Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Inaktivera trådlösa funktionen på XBOX 360 SLIM

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17

    Inaktivera trådlösa funktionen på XBOX 360 SLIM

    Hej,
    Jag undrar hur man stänger av funktionen för det trådlösa och vill bara kunna använda kabel istället ??

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Man tar bort alla inställningar gällande SSID/Nätverk o lösenord o annat o ger fan i o fylla i den helt enkelt
    Eller som Swizzy råkade göra när han öppnade sin slim ( glömma o stoppa tillbaka modulen o klia sig grå i huvudet o undra varför inte W-lan aktiveras igen ) skall tydligen sitta med en Torx-10 skruv på ovansidan av moderkortet.

    För folk som inte vill skruva upp den så bara låt bli o ställa in w-lanet eller återställa nätverksinställningarna o glömma lösenord borde räcka.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man tar bort alla inställningar gällande SSID/Nätverk o lösenord o annat o ger fan i o fylla i den helt enkelt
    Eller som Swizzy råkade göra när han öppnade sin slim ( glömma o stoppa tillbaka modulen o klia sig grå i huvudet o undra varför inte W-lan aktiveras igen ) skall tydligen sitta med en Torx-10 skruv på ovansidan av moderkortet.

    För folk som inte vill skruva upp den så bara låt bli o ställa in w-lanet eller återställa nätverksinställningarna o glömma lösenord borde räcka.
    Inte på ovansidan av moderkortet, utan unde toplocket sitter det ett litet kretskort som då sitter med en kort liten Torx 10 skruv (samma som håller i moderkortet på gamla och nya 360's) tar man bort det där lilla kretskortet tar man bort WLAN modulen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Bara att trycka network default settings och sen plugga in kabeln, så står wireless på OFF.

Liknande diskussioner

  1. Lan över trådlösa Xbox 360..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 14:46
  2. Alternativa trådlösa enheter till xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:24
  3. inaktivera
    By jonaza in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 20:36
  4. Hur koppla min XBOX till mitt TRÅDLÖSA NÄTVERK???
    By IceMan77 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 03:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •