Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Ny backup loader - Kopiera spel från USB HDD till Interna HDD:n!

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Testade OpenBM nyss för skojs skull, och råkade trycka på R2 och då ändrades de till patch mode, så du kanske ska testa med de?
    det är det jag har gjort, men då startar inte spelet alls istället.

    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Så nu har en lösning dykt upp äntligen Ett nytt program som fixar så du får åtkomst till filerna även i "patched mode".

    Man installerar programmet på sin PS3 och för sen över de spel till den interna som man har problem med (om de redan inte är där) och därefter
    kör man programmet. Bilden blir svart ett par sekunder (beroende på hur mycket spel du har i katalogen) och sen kommer du tillbaka till början
    och de är bara köra tex F1 i "patched mode" utan problem

    Det programmet som finns ute är dock bara till LAUN12345 katalogen (gamla Backup Manager) fast ändrade lite i koden så det finns en till OMAN
    också ifall ni använder Open Manager istället.

    Skicka PM med email om ni vill ha filerna för jag vet inte ifall vi får lägga upp dem som länk här.
    vad heter det för nåt? jag googlar gärna lite innan jag pillar med det.

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    fixpermissions.pkg
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack Tjurig! Du hjälpte till att få igång F1, helt suveränt.

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Om man nu råkar repa sin dvdskiva så man inte längre kan göra en backup av den, finns det då möjlighet att få tag på spelet online någonstans eller är PSJailbreak fortfarande för nytt för detta?

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Man kan alltid slipa dem om repan ligger på undersidan, ovansidan ligger det ett lager aluminiumfilm på som hjälper till att reflektera ettorna o nollorna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Kan någon förklara kort: om jag instalerar Open Manager, kan jag spela de spel som ligger i LAUN12345 (eller vad den nu heter) katalogen under GAMEZ? Eller måste jag föra över de till en ny mapp med t.ex. file manager?

    Sorry har inte hängt med senaste veckorna då jag inte haft en TV men skafade en idag... hittade inte svar på detta någon annan stans =/

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Om du har vanliga backup manager installerat och har dina spel i Laun så kommer open manager fråga vid första starten ifall du vill använda den mappen till dina spel...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Tack, har fixat OM 1.16 nu och hermes v3, skön uppgradering från sunkiga BM, nu ska jag testa hur det är att backa upp skiva också. ^^

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Finns nu också Open BackupManager 1.17

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    Unhappy Spelen startar inte

    Har installerat Open Loader 1.16 och använder ps3key spelen syns i listan men startar inte upp utan man kommer till ps3 start menyn igen

    Är samma sak med Backup Manager

    Har dumpat orginalspel på HDD och kopierat till USB från nätet

    Vad kan vara fel ?

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    När man startar ett spel i någon Manager så blir du skickad till baka till huvudmenyn och det är som det ska. Hoppa sen upp till menyvalet där du har din instoppade
    skiva och förhoppningsvis står det att du har spelet du valde i managern där
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Nu fungerar det prefekt tackar

    Nästa steg blir att köpa switch så man kan ftpa :]

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hej,

    Ok kan ni bara lätt sammanfatta för oss nya på det här med Jailbreak...
    Jag har nu bara kört med backup manager och PS3 Ftp server 1.2 för att spela och kopiera över till min interna disk.

    Vad vill man använda och varför ?
    man pratar om hermes 3 och Open backup manager etc?
    hepp och tack!

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    principen är samma sak. hermes 3 har lite fler funktioner men är så vitt jag vet inte så stabilt. olika managers skiljer mest i utseende, rent funktionellt finns det ingen anledning att byta imo.

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Är det lugnt att ha både Backup Manager 1 och andra typ Open Manager installerade samtidigt?
    Är mycket nöjd med BM1 men tycker att vissa funktioner saknas som finns i OM.
    OM i sin tur skall visst vara instabil så det verkar som om man kan behöva flera samtidigt.
    Såg att det fanns ytterligare manager med coverflow osv, så kanske man vill ha flera olika, eller i alla fall testa dem.
    Läste någonstans att Open Manager raderade alla spel i LAUN om man avinstallerade den.
    Är det något annat som kan krocka mellan olika managers?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Olika program ligger i olika mappar därmed kan du ha olika program med liknande funktioner utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Har installerat OM1.6 och valde LAUN som katalog för backup´s. Skönt att slippa stoppa i/ta ur skiva vid boot, glömde den fan varje gång och kom inte på det förren jag satt ner i soffan=).
    Har läst tidigare på olika forum att Opem Manager raderar backup-katalogen vid avinstallation.
    Gäller detta även om man valt LAUN eller det är endast då man valt OMAN, så att avinstallationen tar bort allt som programmet skapat vid installation?
    Gäller samma sak om man installerar ny version av OM, det har ju kommit en 2.1 nu med nyttiga funktioner, men vill ju inte bli av med hela biblioteket.
    Orkar dåligt med att ta backup till extern HDD som säkerhet heller.
    Om man genom Blackbox FTP går in och tar bort OM, aktiveras då programmets avinstallationsfunktion eller den bara raderar själva katalogen med programvaran?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Nu är det så att jag redan hade open manager inlagt innan jag började med att köra över spel via ftp. OpenManager ser inte spelen som ligger i LAUN12345/GAMEZ och backup manager ser inte de med OM dumpade spelen. Vart ska spelen FTP:as för att ses av OM?

    Edit: Genom L1+start kan man switcha mellan OMAN- och LAUN-mappen.....
    Last edited by Krissttoffer; 2010-11-22 at 19:45.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Kopiera tillbaka backup till C???
    By Lanne76 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:42
  2. Kopiera spel från skiva till PC
    By superius82 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:33
  3. Kopiera spel från HD
    By xboxen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 19:57
  4. Kopiera spel/filmer från pc till xbox och xbox till xbox!
    By Kalle112 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 02:26
  5. hur kopiera spel från xbox till hårddisk??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-31, 23:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •