Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kan man undvika banvåg ?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Kan man undvika banvåg ?

    Det har ju gått rykten om att en ny banvåg är på väg i November . Kan man på något sett skona sin xbox från att bli bannad genom att radera kontot och allt sånt innan november. Inte stoppa in kabeln om man vet att banvågen pågår och liknande ?

    Tack för svar. Och är det verkligen säkert att en ny banvåg kommer i november. Har det varit så varje år eller ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Assassino Visa Inlägg
    Det har ju gått rykten om att en ny banvåg är på väg i November . Kan man på något sett skona sin xbox från att bli bannad genom att radera kontot och allt sånt innan november. Inte stoppa in kabeln om man vet att banvågen pågår och liknande ?

    Tack för svar. Och är det verkligen säkert att en ny banvåg kommer i november. Har det varit så varje år eller ?
    Håll dig offline från live under banvågen, vänta tills du vet att det är safe att gå live igen och se till att uppdatera om det är så att dom upptäcker firmwaren IGEN...

    Det brukar komma en banvåg i november, speciellt intill release av någon stor titel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Blir man flaggad så blir man, inget att göra.
    Uppdaterar man konsolen så kickar Ms automatiska bansystem igång som kastar ut folk oavsett om det är november eller inte.

    Blir man bannad, köper man en ny 360 helt enkelt
    En omoddad för Livespelande med originalskivor o en fulhackad för offlineläge eller online på egen risk.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Att bara hålla sig offline under banvågen lär inte hjälpa.
    Vet flera som gjorde det förra året men ändå blev bannade (fick reda på det via xbox supporten).
    Vissa hade hållit sig offline redan månader innan.

    Så förmodligen samlar de information under en längre period innan, sen "släpper de ner banhammern" först under vågen.

    Fast det var ju som sagt förra året, nu har vi ju LT som ska vara säker sålänge backuperna är bra.
    Men jag tar det säkra föra det osäkra och går aldrig online med min moddade maskin.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Jag har aldrig fattat varför man inte går online med sin moddade box? Blir man bannad så är det just online möjligheterna man förlorar men
    varför inte köra online tills man blir bannad och ha möjlighet att använda sina backuper online?
    Jag har en moddad och en omoddad box men just nu kör jag endast på den moddade. Om/när den moddade boxen blir bannad kommer jag gå över till att köra på live med den omoddade boxen, men jag kan inte se fördelen med att begränsa mig till att endast använda den omoddade online, när den moddade ännu inte blivit bannad.
    Last edited by samplehead; 2010-10-07 at 17:27.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Klart man kör moddat online om man kan, men man måste vara medveten om att det är på "lånad tid"
    Alla har ju inte internet, tänk på det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Det är ungefär så jag tänker också. Tänkte om det var något jag missat då många verkar endast köra offline på sina moddade boxar.
    När man tidigare även fick sin disk låst så att man inte längre kunde installera spel på sin disk så fanns det kanske en poäng med det,
    men nu kan man lika gärna spela på "lånad tid" så länge det går

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Jag har aldrig fattat varför man inte går online med sin moddade box? Blir man bannad så är det just online möjligheterna man förlorar men
    varför inte köra online tills man blir bannad och ha möjlighet att använda sina backuper online?
    Jag har en moddad och en omoddad box men just nu kör jag endast på den moddade. Om/när den moddade boxen blir bannad kommer jag gå över till att köra på live med den omoddade boxen, men jag kan inte se fördelen med att begränsa mig till att endast använda den omoddade online, när den moddade ännu inte blivit bannad.
    Jag är online med både moddade och original, men många har inte två eller i mitt fall flera boxar så det köper en flashad och vill sedan leva med den hela tiden. Vill man komma "billigt" undan som många vill.. så kör man flashat.. blir bannad i november och säljer av den boxen för en tusenlapp och köper en ny. Du lägger alltså ungefär 1500:- per år för att lira vad du vill i princip gratis när de gäller spel.. förstår inte hur man kan klaga över det, det är ungefär 100:- i månaden. De 1500:- är annars 4 spel om man lirar original, det kanske är värt att lägga pengarna på original istället då många lirar ett och samma spel i månader.. det är värt det.. bra spel ska köpas om man vill lira online, de lönar sig med online och offline box.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Jag har aldrig fattat varför man inte går online med sin moddade box? Blir man bannad så är det just online möjligheterna man förlorar.
    Jag tänkte likadant förut och körde på, men det man också förlorar vid ban är sin garanti.
    Det är bla därför jag slutat spela live, och för att alla vännerna blev bannade i förra banvågen, är inte lika kul o spela med främlingar...
    Last edited by ndrangheta; 2010-10-08 at 10:47.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Uppdateringen som det pratas om är den redan ute eller är det en kommande uppdatering?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sitter man på gammal mjukvara flaggas maskiner manuellt, nyare dash gör det automatiskt.
    Man är rökt i vilket fall som helst.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Uppdateringen som det pratas om är den redan ute eller är det en kommande uppdatering?
    9199 är senaste mjukvaran i dagsläget och gör det möjligt att använda USB minnen som minnesenhet

    Nästa update kommer troligen i samband med releasen av Kinect
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ska köpa 360, någon modell att undvika?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 01:15
  2. xbox360 köp, hur kan jag undvika...
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 21:46
  3. Undvika den roternade loggan när man gör egna skins???
    By Bourbon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 09:58

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •