    För att spelen skall vara livesäkra måste dom ha SSv2 (wave 3+) samt Splitvid

För att konsollen ska vara Livesäker måste du uppdatera till iXtreme LT

Liveban är inte så farligt egentligen då du fortfarande kan spela dina spel utan problem, det ända du inte kan göra är alltså att gå ut på live, i november 2009 banvågen la MS till en liten grej dom fick backa från med bans; dom låste profilerna till bannade konsollen (xboxen gör det automatiskt efter ban!) samt tog bort möjligheten att installera spel till hårddisken, jag vet inte hur det är numera, men borde inte vara några sådana problem längre, vi på PSXCare kan låsa upp låsta profiler åt dig om du vill det, dock innebär detta en risk för profilban eftersom vi ändrar vissa saker i profilen för att få den att fungera på andra konsoller igen)

Flashningen kan ALDRIG tas bort genom en uppdatering från spelen, däremot kan dom ändra massa grejer på konsollen som gör att dom kan upptäcka att konsollen är flashad (t.ex. som dom gjorde i november 2009 banvågen, då la dom till möjlighet att se skillnad i responstid på DVD'n)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jo det kan stämma, uppgraderar du till LT så slipper du den skivan

Inte om du inte stoppar in den ( nätvkerssladden ) Lite svårt för Ms att hitta info om en box som inte handskakar med dem o skvallrar info eller hur
    Man bör kontrollera spel "alla spel även vänners som säger att de är ok!" med ABGX360 innan man bränner eller spelar och givetvis efter bränning.
    Det minskar chansen att bli utkastad.

Om Ms hade remote flashat 360 läsare hade man sluppit öppna maskiner för att flasha dem inom kort de skulle aldrig skjuta sig i foten på det viset.
    Blir konsolen bannad kommer du inte ut på live helt enkelt och all garanti upphör.

Ingen risk.

Tacksam för svar!

Mvh
    Aah, chivas Gott till marinad för grillbitar *skratt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Så egentligen kan inget hända mer än Live ban, men det spelar ingen roll för mig då jag aldrig kommer att använda konsolen online.

För att vara säker på att undvika strul så kör man ABGX360 för att ändra wave till tidigare wave så som 3!

Tusen tack för svaren Swizzy och Pendragon. Nu känner jag mig glad igen!

(och jisses vad min signatur var gammal )

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    För att vara säker på att undvika strul så kör man ABGX360 för att ändra wave till tidigare wave så som 3!
    Nja, jag skulle aldrig rekommendera att nedgradera eller patcha sönder spelskivor ifall man lånar ut dem till vänner eller bestämmer sig för att köra live en dag, lite slöseri o jämförbart med att äga en ny fräck sportbil o köra med gamla torra däck där man ser corden sticka ut... funkar ett tag tills det går jävligt snett *skratt*

ABGX kontrollerar man så allt står rätt till helt enkelt. L
    Jämför en korrekt patchad skiva med en GPS mjukvara, att din 360 är en GPS enhet och att minneskortsläsaren ( DVD´n ) bara tar emot kartor från minne.. IXtreme LT struntar i om det är korrekt livepatchade spel man kör o du kan köra vilka skivor du vill kontra förr i tiden då man var tvungen att signera skivorna korrekt ( se till att stealthpatchar var korrekta )

Nu har du mer ansvar för att DVD enheten inte har det, så det är upp till dig o kontrollera skivorna helt.

Kontrollerar du skivorna med ABGX och har en LT mjukvara på din DVD läsare kan du jämföra det med att lägga in laser o fartkontrolls data på en GPS så du vet nrä det är dax att sakta in för o inte bli fotad eller lasrad
    Dock kan farbror blå byta plats o det jämförs med att man kör live på egen risk o inget är 100% livesäkert

Ja jag vet... jag är en mästare på dumma paralleller

Tusen tack för svaren Swizzy och Pendragon. Nu känner jag mig glad igen!
    N/P vi är ju här för att hjälpa varandra
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nja, jag skulle aldrig rekommendera att nedgradera eller patcha sönder spelskivor ifall man lånar ut dem till vänner eller bestämmer sig för att köra live en dag, lite slöseri o jämförbart med att äga en ny fräck sportbil o köra med gamla torra däck där man ser corden sticka ut... funkar ett tag tills det går jävligt snett *skratt*

ABGX kontrollerar man så allt står rätt till helt enkelt. L
    Jämför en korrekt patchad skiva med en GPS mjukvara, att din 360 är en GPS enhet och att minneskortsläsaren ( DVD´n ) bara tar emot kartor från minne.. IXtreme LT struntar i om det är korrekt livepatchade spel man kör o du kan köra vilka skivor du vill kontra förr i tiden då man var tvungen att signera skivorna korrekt ( se till att stealthpatchar var korrekta )

Nu har du mer ansvar för att DVD enheten inte har det, så det är upp till dig o kontrollera skivorna helt.

Kontrollerar du skivorna med ABGX och har en LT mjukvara på din DVD läsare kan du jämföra det med att lägga in laser o fartkontrolls data på en GPS så du vet nrä det är dax att sakta in för o inte bli fotad eller lasrad
    Dock kan farbror blå byta plats o det jämförs med att man kör live på egen risk o inget är 100% livesäkert

Ja jag vet... jag är en mästare på dumma paralleller

N/P vi är ju här för att hjälpa varandra
    Jag är 26 år och alltid pysslat med konsoler men nu känns det lite som att huvudet börjar ge upp. Det känns på tok för krångligt bara för att köra ett spel.
    Vad är det värsta som kan hända om man bara bränner ut spel rakt upp och ner och kör?
    Förutom att bli bannad från att spela online, handla online och hänga med polare... vad går jag mer miste om? Att Microsoft kan spärra min profil så jag inte kan spara längre låter ju helt sjukt.

Men bottom line kan backup spelen göra något så att jag inte kan spela (och spara) backup spel? Live delen skiter jag helt i!

Och jag älskar dina "dumma paralleller", ger mig lite ljus i vardagen!

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag är 26 år och alltid pysslat med konsoler men nu känns det lite som att huvudet börjar ge upp. Det känns på tok för krångligt bara för att köra ett spel.
    Vad är det värsta som kan hända om man bara bränner ut spel rakt upp och ner och kör?
    Förutom att bli bannad från att spela online, handla online och hänga med polare... vad går jag mer miste om? Att Microsoft kan spärra min profil så jag inte kan spara längre låter ju helt sjukt.

Men bottom line kan backup spelen göra något så att jag inte kan spela (och spara) backup spel? Live delen skiter jag helt i!

Och jag älskar dina "dumma paralleller", ger mig lite ljus i vardagen!
    Du blir inte profilbannad om du inte fuskat o patchat spel så du får fler vapen, blir odödlig etc.
    Konsol-ban påverkar inte profiler utan låser60 enheten från Livetjänsten o framtida uppdateringar via internet, men inte via skivor.

Du kan spela precis som vanligt, men inte kunna titta på DivX filmer via nätverk eller spela mot vänner online.

Dum jämförelse för ditt lystmäte: Polisen stoppar dig o drar in ditt körkort o du måste bärga bilen från plats, du väntar tills de åkt o kör vidare
    Sen kör du bilen på inhängnat område o då behöver man inget körkort då det är din mark o din bil o ditt ansvar

Jämfört med att MS ( Polis ) spärrar dig ( tar ditt körkort ) och du får fortsätta spela ( köra ) men inte med alla andra ute på motorvägen
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du blir inte profilbannad om du inte fuskat o patchat spel så du får fler vapen, blir odödlig etc.
    Konsol-ban påverkar inte profiler utan låser60 enheten från Livetjänsten o framtida uppdateringar via internet, men inte via skivor.

Du kan spela precis som vanligt, men inte kunna titta på DivX filmer via nätverk eller spela mot vänner online.

Dum jämförelse för ditt lystmäte: Polisen stoppar dig o drar in ditt körkort o du måste bärga bilen från plats, du väntar tills de åkt o kör vidare
    Sen kör du bilen på inhängnat område o då behöver man inget körkort då det är din mark o din bil o ditt ansvar

Jämfört med att MS ( Polis ) spärrar dig ( tar ditt körkort ) och du får fortsätta spela ( köra ) men inte med alla andra ute på motorvägen
    Haha otroligt underhållande post
    Nu har du förklarat på alla möjliga sätt. Uppskattar att du tagit dig tid och väglett mig genom mörkret!
    Tusen tack!

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Liknande diskussioner

1. Vad innebär det att chippa?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 18:26
  2. Vad innebär banningen?
    By mumintrollet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:55
  3. Vad innebär security level = High
    By damon_II in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 12:19
  4. Vad innebär 480i,p, 720i,p, 1080i,p ?
    By Morphem in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:55
  5. Låsa en hårddisk i PC:n? Vad innebär det egentligen att låsa en HDD?
    By Bateman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner