Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nätverkskrångel med nya 9199 dashen? Eller eventuellt en trasigt nätverksenhet...

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0

Nätverkskrångel med nya 9199 dashen? Eller eventuellt en trasigt nätverksenhet...

Behöver lite hjälp med nätverket på mitt bannade xbox 360.

Lite bakgrundshistoria, ca. 4 månader sedan kunde jag streama musik och bilder via wmp helt utan problem (xp dator) och lana på gammalt hederligt sätt. Xboxet hittade datorn och de andra boxarna och vice versa helt utan krångel. Sedan dess har jag inte försökt streama musik eller lana, förrän idag. Tänkte lana Halo: Reach med ett par polare men mitt xbox gick inte att hitta, varken med en korsad kabel eller via en switch/hubb/router, och den hittade inte de andra boxarna eller något nätverk. Sedan prövade jag streama musik från datorn (som funkade klockrent förut) men boxen hittade varken datorn eller nätverket och datorn hittade inte boxen.

Sen dess att det funkat (4 månader sen) har det hänt lite grejer med boxen. Brorsonen tappade den på ett stengolv så att lasern pajade, bytte ut den på psx , och så har jag uppdaterat till 9199 dashen.

Det fanns inga synliga skador på nätverksingången så jag vände mig till min vän Google och sökte efter nätverks problem på bannade boxar med 9199 updaten men har inte hittat något. Så jag har dragit slutsatsen att nätverksdelen i boxen gick sönder när brorsonen tappade den, förhoppningsvis inte .

Någon som har några bra tips och råd som kan hjälpa denna arma finne?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Bannade boxar brukar innebära Inget live, inget filmtittande via nätverk... ingen möjlighet att hämta ny Div-X codec heller för den delen.
    Du får nöja dig med att spela film via DVD funktionen ( DVD film ) och får du igång Div-X via usb hårddisk eller minne är ju det ett alternativ.

Mjukvaror innan 9199 låste HDD ( Crippölade ) vid banning, detta backade MS på till 9199 pg.,av reglement i EU domstol etc.
    jag har för mig att du måste vara inloggad på en profil via live via 9199 för att kunna kika på Div-X filmer...
    Och är man bannad går ju inte det.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    Jo jag vet, men jag var bannad för 4månader sen när det funkade skitfint också, så det måste nästan vara antingen 9199 updaten eller trasig hårdvara och streamandet av film och musik spelar ingen roll för mig, det är system linkandet/lanandet som är det viktigaste.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Systemlink ska fungera även på bannad maskin, provat med olika kablar så att det inte är något fel där, ett annat tips är att prova att koppla kablarna på olika vis genom din router/switch, för att då utesluta det som trolig orsak till felen, nätverk är ett j*vla pyssel ibland
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    Jo det har funkat skitfint tidigare (då var den också bannad) men nu vill det absolut inte funka har prövat minst 6 olika kablar via tre olika switchar och routrar och samtilga portar på dessa, samt ett par korsade kablar. Men ingenting händer kom på en sak till nu när jag satt och funderade på vad som kan vara fel. Min förra router gick sönder när blixten slog ner för någon månad sen, och xboxet var då kopplat till den, kan det varar så att den har blivit rökt då? Det känns väldigt logiskt för det var runt den tiden det slutade fungera, om inte exakt då t.o.m., minns inte riktigt exakt när :/ hur svårt är det att byta nätverksenhet på ett xbox? Det kan väl inte vara helt omöjligt för en amatörtekniker som man är, eller? Vad skulle det i annat fall kosta att lämnar in den hos psxcare, med en fräsch nätverksenhet från ett andra xbox, bara monteringen alltså i sånt fall?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, det kan vara vad som helst som pajat isåfall, vet du om USB porten bak också är paj? om inte är det troligen nätverkschippet som fått sig en rejäll kyss...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    USB porten bak fungerar som den ska. Är det nätverkschippet som är sönder då troligen? Som sagt, vad skulle monteringen/installationen kosta av en ny nätverksdel hos er? (Jag tar med en fungerande nätverksdel dvs.)
    Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Blir nog billigare för dig o bara köpa en ny box
    Använd inte den i nätverk eller om du nu måste o vill prova kan du alltid köpa en Wi-Fi dongel ( Deras svarta elelr gamla långsamma vita ) begär öppet köp o prova helt enkelt.

Fungerar det med Wi-Fi dongeln på din trådlösa router är det billigare än att mecka o grotta sig.

för ungefär hälften mer pengar får du en ny enhet så... ditt val
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm, Norrort
    Respekt
    0
    Haha helvete nu fick jag en E74 också... Måste nog pensionera gamla Bettan tyvärr. Men tack för all hjälp riktigt nice!
    Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ingen fara
    Stengolv och problem med överspänningar brukar tendera i att man får köpa nytt.
    Tur för dig att du inte bränt din HDMI port på din TV eller annan port om du ansluter med andra kablar bara, då hade det blitt dyrt för pappa.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 13:15
  2. Nätverkskrångel i XBMC
    By maRiaChii in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:47
  3. Chippet trasigt eller dåligt bios?
    By roobban in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 10:08
  4. använda en nätverksenhet med en usb adapter?
    By Ganon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 23:39
  5. Trasigt nätverkskort eller?
    By wicked_s in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-19, 09:16

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner