Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Abgx 360 fråga.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18

Abgx 360 fråga.

Hej,

Har en iso fil och testade med abgx360 får ett fel meddelande. Är det nånting man ska vara oroligt för?

Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
    Video partition does not match known data (could be corrupt or a new wave not
    seen before)

Stealth status is uncertain

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Alla fel bör man dra öronen åt sig, kika i tråden som rör FAW för 360 eller abgx360 support tråden så ser du vad folk ger för tips gällande felkoder o manuella patchningar vid högre wave än abgx klarar i dagsläge.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,

Har en iso fil och testade med abgx360 får ett fel meddelande. Är det nånting man ska vara oroligt för?

Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
    Video partition does not match known data (could be corrupt or a new wave not
    seen before)

Stealth status is uncertain
    6th Wave - Video_E2FA3A26.rar - 76 MB <--- Video CRC stämmer med Wave 6, min källa: http://abgx360.net/download.html
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Fattar inte. Jag laddade ner filen och lade filen under StealthFiles folder men fungerade inte heller....

Extract Video_E2FA3A26.iso to your StealthFiles folder.

jag testade om med abgx och får jag samma fel. Vad har jag gjort för fel. Jag kör windows 7. Varför ändras inte felet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Fattar inte. Jag laddade ner filen och lade filen under StealthFiles folder men fungerade inte heller....

Extract Video_E2FA3A26.iso to your StealthFiles folder.

jag testade om med abgx och får jag samma fel. Vad har jag gjort för fel. Jag kör windows 7. Varför ändras inte felet?
    det är inget fel på ISO'n, felet ligger i att ABGX360 inte stödjer Wave 5 och 6, det finns en modifiering av ABGX360 som snurrar runt på nätet som gör det, det ända som egentligen inte stödjs av ABGX360 är att den inte känner igen värdet, man får alltså kollat Video CRC värdet manuellt och jämföra... tittar du på det du tidigare skrev ser du att det står "E2FA3A26" på ett ställe (efter Video CRC) det betyder att det är Wave 6 spel och det ser du i listan med nedladdningar som jag länkade till, kollar du i ABGX360 databasen: http://abgx360.net/verified.php och letar efter ditt spel står det vilken Wave spelet ska ha, om det är Wave 6 för just det här spelet vet du att allt stämmer förutsatt att resten stämmer...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    ok Man får hoppas allting är schysst. Man vill inte bli bannad från live ju. TACKAR!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok Man får hoppas allting är schysst. Man vill inte bli bannad från live ju. TACKAR!
    Det e svårt för mig o hjälpa dig säga om det är safe eller ej på live baserat på den infon du gett oss so far... för att kunna säga om den är safe eller ej måste vi ha hela loggen...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. www.abgx.net. 403, access denied
    By Fruktmoasen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 11:59
  2. ABGX. Farcry 2 UNCUT
    By Greim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 21:10
  3. abgx gamesbydate
    By ZtingRay in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 09:57
  4. abgx verification failed - Street Figther IV