Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad händer då man kör PS3 jailbreak eller motsvarighet och updateringar i spelen?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21

    Vad händer då man kör PS3 jailbreak eller motsvarighet och updateringar i spelen?

    Hej jag har en liten fundering. Kommer att införskaffa mig PS3 jailbreak eller motsvarighet till det och då kom jag att tänka på en sak.

    Vad händer ifall man stöter på ett spel som har en obligatorisk uppdatering för det händer lite då och då att spel innehåller uppdateringar till PS3an.

    Finns det tillvägagångssätt att undvika dessa uppdateringar?

    Det vore ju lite surt ifall man införskaffade sig en jailbreak och en stor härlig hårddisk full med godsaker och så händer detta och så har man inte längre någon användning för det man har investerat i.

    M.V.H.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag känner inte till någon metod för att kringå det i dagsläget, men å andra sidan så finns det vad jag hört bara 1 spel som har 3.42, alla andra spelen har 3.41 eller lägre [F1 2010 ska ha 3.42]

    Ett enkelt sätt att se till att du inte uppdaterar är att radera uppdateringen när du lägger in spelet på hårddisken, om du planerar köra från original är det lite sådär halvsvårt o göra det... eftersom du då måste kopiera in spelet för att kunna radera det... du kan ju inte direkt radera filer från en skiva

    Det lär annars komma nya exploits, alternativt en hel custom firmware!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Samma katt o råtta lek som på PSP, för att köra nyare spel måste man uppdatera maskinen, till PSP kan man emulera nyare mjukvara med sk. Bootloaders elelr patcha .iso filerna o det lär utvecklas till Ps3 med frammöver.
    håll koll på ps3-hacks.com så ser du, o om inte jag mins fel ligger det ett sådant verktyg där redan.

    Uppdaterar du över 3.41 med oficiell mjukvara får du skylla dig själv lite, det är ett val du själv gör o du måste godkänna uppdateringen.
    Du kan alltid stänga av maskinen om du är orolig att klicka på fel knappar...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag känner inte till någon metod för att kringå det i dagsläget, men å andra sidan så finns det vad jag hört bara 1 spel som har 3.42, alla andra spelen har 3.41 eller lägre [F1 2010 ska ha 3.42]
    F1 2010 kräver inte 3.42. Det var bara ett dumt rykte som gick runt när spelet släpptes och hela PS3 communityn blev galna
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Liknande diskussioner

  1. Jailbreak FW 2.2.1
    By Barritus in forum iPhone
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:55
  2. Jailbreak
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:17
  3. vilka updateringar från live ska jag dra?
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 16:51
  4. SS merger motsvarighet till osx
    By Kanu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 12:24
  5. Nya Updateringar för Xbox360
    By Yuz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 00:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •