Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 48

Diskussion: Ny backup loader - Kopiera spel från USB HDD till Interna HDD:n!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17

    Ny backup loader - Kopiera spel från USB HDD till Interna HDD:n!

    Tänkte bara tips om Open Manager.

    Kör en paste med Open Manager v1.0 Features:

    -------------------------------------------------

    * Supports up to 512 items from two USB devices, internal hdd and blu-ray.
    * Ability to copy games from bdvd to hdd0 or USB’s, from hdd0 to USB’s or from USB’s to hdd0. It is done asking to you the destination device. It use uses asynchronous reading and writing for fast copy.
    * Special support for big files in FAT: it splits files >= 4GB using .666xx fragments (if the file is name.ext, the file splits as name.ext.66600, name.ext.66601,…). This file is not bootable and it is marked using ‘_’ as folder prefix. The file is joining when you copy it to hdd0 device.
    * Automatically finds the path of the games and asks to you about it. In other case, if the Open Manager is installed in the hdd0 creates one. You can change it pressing L2+START later.
    * Including checking game option (pressing L1). It displays information about the files, size, splits or big files, if it have one.
    * Support for Homebrew: you can creates “homebrew” folder in root USB FAT device and put here others folders with an EBOOT.BIN (.self format) and one ICON0.PNG. Also you can use the internal hdd0. Homebrew is launched directly and receive the path in argv[0].
    * FTP support to upload homebrew: open_manager uses “OMAN46756″ as user, by default. I recommend flashfxp to use it, because FTP support is not very good…

    Notes:

    * Open Manager works with Hermes payload update. So,if you return from game list, apps_home can launch gamaes without one disc (some games don’t work without any disc), but if you return from Homebrew, apps_home works from usb000.
    * You can modify the program as you want, but please, make public the source code.
    -------------------------------------------------

    Prövade precis och fungerar sjukt bra. ett tipps bara! :P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Open Manager är en all in one app
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Nu börjar det likna något! Snabbare att föra över spelen till extern hdd och sedan skicka över det i 25-30mb/s till interna hdd, än att göra det via FTP. Jävlar, vad jag ser fram emot att få min PS3KEY nu. Nu gäller det bara att jag får tummen ur röven och installerar min nya samsung 2,5" 500GB (SAMSUNG SPINPOINT M7 500GB 2.5# 5400RPM SATA/300 8MB, Tillv. art. nr. HM500JI) brevid mig.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Nu börjar det likna något! Snabbare att föra över spelen till extern hdd och sedan skicka över det i 25-30mb/s till interna hdd, än att göra det via FTP. Jävlar, vad jag ser fram emot att få min PS3KEY nu. Nu gäller det bara att jag får tummen ur röven och installerar min nya samsung 2,5" 500GB (SAMSUNG SPINPOINT M7 500GB 2.5# 5400RPM SATA/300 8MB, Tillv. art. nr. HM500JI) brevid mig.

    montera in den o säg till om den kickar igång med normal PS3 boot så lägger jag till den i vår lista över kompatibla hdd´s
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ny version ute av denna som ska fixa styrproblemen i vissa spel (SF4, F1 2010)
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    montera in den o säg till om den kickar igång med normal PS3 boot så lägger jag till den i vår lista över kompatibla hdd´s
    Oj oj, pendragon nu är du glömsk! Jag köpte hdd efter ditt tips på teensy 2.0 tråden. Så jag tar för givet att den ska fungera utan problem.


    "*********TIPS 4 Hårddiskar som fungerar i Ps3or*******************

    Nu när det börjar bli intressant att stoppa i större 2,5" S-ATA diskar i sina Ps3 enheter för att kunna starta egenkodade och osignerade applikationer så spo memulatorer etc. så tänkte jag samla lite information om vad för diskar våra kära forumanvändare fått igång på sina Ps3or
    Vet ni fler diskar som fungerar så kasta ett inlägg så lägger jag till infon nedan.

    500GB Samsung 5400 rpm Modell: HM500Ji ( 8Mb Cash ) *
    640GB Samsung 5400 rpm Model: HM641JU/ASU

    *Dessa stoppar vi in åt våra kunder när deras intern diskar gått sönder o vi får i uppgift o återställa systemet till spelbart skick."
    Last edited by Lillejan; 2010-10-01 at 14:18.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    jag är inte så glömsk, hade inte memorerat modellen i skallen bara
    Står den med i listan har vi testat dem själva, de är förövrigt de standard 500Gb vi kastar i åt kunder som inte kör Jailbreak så de borde funka fint för annat med

    Enda man skall hålla koll på är kompabilitetslistan som jag såg igår hade blivit nerplockad från google spreqadsheet sidan...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Den senaste versionen 1.13 finns att plocka hem här
    http://www.psx-scene.com/forums/atta...9&d=1285931615

    Version 1.2 är under utveckling och ska enligt utvecklaren själv ha otroliga möjligheter, vad nu det kan vara?

    Edit: Tänkte vara extra snäll och posta change log för versionerna

    Games that are fixed with Open Manager v1.1 patched mode
    -------------------------------------------------
    1- Street fighter 4.
    2- Super street fighter 4.
    3- Eye Pet move
    4- F1 2010 (I don't have it, but half the reports says it's working, others said not working, and I'm already getting sick of it , maybe there are different region releases for this game )
    5- NBA 2K11.
    6- White Album (a Japanese visual novel/game)
    7- Racket Sports move


    v1.12 changelog
    --------------------
    - Added "patched mode"/"Normal mode" labels to the top-right corner of the game-title screen.

    - game names will always show correctly after switching to "Normal mode".



    v1.13 changelog
    --------------------
    - The first state of the label is now corrected, as it was showing normal mode on start.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Någon som har den färdig paketerad??

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av henkens Visa Inlägg
    Någon som har den färdig paketerad??
    kolla dina privata meddelanden....

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Får inte F1 att funka för slår jag över till patch mode så hittar inte den eboot.bin filen
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Hittat den färdig packade.
    Väntar med spänning på 1.2 nu.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Får inte F1 att funka för slår jag över till patch mode så hittar inte den eboot.bin filen
    F1.2010.EUR.JB.PS3.READNFO-BlaZe

    remember to:
    DELETE ALL F1 GAME DATA in console before, and run it using
    PATCH MODE.ONLY WORKS FROM INTERNAL HD

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Efter lite forskning i mitt problem så beror det på att man kör över spelet genom ftp så sätter den fel rättigheter på katalogerna du för över
    när man kör "patched mode". Hermes ska tydligen släppa en ny psgroove ikväll som ska fixa problemet
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    hmmm , går det på något sätt att lägga över spel (typ tekken 6) som över 4gb stora (delfiler) på en extern hårddisk och sedan med hjälp av open manager föra över till den interna?
    hoppas ni fattar vad jag menar....
    Thank you guys!!

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    hmmm , går det på något sätt att lägga över spel (typ tekken 6) som över 4gb stora (delfiler) på en extern hårddisk och sedan med hjälp av open manager föra över till den interna?
    hoppas ni fattar vad jag menar....
    Thank you guys!!
    kan detta vara det du söker?

    http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...es-113482.html

    "This little tool lets you split the BIG files (bigger than 4GB) in your games on your PC, so that you can use them with Open Manager 1.0 for the ps3."

    /LD

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    kan detta vara det du söker?

    http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...es-113482.html

    "This little tool lets you split the BIG files (bigger than 4GB) in your games on your PC, so that you can use them with Open Manager 1.0 for the ps3."

    /LD
    Precis vad jag sökte!! du är underbar...(nu blir det till att läsa på hur man använder programmet)

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    Precis vad jag sökte!! du är underbar...(nu blir det till att läsa på hur man använder programmet)
    hmmmm programmet skriver: found 0 big files to split.
    tryckte på: split big files too .666xx (kanske nått mer man skall göra?)
    tacksam för all hjälp. (provade med alla filer i mappen: GAMEZ)

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Har själv inte testat det programmet själv så egentligen ska jag väl inte yttra mig ;-)

    Så en dum fråga kanske ^^ Men kan det vara så att du helt enkelt inte hade några filer större än 4GB i GAMEZ mappen?

    /LD

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    Har själv inte testat det programmet själv så egentligen ska jag väl inte yttra mig ;-)

    Så en dum fråga kanske ^^ Men kan det vara så att du helt enkelt inte hade några filer större än 4GB i GAMEZ mappen?

    /LD
    man är ju inte riktigt med i matchen....nu när jag HAR PACKAT UPP tex tekken 6 , och kört den i opensplit så blir den "nya" mappen 6gb större (än den var som uppackad).
    testar att föra över hela mappen till en fat32 formaterad usb-sticka (som är på 32gb) , efter bara att några kb är överförda säger den till mig att enheten är full , vad kan det bero på?.
    har lagt över en massa spel som inte har filer som är 4gb stora utan problem (fast själva spela kan vara mycket större en 4gb) , nån som har en enkel förklaring?
    tack på förhand.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    man är ju inte riktigt med i matchen....nu när jag HAR PACKAT UPP tex tekken 6 , och kört den i opensplit så blir den "nya" mappen 6gb större (än den var som uppackad).
    testar att föra över hela mappen till en fat32 formaterad usb-sticka (som är på 32gb) , efter bara att några kb är överförda säger den till mig att enheten är full , vad kan det bero på?.
    har lagt över en massa spel som inte har filer som är 4gb stora utan problem (fast själva spela kan vara mycket större en 4gb) , nån som har en enkel förklaring?
    tack på förhand.
    hmmm det löste sig (det var "bara" att gå in i mappen och ta bort filen som var större än 4gb)
    ÄNTLIGEN KAN JAG KÖRA TEKKEN6!!

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Open Backup Manager uppdaterad (en liten en)

    Citat Original inlägg av interweb
    v1.14 changelog
    -------------------
    It's a minor update
    - Corrected the spelling and grammar problems of the first release thanks to DJLO
    - changed the icon to what is provided by ir00t
    - The game termination will be done without crashing if user presses the PS button and selects the “Quit Game” menu.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Efter lite forskning i mitt problem så beror det på att man kör över spelet genom ftp så sätter den fel rättigheter på katalogerna du för över
    när man kör "patched mode". Hermes ska tydligen släppa en ny psgroove ikväll som ska fixa problemet
    har du löst problemet? jag har samma problem med patched mode i open manager... och vet någon om ps3key kör med hermes payload?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Verkar som om flera fått det att funka genom att kopiera spelet till en extern enhet och sen tillbaka men provade det och det funkade fortfarande inte.

    Verkar också som om det bara gäller på interna hårddisken för om jag har spelen på externa startar de utan problem i patched mode fast F1 fungerar tyvärr
    inte på extern enhet

    Däremot funkar Street Fighter kanon om jag har den på min USBhårddisk
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    skit då, jag hade ju köpt och satt i en ny intern hd just för att slippa ännu en extern... aja, jag får kolla om det går å krympa (ntfs) partitionen på den externa å lägga på en fat32.

    edit: nää det pallar jag verkligen inte, jag har krånglat nog och orkar inte börja flytta en extern disk fram och tillbaka. apropå ftp och fel rättigheter, är det via ftp manager då? det känns som ett långskott men jag provar att ftp:a över igen nu, denna gången via open backup managers ftp-server istället för ftp manager... får se om det funkar i morrn, snark!

    edit2: nä, det funkade inte heller >.<
    Last edited by prodge64; 2010-10-04 at 23:54.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Gissar att det dyker upp en lösning inom kort då det är ganska många som grejar med just det problemet
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  27. #27
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Är denna att föredra före original managern? Har hittills inte stött på några problem med originalet, men har sett många nämna buggar på open manager, vilket kanske inte är så konstigt då de är en färsking Framtiden för open manager ser ju rätt ljus ut, men är det någon större mening att byta i dagsläget?

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag är inte alls påläst om backup manager så jag vet inte. har bara kört open manager å jag gillar den starkt, (det enda) spelet jag har problem med är enligt en viss compatibility list endast körbart med open manager eller så har ingen provat med backup manager. men det behöver köras i patch mode, vilket jag inte fått igång. det krävs dock för väldigt få spel, Super Street Fighter 4, F1 2010 å några till.

  29. #29
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag är inte alls påläst om backup manager så jag vet inte. har bara kört open manager å jag gillar den starkt, (det enda) spelet jag har problem med är enligt en viss compatibility list endast körbart med open manager eller så har ingen provat med backup manager. men det behöver köras i patch mode, vilket jag inte fått igång. det krävs dock för väldigt få spel, Super Street Fighter 4, F1 2010 å några till.
    Testade OpenBM nyss för skojs skull, och råkade trycka på R2 och då ändrades de till patch mode, så du kanske ska testa med de?

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Gissar att det dyker upp en lösning inom kort då det är ganska många som grejar med just det problemet
    Så nu har en lösning dykt upp äntligen Ett nytt program som fixar så du får åtkomst till filerna även i "patched mode".

    Man installerar programmet på sin PS3 och för sen över de spel till den interna som man har problem med (om de redan inte är där) och därefter
    kör man programmet. Bilden blir svart ett par sekunder (beroende på hur mycket spel du har i katalogen) och sen kommer du tillbaka till början
    och de är bara köra tex F1 i "patched mode" utan problem

    Det programmet som finns ute är dock bara till LAUN12345 katalogen (gamla Backup Manager) fast ändrade lite i koden så det finns en till OMAN
    också ifall ni använder Open Manager istället.

    Skicka PM med email om ni vill ha filerna för jag vet inte ifall vi får lägga upp dem som länk här.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kopiera tillbaka backup till C???
    By Lanne76 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:42
  2. Kopiera spel från skiva till PC
    By superius82 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:33
  3. Kopiera spel från HD
    By xboxen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 19:57
  4. Kopiera spel/filmer från pc till xbox och xbox till xbox!
    By Kalle112 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 02:26
  5. hur kopiera spel från xbox till hårddisk??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-31, 23:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •