Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: har köpt en olimex LPC-H2148 för att läsa ur nanden på mitt xbox går det även

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    Smile har köpt en olimex LPC-H2148 för att läsa ur nanden på mitt xbox går det även

    att programmera den så att man kan köra tex psgroove till ps3 med denna?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går att använda den till mycket mer än att bara programmera Xbox 360 med bara googla lite eller koda lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    ok vad sitter det för chip på den

    har försökt kollat men kan inte se vad det är för chip

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    har googlat runt men hittar ingen info om LPC 2148 ngn som vet var jag kan hitta hex och program?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har försökt kollat men kan inte se vad det är för chip
    ARM7TDMI-S <--- chippet

    Står på deras egna hemsida: http://www.olimex.com/dev/lpc-h2148.html

    *edit:*

    Tog mig cirka 1-2 minuter att hitta den informationen, därefter började jag kolla lite efter det specifika du söker, men hittade ingen färdig hex... bara info om att det behövs ngn med goda kunskaper för att kunna använda den här också (Programmerings kunskaper)
    Last edited by Swizzy; 2010-10-06 at 08:31.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Köp hellre en annan renodlad ( Utvecklingsdongel ) istället för en nand läsare/programmerare...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Köp hellre en annan renodlad ( Utvecklingsdongel ) istället för en nand läsare/programmerare...
    Ehh, en LPC-H2148 *ÄR* en utvecklingsdongel. När man får den levererad och kopplar den till USB så låtsas den vara en mus och gör så muspekaren går runt runt i en fyrkant på skärmen.

    Det är bara när vi lagt in nandpro-koden i den som den blir en nandläsare/programmerare.

    Kan man programmera den plattformen så kan man få den att göra helt andra saker...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. LPC-H2148 USB adapter
    By Stonerman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 224
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 19:49
  2. LPC-H2148 USB adapter
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 11:34
  3. Även mitt PS2 är 'trasigt'.
    By Moldernado in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 18:29
  4. hjälp, mitt xbox har slutat läsa brända skivor.
    By Micke. in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 19:25
  5. BIOS med BLÅ logga nu även för xbox 1.1
    By Hansi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 11:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •