Hej! är de olagligt att ha en anons ute på tex ******* om att man softmoddar wii?
Hej! är de olagligt att ha en anons ute på tex ******* om att man softmoddar wii?
Finns inga prejudikat men vissa sidor uppskattar inte att man annonserar den typen av tjänster. Och skatteverket har ögonen öppna efter folk som tjänar pengar på annons/auktionssiter utan att deklarera sådana inkomster.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Fick detta nyss av NintendoServiceCentre@codestorm.co.uk
You are violating terms of Nintendo company Europe.
Please remove your add directly, or investigation will occure!
Please report to:
Nintendo UK
Quadrant
55-57 High Street
Windsor
SL4 1LP
Or call us at
Tel: +44 (0)870 6060247 (Calls charged at National Rate)
Fax: *44 (0)2392 383 444
Så länge man inte slänger med ( Backupper ) så är det helt upp till dig o låsa upp din maskin o använda den som du vill.
Lite som att sälja en Chipptrimamd bil, det är ju inte du som chipptrimmat eller säljer bilen som får fortköringsböter om den andra kör för fort
Har du däremot utlovat backupper får man väl säga att man skitit lite i det blå skåpet
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Så dum är jag inte så jag slänger me backupper. Men är ju inte så sugen på bli stämd av nån nintendonisse
låt dig inte luras.
fick exakt samma mail för att jag hade en annons på att jag säljer ett orginalexemplar av Super Mario Galaxy.
Så de borde vara lugnt alltså
jag tror det.
tror inte en snubbe vid nintendos högkvarter jobbar 10-11 på kvällen och tror inte han bor i eskilstuna vilket hans ip-nummer ledde till.
ripe.net
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
svaret där blev det som står i länken som jag gissar bara betyder att det är en person som använder comhem som ligger bakom mejlet.
misstänker att någon bara spammat alla annonsörer som haft vissa nyckelord typ wii & chip/softmod/flash (jag sålde en flashad psp i samma annons)
http://www.db.ripe.net/whois?form_ty...&submit=Search
edit: ifall någon skullle ha ett intresse för hur mailet såg ut så kan jag posta mitt. jag blev först lite orolig när jag såg att telefonnumret och mailen ledde rätt men kom sedan på att man anger det själv på ******* vilket hade kunnat förklara något sådant. tror dessutom bergsala hade skrivit om det var på allvar.
You are violating terms of Nintendo company Europe.
Please remove your add directly, or investigation will occure!
Please report to:
Nintendo UK
Quadrant
55-57 High Street
Windsor
SL4 1LP
Or call us at
Tel: +44 (0)870 6060247 (Calls charged at National Rate)
Fax: 44 (0)2392 383 444
Avsändarens telefonnummer är: +440870 6060247
Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
om avsändarens e-postadress (NintendoServiceCentre@codestorm.co.uk) är korrekt angiven.
Utskicket gjordes från ip-nummer 83.255.27.221 klockan 22:54 den 30/09 2010.
Last edited by enverhoxha; 2010-10-01 at 18:40.
Jag skulle knappast ta ett felstavat mail på allvar, direkt i papperskorgen åka skulle det :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vilket blir:
HAde jag varit dig hade jag skickat en kopia på den loggen o en forward av mailet till Abuse@comhem.se då det står klart i deras avtal med kunder som råkar använda deras bredband att spam samt kedjebrev och trakkaserier inte är tillåtet via deras resurser... Ergo: Kotten får antingen en varning eller blir av med sitt bredband. ( Urkundsförfalskning )% Information related to '83.248.0.0 - 83.255.255.255'
inetnum: 83.248.0.0 - 83.255.255.255
org: ORG-chA1-RIPE
admin-c: PS5179-RIPE
netname: SE-COMHEM-20040304
descr: com hem AB
country: SE
tech-c: HL1251-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: COMHEM-MNT
mnt-routes: COMHEM-MNT
source: RIPE # Filtered
organisation: ORG-chA1-RIPE
org-name: com hem AB
org-type: LIR
address: Com Hem AB
Niklas Andersson
Box 8093
104 20 Stockholm
SWEDEN
phone: +46 8 55363000
fax-no: +46 8 660 16 40
abuse-mailbox: abuse@comhem.com
admin-c: HM1257-RIPE
admin-c: PS5179-RIPE
mnt-ref: COMHEM-MNT
mnt-ref: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
person: Peter Sjoberg
Visiting:Fleminggatan 18
P.O. Box 8093
SE-104 20 STOCKHOLM
SWEDEN
phone: +46 8-55363000
nic-hdl: PS5179-RIPE
mnt-by: COMHEM-MNT
person: Hakan Lindholm
remarks: replaced by HM1257-RIPE
remarks: MULTIMANIA/Lycos Europe;
please remove any references to this object.
Visiting:Fleminggatan 18
P.O. Box 8093
SE-104 20 STOCKHOLM
SWEDEN
phone: +46 734-390823
nic-hdl: HL1251-RIPE
remarks: ------------------------------------------------
remarks: Abuse related issues reported directly to
remarks: contacts given here will be classified as spam.
remarks: Use http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_abuse please.
remarks: Or the abuse-mailbox.
remarks: ------------------------------------------------
% Information related to '83.248.0.0/13AS39651'
route: 83.248.0.0/13
descr: SE-COMHEM
origin: AS39651
Last edited by Pendragon; 2010-10-02 at 08:51.
/ Pendragon
Jag anmälde till Comhem nu och jag skulle råda ts att göra samma sak.
hahahah, gott när 'Rickard Rättrådig' själv åker dit!!!
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks