Behöver lite hjälp med nätverket på mitt bannade xbox 360.
Lite bakgrundshistoria, ca. 4 månader sedan kunde jag streama musik och bilder via wmp helt utan problem (xp dator) och lana på gammalt hederligt sätt. Xboxet hittade datorn och de andra boxarna och vice versa helt utan krångel. Sedan dess har jag inte försökt streama musik eller lana, förrän idag. Tänkte lana Halo: Reach med ett par polare men mitt xbox gick inte att hitta, varken med en korsad kabel eller via en switch/hubb/router, och den hittade inte de andra boxarna eller något nätverk. Sedan prövade jag streama musik från datorn (som funkade klockrent förut) men boxen hittade varken datorn eller nätverket och datorn hittade inte boxen.
Sen dess att det funkat (4 månader sen) har det hänt lite grejer med boxen. Brorsonen tappade den på ett stengolv så att lasern pajade, bytte ut den på psx , och så har jag uppdaterat till 9199 dashen.
Det fanns inga synliga skador på nätverksingången så jag vände mig till min vän Google och sökte efter nätverks problem på bannade boxar med 9199 updaten men har inte hittat något. Så jag har dragit slutsatsen att nätverksdelen i boxen gick sönder när brorsonen tappade den, förhoppningsvis inte .
Någon som har några bra tips och råd som kan hjälpa denna arma finne?
Bookmarks