Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Min xbox 360 laddar segt men bara på de absolut senaste spelen??

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0

Min xbox 360 laddar segt men bara på de absolut senaste spelen??

Jag har ett konstigt problem. På de senaste spelen jag laddat ner och bränt (Ex nhl 11) så laddar spelen extreeeeemt segt. Det verkar inte heller gå att spara för det tar för lång tid. När ja säger segt så menar jag att det tar typ 10 min att starta nhl. Konstiga är att alla gammla spel jag har, hur många som helst funkar som vanligt. Nån som vet va detta kan vara? Jätte taxsam för svar.

/sneak

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter som en trött laser.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Fast alla mina 100+ gamla spel funkar perfekt? Så känns inte som det är nått fel på lasern? Då borde väl de ladda segt också?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Är det ett Originalspel eller Backup ?
    Är den bränd på samma media o samma brännare ?
    Kontrollerad med ABGX360 ?

Trötta brännare rostar trötta spel
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Backup, har testat på 2 olika brännare som funkat förut och på samma media. Men jag tror som du att det måste vara nått med brännarna. Det e det enda jag kan komma på. Jäkligt skummt dock eftersom det alltid funkat plus att det är två olika brännare och exakt samma problem på alla spel jag bränner. Har skickat 10 dvds på nhl 11 nu och 5 på reach jäkligt irriternade!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om brännarna är mer än 2 år gamla kan de ha gjort sitt kanske ?
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kanske dags prova rensa cachen på hårddisken ifall det är något där som bromsar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Jag har testat rensa cachen på xboxen ingen skillnad. Menar du cachen på datorn jag bränner ifrån? En annan sak. Kan jag tvinga img burn eller clone cd att skriva i 1x? Jag väljer 1 x speed men den bränner i runt 3x endå?

Mvh

Sneak

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Nästan 100 % garanti att det är din brännare som börjar ge upp. Jag har råkat ut för samma sak med en gammal brännare jag hade. Gällde dock inte Xbox 360 spel men problemet blev exakt samma med filmer. Min brände framför allt fruktansvärt dålig mot slutet av skivorna, vilket jag märkte genom att filmerna alltid börja hacka strax efter mitten och sedan blev det bara värre och värre.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Sneakerstar Visa Inlägg
    Jag har testat rensa cachen på xboxen ingen skillnad. Menar du cachen på datorn jag bränner ifrån? En annan sak. Kan jag tvinga img burn eller clone cd att skriva i 1x? Jag väljer 1 x speed men den bränner i runt 3x endå?

Mvh

Sneak
    Om du försöker bränna i 1x på en skiva som MINST ska gå i 4x kommer den försöka ligga runt 4x... det är ärligt talat bara DUMT att bränna slött/långsamt det kan mycket väl vara där problemet ligger att du bränner för långsamt, prova istället att bränna i 4x som fungerar bra för dom flesta, om det dummar sig med brännaren kan du köpa en ny då den du har är trött som f*n isåfall
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Tack ska testa, för i tiden tjata alltid alla om atrt man skulle bränna på låg hastighet för xbox och wii spel. Ska testa at bränna snabbare! Tackar!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det behövs inte nu för tiden då man nu för tiden har förbättrat tekniken ganska mycket, finns folk som fortfarande säger att det är bättre att bränna långsamt... det är sådana där grott människor som sitter där i sin grotta och gömmer sig
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Låter som redan nämnts att lasern är slut i brännaren.. kan vara skivorna också men tveksam, om det är verbatim. byt brännare, det är färskvara och bör bytas efter varje år eller 800 skivor eller så. Handlar bara om 300:- så är inga pengar i nya fräscha saker.

*edit*
    800 skivor kanske låter mycket för ett år.. typ 2.5 per dag.. men vafan folk, lär er göra backup på saker och ting.. en backup för mkt är bättre än inget.

Liknande diskussioner

1. NDS-spelen laddar inte!
    By Jokkopokko in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 02:45
  2. Spelen Fryser bara med brända spel
    By Robban-Svall in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 23:43
  3. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 22:32
  4. Absolut bästa xbox till xbox ftp klienten?
    By Larscha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 19:47
  5. Spelen startas inte, bara svart
    By spripe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 20:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner