Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Spel problem...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Spel problem...

    Tja!

    Ny här och har letat igenom för svar på forumet men inte ritkigt hittat det jag letar efter så antingen är jag en dålig letare eller så kanske jag har tur och någon sitter inne med en lösning på problemet.

    1. Tankade hem: Halo.Reach.XBOX360-SWAG och brände ut det för att sedan få några timmars underhållning. Det startadde upp bra men så fort jag skulle börja spela fick jag förljande meddelande: "The game couldt be startet for some unknowed reason." Spelet är inte "nukat" och övriga som tankat hem det har inga problem. Jag har bränt ut det tre gånger med samma fel. Har även två polare som testat det men de får upp samma sak.

    2. Jag har två andra spel som inte är nukade och som inte vill starta när jag testar (Toy.Story.3.XBOX360-COMPLEX & Lego_Harry_Potter_Years_1-4_PAL_XBOX360-SPARE), jag har testat bränna dem två gånger och allt verkar fungera perfekt, men när jag startar det så får jag säger den bara: Reading Game -> The Disc is unreadeble. Samma här, spelen är inte nukade så verkar som jag har ett problem.

    Info:

    Jag har v1.6 samt wave 4. XBOX 360 Elite som köptes in nytt i julas.

    All tipps, ideér och lösningar tas varmt emot med öppna armar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    1. Vad bränner du på för media? Märke o modell ( Silver surface eller printable )

    2. Vilket program?

    3. vilken layerbreak ?

    4. Vad har du för läsare i din 360 ?

    5. Vad har du för brännare och har den fått mjukvaran uppdaterad och är mindre än 2.år gammal?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Sorry eftersom alla andra spel fungerar för mig så tänkte jag inte på att det skulle ha någon betydelse.

    Sedan är jag en rookie innom ämnet och vet inte vad allt är, men jag ska försöka svara så bra jag kan.

    Jag har bränt på samma brännare (DVD±RW Dual Layer) varje gång, varje spel (80+st) och alltid använt mig av Verbatim DVD+R skivor.

    Jag vet inte vad jag har för läsare i 360´n men har det någon betydelse när den kan läsa och spela de andra 78 spelen? Isf kan jag kolla.

    Tackar för svar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag tror du bara har problem med att spelen är för nya eller något, vad är "wave 4" som du snackar om?? Wave 4 är så vitt jag vet en uppdaterings partition på 360 skivor samt lite annan data som skiljer sig från mängden.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    1. Vad bränner du på för media? Märke o modell ( Silver surface eller printable )
    Vissa hitatchi läsare klarar inte Skivor med silver ovansida, andra inte Printbara med bläckstråleskrivare "vita" skivor. En kunds maskin klarade inte silver o en annan kund som var inne samtidig "tro det eller ej med en hitatchi de med" hade Printable som inte fungerade, när de provade sina spel i den andra konsolen så fungerade det bättre "
    Därav frågan vad för media du bränt på men du hade ju Verbatim DVD+R DL skivor o det är alltid en bra början.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    2. Vilket program?
    Img burn är det enda vettiga o bränna spel med, kör man med Nero eller Clone-CD så trasar man oftast sönder skivor, samma gäller om man har igång AnyDVD eller någon annan av Slysofts program i traybar ( nära klockan som bakomliggande process oftast för att regionsbefria skivor eller Daemon tools )

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    3. vilken layerbreak ?
    Sätts automatiskt via ABGX360 i en .DVD fil som man laddar i Img burn...

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    4. Vad har du för läsare i din 360 ?
    Hur man ser skillnaden ser du här: http://forum.psxcare.com/support/sho...sarna-i-en-360
    är det en hitatchi så läs kommentaren ovanför några punkter.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    5. Vad har du för brännare och har den fått mjukvaran uppdaterad och är mindre än 2.år gammal?
    Gamla brännare har en tendens att inte orka med så länge, de slits rätt lätt nuförtiden har man märkt... är den mer än 2.år gammal är det på tiden att köpa en ny
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa hitatchi läsare klarar inte Skivor med silver ovansida, andra inte Printbara med bläckstråleskrivare "vita" skivor. En kunds maskin klarade inte silver o en annan kund som var inne samtidig "tro det eller ej med en hitatchi de med" hade Printable som inte fungerade, när de provade sina spel i den andra konsolen så fungerade det bättre "
    Därav frågan vad för media du bränt på men du hade ju Verbatim DVD+R DL skivor o det är alltid en bra början.


    Img burn är det enda vettiga o bränna spel med, kör man med Nero eller Clone-CD så trasar man oftast sönder skivor, samma gäller om man har igång AnyDVD eller någon annan av Slysofts program i traybar ( nära klockan som bakomliggande process oftast för att regionsbefria skivor eller Daemon tools )


    Sätts automatiskt via ABGX360 i en .DVD fil som man laddar i Img burn...


    Hur man ser skillnaden ser du här: http://forum.psxcare.com/support/sho...sarna-i-en-360
    är det en hitatchi så läs kommentaren ovanför några punkter.



    Gamla brännare har en tendens att inte orka med så länge, de slits rätt lätt nuförtiden har man märkt... är den mer än 2.år gammal är det på tiden att köpa en ny
    Ok tack för svar, då ska jag försöka vara med tydlig.

    1. Silver atm, men som sagt den klarar av alla andra "silver" skivor.

    2. IMG Burn oc

    3. IMG burn gör susen som jag förstog det

    4. Lite-On (jag fick "open tray syndrome xbox 360" så jag var tvungen att öppna den så jag är 100% säker )

    5. Brännaren fyller 2 år i slutet av oktober så det kan vara problemet. Jag ska bränna den på en annan dator och se om problemet kvarstår.

    Övrigt: Wave 4 står det på boot disken jag fick med när jag fick min 360 flashad, jag har ingen aning vad det menas med det så jag räknade kallt att ni visste

    Återkommer när jag testat en annan bränning om problemet är löst eller inte.

    Tack!

    5.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Ok tack för svar, då ska jag försöka vara med tydlig.

    1. Silver atm, men som sagt den klarar av alla andra "silver" skivor.

    2. IMG Burn oc

    3. IMG burn gör susen som jag förstog det

    4. Lite-On (jag fick "open tray syndrome xbox 360" så jag var tvungen att öppna den så jag är 100% säker )

    5. Brännaren fyller 2 år i slutet av oktober så det kan vara problemet. Jag ska bränna den på en annan dator och se om problemet kvarstår.

    Övrigt: Wave 4 står det på boot disken jag fick med när jag fick min 360 flashad, jag har ingen aning vad det menas med det så jag räknade kallt att ni visste

    Återkommer när jag testat en annan bränning om problemet är löst eller inte.

    Tack!

    5.
    "Wave 4" skivan du har där heter Activate.iso

    När du fick Open Tray syndrome, var det då dammigt i maskinen? det brukar det vara när en liteon får sådana problem, alternativt om den slutar läsa skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det fungerar Tackar för hjälpen! Det var helt enkelt brännaren som inte gjorde jobbet som det skulle.

    För mig hade linsen fastnat i läget längst ut och kunde inte ta sig tillbaka. Jag skruvade bara upp skruven som håller den på plats ett halvt varv och pressade den vänlgt men bestämt tillbaka mot mitten. Sedan gjorde jag det ett par gånger för att försäkra mig att det inte var någon skit (damm) på skenorna som gjorde att den inte skulle kunna förflytta sig som den skulle igen.

    Angående dammfrågan så nä, jag visst fanns det damm men mycket lite, inte så jag tycker det skulle ha någon betydelse dock. Men den kanske är väldigt kännslig, vad vet jag :P.

    Återigen tack!
    Last edited by Frantic; 2010-10-02 at 12:14.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liteon läsarna är hyffsat känsliga mot damm och hår, dom liteon läsarna jag lagat har nästan alla haft damm eller hår i maskinen (främst DVD enheten) :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tänk dig själv att någon blåser grus i ögonen på dig medans du kör bil
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag förstår din poäng men för mig så hade jag inget problem med linsen, problemet för mig var att hela delen som den sitter på hade fastnat längt in i xboxet eller längst ut på skivan sett. Jag har hittat en video på youtube för en kille som hade samma problem och som visar vad försöker förklara

    http://www.youtube.com/watch?v=ycuvX7x1HJk


  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det brukar kunna vara damm/hår på skenan och laser motorn (motorn som styr vart lasern ska vara)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med spel....
    By Erogor in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 12:42
  2. PRoblem med Spel
    By naturrutan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 23:38
  3. Problem med ett Spel
    By Josh_gomez90 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 17:49
  4. problem med spel ? läs här
    By jockeo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 07:42
  5. Spel ->HDD = problem
    By adixuz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 01:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •